obey-robots.txt
19 Augustus 2018, 05:26
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Lengte A/B-stekker

Sanne
In 2008 loopt mijn abonnement bij Planet Internet af. Ik ben van plan om over te stappen op Alice, maar ik zit met een vraag. Ik heb de handleiding van de modem gedownload (https://www.alice.nl/nl/residential/resources/pdf/Doc_Manual_Alice.pdf) en alles is helder beschreven. Mijn vraag is alleen hoe lang de kabel van de A/B-stekker is. Mijn computer staat namelijk zo'n 9 meter van de telefoonaansluiting verwijderd. Kan ik die A/B-stekker op de modem aansluiten met een soort verlengsnoer? Ja, ik weet het, ik ben een amateur op dit gebied.

Hoppy
De A/B stekker is een klein verloopkabeltje van ca 5 cm lang. Dit kabeltje moet rechtstreeks op de modem worden aangesloten. Als je je modem bij je PC hebt staan kan er een aantal meters tussen de A/B stekker en de telefoonaansluitdoos zitten. Dat mag best. Het kan echter wel zo zijn dat te veel lengte of te veel verbindingen een kwaliteitsverlies van het ADSL signaal opleveren waardoor je download snelheid kan dalen. Dat hoeft niet maar het kan wel.

Je hebt de A/B stekker overigens alleen maar nodig als je je KPN lijn wilt laten porteren en de portering nog niet uitgevoerd is.
Daarna kan de A/B stekker vervallen en sluit je de telefoonkabel waar ADSL over loopt, gewoon direct op de modem aan. Zonder splitter want die is dan ook niet meer nodig.

Branwacht
QUOTE van vorige schrijver !
Je hebt de A/B stekker overigens alleen maar nodig als je je KPN lijn wilt laten porteren en de portering nog niet uitgevoerd is.
Daarna kan de A/B stekker vervallen en sluit je de telefoonkabel waar ADSL over loopt, gewoon direct op de modem aan. Zonder splitter want die is dan ook niet meer nodig.
[/quote]

Als je dus geen vaste lijn hebt of had van KPN en alleen maar VOIP gebruikt hoef je dat splitter verhaal helemaal niet te gebruiken !"

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden