obey-robots.txt
21 September 2017, 07:11
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Telefonie doet het, alleen internet weigerd. De modem maakt herhaaldelijk een klik-/tikgeluid

Dennis
Sinds enkele dagen ook Alice comfort! Opzich ziet de installatie op papier er simpel en makkelijk uit. Na alles geplaats te hebben afgelopen vrijdag deed zowel de telefoon als het internet via de rode Ethernet-kabel op mijn HP-notebook met Nvidia Networking Controller het niet.
Vervolgens de 'probleem oplossende' pagina in de handleiding en deze site er bij gepakt. Daaruit lezende heb ik de splitter en de ACS ( A/B ) stekker er maar tussenuitgehaald. En toen? De telefoon doet hetGrin! Maar het internet helaas nog nietAngry. Het powerlampje en het ADSLlampje brand. Maar wanneer ik de Ethernet-kabel verbind met mijn notebook flikkert 3x het Ethernet lichtje en hoor daarna een klik in de modem en vervolgens zijn de Ethernet en ADSL lichtjes weer uit... Om de paar minuten herhaald de klik in de modem wanneer de Ethernet kabel verbind staat tussen de modem en de Notebook. Al een paar keer gebeld met Alice helpdesk, alles is volgens hun opgeleverd en ik zou telkens voor een oplossing terug gebeld worden, maar helaasFrown is dit in geen van de keren het geval.

Herkent iemand dit of heeft iemand een idee?
Gewijzigd door Dennis op 29 oktober 2007, 15:46

MacGyver
Die klik in het modem hoor ik alleen als ik hem laat rebooten. Verder kan ik je ook geen nuttige info geven, ben ik bang.

Roel1966
Die klik in het modem zegt verder niets, want dat is gewoon een relais in het modem. Wat betreft de rode kabel raad ik je aan om eens een gewone utp kabel te nemen, m.a.w. geen crosslink kabel.

MacGyver
Valt overigens, op het moment dat de ADSL eruit vliegt, ook de telefoon uit?

louis518
je ken beter het terug sturen naar die oplichtersAngry

Dennis
Oke, ik zal 1 dezer dagen eens een gewone UTP-kabel proberen. Ja klopt op het moment wanneer ADSL er uit vliegt, valt de telefoon ook uit! En wanneer ik de rode Ethernetkabel vervolgens weer uit de laptop plug, doet de telefoon het weer en brand het ADSLlampje ook weer.
Gewijzigd door Dennis op 30 oktober 2007, 10:19

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefonie doet het, alleen internet weigerd. De modem maakt herhaaldelijk een klik-/tikgeluid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief