obey-robots.txt
20 Juli 2018, 20:24
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Poort openen voor Utorrent

sinned70
Wie kan mij helpen met een duidelijke omschrijving hoe ik poorten kunt openen. Ik heb een Wireless router van sweex LW055 geplaatst achter mijn modem. Als k mijn PC rechtstreeks op de modem plaatst heb ik geen problemen als ik de router ertussen plaatst geeft Utorren aan dat de poort niet openstaat terwijl dit in mijn router in de NAT instelling hebt aangepast. Wie kan mij helpen

andretwan
De router die je gebruikt fungeert blijkbaar als firewall en dus zul je de router moeten benaderen om poorten vrij te geven. Ik gebruik het alice modem zonder router en Utorrent werkt probleemloos.
Waarom er nog een router aanhangen?

lennartvl
De router gebruik je neem ik aan zodat je meer PC's kan aansluiten
op je netwerk?

Deze vraag heeft niets met Alice te maken maar met het instellen van je Sweex Router.
Dat kun je dus vinden op de Sweex site, zoek daar naar de handleiding van je router en daar staat het in. De volgende termen zouden in de handleiding moeten staan en beschrijven wat jij wilt doen: Portmapping, port forwarding of NAT (Network Address Translation).

Globale idee is dat er een aanvraag op bijvoorbeeld poort 3333 binnenkomt op je router (extern adres 0.0.0.0 oftewel alles). Dan moet je router weten dat hij dit verzoek doorstuurt naar poort 3333 op jouw pc, met bijvoorbeeld IP adres 192.168.1.6. Hier gaan we ervan uit dat jij uTorrent op TCP poort 3333 hebt draaien.

Succes!
Gewijzigd door lennartvl op 08 november 2007, 11:28

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort openen voor Utorrent', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Gebruik van telefoon zorgt voor reset van copperjet Storing 9 11 juni 2011, 12:55
Firewall van Copperjet 1616-2P instellen voor VPN Instellingen 1 10 september 2010, 12:25
poort forwarding Hardware instellingen 15 05 augustus 2010, 00:39
poort 80 doorsturen Instellingen 18 05 augustus 2010, 00:36
poort alice modem open zetten voor netwerkhardeschijf Algemeen 2 02 juli 2010, 23:36
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief