obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 03:56
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

opzeggen Alice.

Raynet
Heeft iemand anders al Alice de deur uit gegooid?
Normaal gesproken stuur je een aangetekende brief maar ik zie nergens een postadres.
Daar mailen naar Alice de nodige problemen met antwoorden geeft, wordt ik alweer bang.
Zo zit ik er nog eens een maand of 2 aan vast omdat de mensen daar dan niet mijn mail hebben ontvangen.
Ben dat mens een beetje zat aan het worden..dus op kort termijn maar proberen bij de concurrent.
Geef dr nog een klein weekje de tijd........

creugers
Ik ben dus zo iemand die het al na één weekend voor gezien houdt. Sinds vrijdag al zeker 4 keer met de helpdesk moeten bellen omdat ik nog steeds geen mail kan verzenden, geen e-mailadres kan aanmaken in de Lounge (laat staan dat ik daar fatsoenlijk kan inloggen).
Intussen heb ik al zoveel telefoonkosten gemaakt, dat er gemakkelijk 2 maandabonnementen van betaald kunnen worden. zonder dat er actie is ondernomen of duidelijkheid is verschaft. Ik ben het meer dan beu dat ik nog geen enkele helpdesk medewerker m/v aan de lijn heb gehad die mij direct antwoord kon geven zonder alles keer op keer te moeten navragen aan anderen.
Ik ga daarom de telefoonkosten terugvorderen van Alice, omdat ik niet het gewenste resultaat heb bereikt, namelijk een volledige internetverbinding waarmee ik kan mailen etc.

Met andere woorden, ik stel het bedrijf officieel in gebreke.

Raynet
Zo ver wil ik het niet laten komen maar de gebrekkige communicatie ben ik zat. Geen antwoorden op mail meer en de steeds teruglopende snelheid ben ik beu.
Lijkt erop dat het bedrijf floreerd op narigheid van een ander.
Ik was in het begin toch wel positief over de aanmelding en het verloop ervan, maar heb het ook een beetje gehad.

Thanks Kosinska voor het adres.
Eens kijken wat voor addertjes er boven komen bij opzegging.

Apple_gebruiker
Je doet er verstandig aan nu even de algemene voorwaarden en alle reclameuitingen van Alice op te slaan.
Mochten daar zaken in staan die met elkaar conflicteren of straks gewoon aangepast worden dan kun jij terugvallen op eerder door hun gebruikte uitingen en voorwaarden.

Persoonlijk ben ik het ook wel zat maar ik heb op dit moment geen zin om een soortgelijk traject met een andere club in te gaan.
Ik ga ze van de week gewoon een email en een snailmail sturen waarin ik mijn klachten omschrijf en ze op hun verantwoordelijkheden aanspreek ten aanzien van de te leveren diensten zoals overeengekomen, tot die tijd weiger ik het volledige bedrag te betalen.

creugers
Vandaag heb ik Alice officieel in gebreke gesteld. Hier de brief:

Geachte heer/mevrouw,
Vanaf het moment dat op 26 oktober 2007 mijn inmiddels weer opgezegde internet/telefonie verbinding bij Alice is opgeleverd heb ik vrijwel dagelijks moeten bellen met de helpdesk. Van de in totaal zeven keer dat ik heb moeten bellen vanwege het feit dat ik nog steeds niet kan inloggen in de Alice Lounge en voor het grootste probleem dat ik totaal geen e-mail kan versturen via mijn eigen domeinnaam (erikcreugers.nl)
Het ontbreekt de medewerkers van uw helpdesk totaal van enige professionaliteit. Geen enkele medewerker kan of kon mij precies een oplossing bieden voor genoemde problemen, zonder eerst een ander om advies/hulp te vragen. Ondertussen bleef de teller van mijn telefoon wel doorlopen tegen het tarief van EUR 0,25 cent per minuut.
Los van het feit dat ik schade lijdt vanwege het feit dat ik geen e-mailberichten kan versturen. Zo kan ik geen bestellingen plaatsen bij leveranciers, kan ik mijn klanten niet informeren wat de status is van hun reeds geplaatste bestellingen en kan ik geen vragen van klanten beantwoorden. Daarom zal ik naast het verzoek tot restitutie van de gemaakte belkosten naar de helpdesk, waar mijn problemen nooit zijn opgelost ook een eis tot schadevergoeding van EUR 500 indienen wegens gederfde inkomsten door het niet functioneren van de e-mail.
Met ingang van 28 november 2007 heb ik mijn overeenkomst met Alice opgezegd, en per deze datum stap ik over op een andere ADSL aanbieder. U dient er echter wel nog voor te zorgen dat ik voor maandag 5 november 2007 e-mailberichten kan versturen via Alice. Indien ik na 5 november 2007 nog steeds geen e-mailberichten kan versturen, bent u een direct opeisbare schadevergoeding verschuldigd van EUR 250,-- per dag dat u in gebreke blijft. Bovendien dient u mij voor genoemde datum te informeren dat Alice mijn huidige telefoonabonnement bij KPN niet zal opzeggen, en de nummerportering ongedaan zal maken. Het spijt mij te moeten constateren dat mooie Alice helemaal niet duidelijk is, maar een onvolledige dienst levert waar de telefonische helpdesk door onduidelijke antwoorden haar klanten tot in de wanhoop jaagt. Zo kreeg ik van een van de medewerkers te horen dat ik “Flashplayer” moest uitschakelen om te kunnen e-mailen!
Derhalve stel ik u vanaf nu officieel in gebreke wegens het leveren van een onvolledige dienst, en het niet naar behoren oplossen van de gemelde klacht(en).

Vervolgvel 1
Kenmerk 20071031-001
Uw kenmerk NL00012527

Ik eis, dat Alice voor 5 november 2007 ervoor zorgt dat ondergetekende tot aan het einde van de overeenkomst op 28 november 2007 ongestoord e-mailberichten kan versturen. Indien aan deze eis geen gevolg wordt gegeven is Alice aan ondergetekende een direct opeisbare schadevergoeding van EUR 250,-- per dag dat Alice in gebreke is verschuldigd.
Alice zal een schadevergoeding betalen van EUR 500,-- wegens misgelopen inkomsten/opdrachten van klanten van Erik Creugers Fotografie die niet per e-mail bereikt konden worden.
Alice brengt de telefoonkosten voor het bellen naar de helpdesk door ondergetekende in mindering op de slotfactuur. Deze kosten zullen niet door ondergetekende vergoed worden omdat de problemen nimmer zijn verholpen en ondergetekende onjuiste, danwel verkeerde informatie kreeg verstrekt.

U dient het totaal verschuldigde bedrag, zonder aftrek van kosten voor 10 november 2007 te hebben overgemaakt op rekeningnummer 5348xxxxx t.n.v. EWB Creugers Hoensbroek.

Onder voorbehoud van alle rechten.

Hoogachtend
Erik Creugers

louis518
ik heb hem vandaag op gezegt die oplichters
ik doe met de test heb ik tussen de 16 en 20 mbits nou zeggen ze dat ik te ver woon van de centralle ik heb zelf gekeken ik zit 1820 meter van verdaan hunnie zeggen je zit meer dan 2 km ervan daan dus je snelheid word niet hogen dan 5 mbits ken je better bij de kpn zelf gaan die zij betrouwbaarde en die telefooniste van alice volgens mij hebben ze een blik uitzendkrachten gehaalt die een papier voor de neus hebben dat moet je zeggen als ze bellen
maar ik ben het zat
gelukkig had ik met upc nog niet op gezegt ik betaal wel 20 € meer
maar ik heb zekkerheid 20 mbis is ook ongeveer 20 mbits
klanten service is goed ze helpen ze gelijk
maar alice is de grootste oplichterAngryAngryAngry

Richard
@creugers:

geen mail versturen via erikcreugers.nl ? wat heeft alice daar mee van doen?

een MX lookup op jouw domein leert me dat de SMTP server voor het domein als volgt geconfigureert is:

10 erikcreugers.nl 83.137.194.25 900

Een WHOIS op dit ipadres leert me dat het domein gehost wordt door Superior Internet Services.
Ik zou daar maar eens aan de bel trekken.
Gewijzigd door Richard op 31 oktober 2007, 17:05

Richard
als je outlook gebruikt en je wilt mail versturen via erikcreugers.nl dan moet je wel bij SMTP server 'erikcreugers.nl' invullen

Raynet
Mmmmm zo te zien krijgt Alice het zwaar, valt ook te verwachten als je in gebreke blijft.
Wacht nu al 2 keer 48 uur op antwoord na mailing....

Ik heb de knoop doorgehakt, vandaag Telfort (zonder telefonie)aangevraagd.
Zal mij benieuwen hoe het loopt.

Zit alleen met de vraag van kan ik internet van Telfort draaien....terwijl ik bijvoorbeeld nog een maand bij Alice moet blijven?
(ivm opzegtermijn)
De aansluiting op Telfort is er nog niet, dus kan ik Alice ook nog niet per direct opzeggen.
Het zou zo kunnen zijn dat ik op den duur zeg maar 2 weken beide providers heb.
Moet de ene provider echt weg zijn om de andere te kunnen gebruiken?, of is hetdan gewoon Telfort modem erop en op Telfort draaien?

Thanks.....

Ray

Raynet
Laat ik het zo zeggen, waar ik bang voor ben als ik nu wel Alice per direct opzeg, dat ik dan bij Telfort opnieuw 69 euro kan dokken voor de KPN lijn.
Ik zit namelijk zonder KPN abbo.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'opzeggen Alice.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief