obey-robots.txt
21 September 2017, 07:03
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Primeur!! Admin rights CopperJet 1616 p2

Richard
dit bericht is verwijderd om verwarring te voorkomen.

de tool staat in de downloadsectie !
Gewijzigd door Richard op 20 september 2007, 16:34

Richard
sja... veel functionaliteit is standaard door Alice afgeschermd met een wachtwoord... als je alles in eigen beheer hebt heb je aanzienlijk meer mogelijkheden. Zo heeft de CopperJet 1616 standaard een firewall ingebouwd die normaliter uit staat, wil je deze aan kunnen zetten dan zul je het wachtwoord moeten weten.
Extra functionaliteit is bijvoorbeeld:
Bridge of Router
Port forwarding/NAT
Remote Access
Dynamic ZIPB
en ga zo maar even door

maar: als je jezelf als leek beschouwd, en alles werkt naar behoren, doe het dan vooral niet! immers: never change a winning formula

Richard
Er wordt gewerkt aan een eenvoudige tool, de voortgang vermeld ik in deze thread.

Richard
De tool is klaar, zodra ik de kans krijg zet ik hem in de download area.

Richard
De tool staat in de downloadsectie.
Veel suc6
Gewijzigd door Richard op 20 september 2007, 16:41

Alex
Hieronder staat een link naar de download sectie speciaal voor leden. Wel eerst inloggen!

Gewijzigd door Alex op 20 september 2007, 16:38
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

jelle
het invoeren van mijn IP gaat niet goed, hij geeft aan dat het binnen bepaalde waarden moet zijn en dat 172.19.3.1 niet mag....

Richard
In feite maakt het niet uit welke ip-adressen je opgeeft... het eerste ip adres dat je tegenkomt is sowieso onveranderbaar, het is namelijk het ip adres van de netwerkkaart die je gebruikt voor de update. Het 2e ip adres is wel vrij te kiezen. In principe mag je dit zelfs zo laten staan. dus bijv: 172.19.255.254... je moet dan nadat alles is geupdate even de modem een extra keer powercyclen (aan/uit zetten).. dan wordt het ip-adres weer op 172.19.3.1 gezet.... de default dus....
succesSmile

peterz
Iemand al ervaring met deze tool?
Vindt Alice dit goed?
Wat doet de tool? Wordt er iets veranderd in het modem? Is het wachtwoord bekend en laat deze tool je gewoon inloggen met dat wachtwoord?

Oftewel, hoe zit dat met die tool?

Richard
Ik heb ruime ervaring met deze tool... ik ben 2 dagen bezig geweest dit te maken.
Of Alice het goed vind? Geen idee, maar ik zie persoonlijk niet in waarom een provider een modem levert die niet te configureren is...
wat de tool doet? de tool upload enkel een nieuw configuratiebestand naar je modem. Er wordt GEEN update uitgevoerd van de firmware, dit lijkt misschien zo, maar ik heb dit uitgeschakeld in de updater.
Na het uitvoeren van de tool kun je als gebruiker 'admin' inloggen, het wachtwoord is dan tevens 'admin'

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Primeur!! Admin rights CopperJet 1616 p2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief