obey-robots.txt
24 November 2017, 12:02
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

ff over het modem...

cat2101
Momenteel heb ik Tiscali als profider. Leuk maar Alice klinkt ook best interessant. Bij mijn huidige (niet draadloze) modem kunnen er per direct 4 compu's en 2 telefoonlijnen op worden aangesloten. Of ik dat nodig heb? jah, ik woon met meerdere compu'bezitters in huis. Kan één van jullie mij vertellen hoeveel comp's ik per direct op de modem van Alice kan aansluiten?Shock

En krijg je 't modem 'r nou gratis bij of moet je daarvoor bijbetalen?

Hoor graag van jullie.
Grtz,
Cat

pukpietje
Ik meen dat die in bruikleen is dus gratis
Verder kun je maar 1 pc erop zetten maar wil je meer dan is draadloos misschien de oplossing ?
Eerst naar de modem en daarna eruit naar de router ofzoiets
Ik ben daar nog niet in thuis omdat er bij mij maar 1 pc staat (nogwel)
Gewijzigd door pukpietje op 07 november 2007, 23:26

cat2101
thx voor de snelle reactie. ... hmm, nah, da's dan wel weer 'n minpuntje. Moet ik weer extra kastjes aanschaffen terwijl dit wat ik nu heb toch redelijk betrouwbaar is... waarom ik dan wil overstappen? omdat ik 't wel fijn vind als je nérgens aan vast zit...

pukpietje
ze hebben helaas geen modems die draadloos zijn zoals bij orange of telfort maar ach voor een paar tientjes heb je al een routertje en misschien via marktplaats ben je helemaal goedkoop klaar
Ik heb de stap gedaan naar alice omdat het goedkoop is en snel en de telefoon beter is dan bij orange bv waar ik zat.
Verder was die maand opzegtermijn ook de reden dat ik de gok waagde.
Maar heb je een probleem dan is het grote minpunt de helpdesk want daar zitten echt een stel zeer onervaren(ik denk studenten)mensen!
groetjes
Gewijzigd door pukpietje op 07 november 2007, 23:48

cat2101
Hihi maar dat heb je toch bij de meeste helpdesken? Volgens mij halen ze dáár juist het geld mee binnen, door je lekker lang aan de lijn te houden... weet niet of dat écht zo is hoor. Ach, in dát opzicht spant UPC nog steeds de kroon Shock
Gewijzigd door cat2101 op 07 november 2007, 23:52
'k heb nog geen "diepsloand" credo!

pukpietje
oja lees ook even dit
http://alice.gebr...rowstart=0

Veel berichten over draadloos geloof ik

cat2101
Oef, die onderwerpen over router áchter modem zetten enzo word me allemaal te technisch. Ik blijf nog ff waar ik zit totdat ze nieuwe modems hebben én ik las ook dat er gedoe was met wisselende ip adressen... en dat alles dan uitvalt enzo... lijkt me lastig
'k heb nog geen "diepsloand" credo!

thijlklerkx
Ik heb hier ook een router (Linksys WRT54GL) achter het Alice modem. Het werkt perfect en ondanks dat ik op het gebied van netwerken enzo niet uitgebreid technisch onderlegd ben is het heel goed te doen,

Er zijn twee instellingen die je moet doen om het in orde te maken (doe deze VOORDAT je de router op het Alice modem aansluit! Sluit gewoon je computer met een kabel aan op een van de poorten van de router, gebruik een van de 4 poorten die direct tegen elkaar aan liggen, de vijfde poort die op een centimeter afstand van de andere poorten ligt moet je niet gebruiken):
In je router moet je de DHCP server uit zetten. Dit staat bijna altijd in de handleiding en is heel simpel te realiseren, je moet naar de web interface van je router surfen (standaard doe je dat door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan) en daar alles wat met DHCP te maken heeft uit te zetten of leeg te laten. Ook WAN functies allemaal uitzetten. (dus gewoon een keer door het controlpanel surfen en alles wat je tegenkomt over WAN en DHCP uitzetten).

Ten tweede moet je het IP adres van je router wijzigen. Het moet namelijk in dezelfde IP 'range' liggen als die van het modem. Het komt er op neer dat als je het IP adres van je router wijzigt naar: 172.19.3.5 het werkt.

Nu sluit je het Alice modem met de bij het modem meegeleverde kabel aan op een van de poorten van de router (gebruik ook hier weer niet de vijfde poort, die laat je leeg) en klaar is kees.

De router die ik heb gebruikt werd voor €70,- thuis bezorgd, dat heb je in een half jaar terugverdiend aan het prijsverschil met Alice.

Ik hoop dat het een beetje helder is, het valt iig allemaal best mee!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ff over het modem...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
zomaar modem reset. Storing 3 21 december 2011, 10:02
Ellende om retourgestuurde modem Klacht over Alice 22 19 april 2011, 13:24
Pilmo cq voorheen Pilmo en voip modem. Eigen netwerk 2 04 februari 2011, 17:22
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief