obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 04:08
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Primeur!! Admin rights CopperJet 1616 p2

peterz
Sounds good, maar wat als Alice een update stuurt naar je modem, werkt dit configuratiebestand dan altijd nog?

En ben wel benieuwd hoe je het hebt gedaan. Hun wachtwoord staat er volgens mij gecodeert in toch? Hoe weet je dan hoe jouw nieuwe wachtwoord ('admin'Wink moet coderen? Of ligt dit anders?

Richard
en dat is nu het geheim van de smit.Smile
mocht alice een update sturen waardoor de boel niet meer zou werken, dan kun je altijd weer een origineel profiel laden, je hebt immers admin rechten...

Yes
Ja, maar wat als ze een noodzakelijke update niet kunnen inschieten omdat ze een ander wachtwoord verwachten?
Door met updates achter te blijven bestaat een potentieel gevaar dat je internetverbinding op den duur niet meer werkt, of is dat te pessimistisch bekeken? Sad

Overigens nog een ander vraagje:

De tool meldt de naam van het product als volgt:
CJT-1616-2PEU-01_VOATM (Annex A)

Ik heb een aansluiting aangevraagd bij Alice en ga daarbij van KPN ISDN over naar Alice.
Op mijn KPN ISDN aansluiting had ik een SpeedTouch Annex B modem.

Is het bekend of Alice ook bij dergelijke migraties (ISDN-->Alice) een Annex A modem levert, of wordt het toch weer Annex B?

Kan de tool in dat geval nog wel kwaad als het wordt losgelaten op een Annex B variant?

JiePieWie
Is het ook mogelijk om een variant van deze tool te maken voor ABEL-gebruikers ? Die hebben hetzelfde (BBNed) modem in het verleden ook gebruikt.

Hoppy
Je hebt waarschijnlijk de standaard tool van Allied Data aangepast om admin rechten te kunnen krijgen.

Ik kan het nog niet testen want ik heb de Alice Copperjet modem nog niet binnen. Ik ken de Copperjets wel (816-2P).

Het probleem met het Admin wachtwoord is ook dat je de configuratie die al in het modem zit, niet kunt opslaan als je die rechten niet hebt.

Ik hoop dat je dit met je tooltje hebt opgelost en dat je dus de configuratie kun bewaren. In die configuratie zit bovendien het Admin wachtwoord opgeslagen. Op zich nog niet het belangrijkste, maar als je iets hebt aangepast en het werkt niet is het wel handig als je de originele configuratie weer kunt laden.

Bedankt zover!!

Richard
ik kom hier zo spoedig mogelijk op terug... ik zal de originele configuratie in de downloadsectie zetten... dan kun je via update altijd de originele settings terugplaatsen en daarmee ook altijd updates van Alice binnenhalen.

Hoppy
Richard schreef:
ik kom hier zo spoedig mogelijk op terug... ik zal de originele configuratie in de downloadsectie zetten... dan kun je via update altijd de originele settings terugplaatsen en daarmee ook altijd updates van Alice binnenhalen.

Is de opgeslagen configuratie universeel dan?
Ik had begrepen dat Alice gebruikt maakt van PPPoA waarvoor je dus een login/wachtwoord nodig hebt die in het modem opgeslagen zijn.
Dat is ook het probleem dat je geen ander modem kan gebruiker (bv een Wireless modem).
Zonder die instellingen krijg je geen verbinding.

Als de PPPoA niet uniek is, en bij iedereen hetzelfde is zou me dat verbazen. Wink

Richard
Mensen, er zijn zoals ik begrijp een aantal onder jullie die de tool niet werkend krijgen. Ik ben momenteel even niet in staat iedereen door de configuratie te loodsen. Pas vanaf maandag heb ik hier ruim de tijd voor. Mocht je problemen hebben met de update, dan adviseer ik nog even te wachten. Ik kan geen universele oplossing bieden voor de diverse problemen omdat iedere situatie anders is.

vanaf volgende week heb ik een update configuratiebestand die toekomstige updates garandeert.

pukpietje
goede service
Ik wacht geduldig af

Black Tiger
Er kwam hier een vraag over ISDN. Bij ISDN is er ALTIJD sprake van een annex-B modem, daarom noemen ze die modems ook zo.

Tweak levert wel annex-b Copperjet's uit voor zover ik begrepen heb, waarom Alice in dat geval zou kiezen voor een Speedtouch is mij een raadsel. Of ik heb het verkeerd gelezen.Smile

Overigens leuk die tool.

Een vraagje hierover, ik neem aan dat de VoDSL aansluiting ook op de Copperjet zit.
Als je die Copperjet nu in bridgemode zet met die tool, zodat je het externe ip op je netwerkkaart krijgt, blijft telefonie dan wel nog gewoon werken?
Want dat lukt met Voip niet (althans niet bij Orange), zou mooi zijn als dat met VoDSL wel lukte, en bij mijn weten is dat een andere techniek en kun je dus VoDSL met bridgemode combineren.

Klopt die veronderstelling?

Greetings, Black Tiger

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Primeur!! Admin rights CopperJet 1616 p2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief