obey-robots.txt
21 Augustus 2017, 17:57
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

MAX Down Rate

dsmschief
In mijn Copperjet staat onder de DSL poort => advanced settings de Max Down Rate op 16384000......Ik kan dit wel wijzigen maar nadat ik de configuratie heb opgeslagen en het modem opnieuw heb gestart staat er gewoon weer 16384000.

Ik krijg nu de indruk dat ik gecapped ben op 16Mbit! Vooral omdat ik 16-20Mbit zou moeten kunnen halen, maar ik nooit boven de 14 uitkom (en dan alleen als het meezit!).

Wie heeft er een hogere instelling op zijn modem en klopt het dat ik gecapped ben?

Ik heb hierover gebeld met Alice en de helpdeskmedewerker werd er helemaal nerveus van. Hij kon niets wijzigen zei hij, maar ik kreeg de indruk dat hij wist wat er aan de hand was.Angry

lexleest
Als je het modem herstart zie je ook bij status training voorbij komen voordat hij is verbonden. Hier komen die gegevens vandaan en het is tevens de maximaal haalbare snelheid van het modem op dat moment. Het kan dus verschillen maar niet veel.
De afstand naar de centrale en de aansluiting van het modem etc. is dus ook van belang.

Hier zit ik op 315 meter van de centrale en met de snelheid zit het zekers goed. Ook heb ik alle kabels af isra punt op +/- 5cm gehouden.

Hoppy
Bij mij staat de MAX DOWN RATE op: 16352000
Een mooi rond getal wat vast niet komt doordat het modem op die snelheid is ingetraind.
Ik ben geen expert op deze waardes, maar wellicht is er iemand die hier meer over kan zeggen.
Gewijzigd door Hoppy op 31 oktober 2007, 22:36

Murdock
de max downrATE staat bij mij op 16352000

maar volgens mij moet je kijken naar deze
Rx Bit Rate 14616800 toen ik belde keek die man en die zij ook dat hij op 14,5 mbit stond weet alleen niet hoe hij dat zo snel zag.

de upload staat op
Tx Bit Rate 1137000

download is 1,5MB/s
Gewijzigd door Murdock op 01 november 2007, 21:57

Hoppy
Murdock schreef:
de max downrATE staat bij mij op 16352000

maar volgens mij moet je kijken naar deze
Rx Bit Rate 14616800 toen ik belde keek die man en die zij ook dat hij op 14,5 mbit stond weet alleen niet hoe hij dat zo snel zag.

de upload staat op
Tx Bit Rate 1137000

download is 1,5MB/s

Ja, die Rx Bit Rate van 14xxxx is de snelheid waarop het modem de verbinding heeft opgebouwd.
Het lijkt mij dat de MAX Down Rate de maximaal te halen snelheid aangeeft, dat zou dus NIET kloppen want de limiet zou op 20 Mbps moeten staan en niet op 16.

Misschien is er iemand die hier iets meer over kan zeggen.

poxie
bij stond ie ook op 16352000, en ik heb em verlaagt naar 12352000. Precies hetzelfde als mijn Rx Bit Rate .

en rara... na 5 dagen een klapperende lijn heb ik nu al 3 dagen een super verbinding. Lage ping en snelheid rond 1.3Mb/s

Ik durf eindelijk mijn telefoon weer op die modem te zetten.

pukpietje
poxie schreef:
bij stond ie ook op 16352000, en ik heb em verlaagt naar 12352000. Precies hetzelfde als mijn Rx Bit Rate .

en rara... na 5 dagen een klapperende lijn heb ik nu al 3 dagen een super verbinding. Lage ping en snelheid rond 1.3Mb/s

Ik durf eindelijk mijn telefoon weer op die modem te zetten.

Hoi

Ik zie die 16352000 staan ja maar waar zie jij die 12352000 van de rxbitrate staan?

poxie

Hoi

Ik zie die 16352000 staan ja maar waar zie jij die 12352000 van de rxbitrate staan?

op dezelfde plek Cool

regel 12 en 13 ... btw ik zie dat de waardes weer zijn veranderd bij mij ?

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12287900

pukpietje
poxie schreef:

Hoi

op dezelfde plek Cool

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12287900

Heel apart
Ik zie dus alleen de max download rate staan
Verder niks
Maar misschien zie ik iets meer dan jij
Ik klik advance settings aan als je hebt ingelogt en als je dan hele maal onderin kijkt zie je de download rate staan
Maar jij bedoeld denk ik in de basis instelling regel 12 en 13

Die staat bij mij op

Tx Bit Rate 452900
Rx Bit Rate 6049300
Misschien is dus die laatste waarde de oorzaak dat ik maar 600kb/s haal?
Zoja --hoe verander ik die want dat lukt niet..
Maar ik denk ook niet dat dat kan want volgens mij geven die waardes aan wat die tot nu toe max heeft gehaald

Mijn snelheid is tot nu toe max 600 kb/s en upload 45 kb/s en dat klopt wel als ik de waardes zie
Zit ik ernaast dan hoor/zie ik het wel hier hoop ik
Gewijzigd door pukpietje op 04 november 2007, 20:18

Hoppy
pukpietje schreef:
poxie schreef:

Hoi

op dezelfde plek Cool

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 12287900

Heel apart
Ik zie dus alleen de max download rate staan
Verder niks
Maar misschien zie ik iets meer dan jij
Ik klik advance settings aan als je hebt ingelogt en als je dan hele maal onderin kijkt zie je de download rate staan
Maar jij bedoeld denk ik in de basis instelling regel 12 en 13

Die staat bij mij op

Tx Bit Rate 452900
Rx Bit Rate 6049300
Misschien is dus die laatste waarde de oorzaak dat ik maar 600kb/s haal?
Zoja --hoe verander ik die want dat lukt niet..
Maar ik denk ook niet dat dat kan want volgens mij geven die waardes aan wat die tot nu toe max heeft gehaald

Mijn snelheid is tot nu toe max 600 kb/s en upload 45 kb/s en dat klopt wel als ik de waardes zie
Zit ik ernaast dan hoor/zie ik het wel hier hoop ik

De Rx en Tx Bit Rate geven de huidige waardes aan van download en uploadsnelheid. Als je dat getal door 10 deelt komt je wel zo ongeveer op de snelheid uit in KB/s.
Die snelheid kun je niet zelf instellen maar wordt bepaald door de modem zelf bij het opstarten en verbinding maken met Alice.
Over het algemeen zal die snelheid vrijwel gelijk moeten zijn.

Je hebt een vrij lage downloadsnelheid dus wellicht zit je vrij ver van de centrale. Heb je dat al gecontroleerd?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'MAX Down Rate', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Tx Bit Rate wijzigen Snelheid 2 22 februari 2009, 19:56
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief