obey-robots.txt
23 November 2017, 04:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

geen verbinding met modem

madd
hallo allemaal.

Ook ik heb besloten met alice in zee te gaan maar heb daar op het moment ook mixed feelings over. Het volgende is het probleem:
Mijn aansluiting ging in op 07-11 ik netjes alles aangesloten maar geen verbinding. Alles nog eens na gelopen nog steeds geen verbinding. Helpdesk gebeld en zonder te wachten geholpen tenminste het bericht van de helpdesk medewerker was meneer ik kan in uw modem kijken en alles is goed aangesloten. Daar schoot ik nog steeds niets mee op want alles is goed maar het werkt niet. Toen kwam het crossed utp verhaal om de hoek dus ik opgehangen PC uit de kast en de gang in naar de meterkast. Vol goede moed alles weer aangesloten alleen de splitter achterwege gelaten want bellen doe ik nog over de @home router zodat ik nog onder mijn eigen nummer bereikbaar ben. Alles nagekeken en nog steeds geen verbinding. Weer de helpdesk gebeld en weer snel iemand aan de lijn en nog steeds alles goed volgens de helpdesk maar nog steeds geen verbinding. Nu kan ik wel redelijk met computers over weg maar dit gaat mij boven mijn pet. Het lijkt alof ik mijn modem niet kan benaderen maar ik snap niet waarom. Is er iemand die mij op weg kan helpen?

Alvast bedankt

roelandh
Dat heb ik nu ook!

Aangesloten, uit bellen oke, in bellen alleen via het tijdelijke nr van Alice, geen internet connectie, wel ADSL-lampje.
Bij het "herstellen van verbinding" van mijn netwerkkaart is het niet mogelijk de TCP/IT instellingen van de verbinding op te vragen.

Iemand met oplossingen???

gr
roelandh

pukpietje
in mijn geval moest ik de crosskabel/ethernet aansluiten die erbij geleverd is anders had ik geen verbinding!
Normale ethernet kabel werkte bij mij niet.
Zorg zoveelmogenlijk dat je de attributen gebruikt die bij de modem zijn meegeleverd

roelandh
Alle originele onderdelen gebruikt en volgens bijsluiter aangesloten.Angry

Hoppy
Controleer of je Ethernet lampje op het modem gaat branden als je de kabel naar je PC hebt aangesloten op de modem.

Als dat zo is controleer je of je PC het modem ziet.
Ga op je PC naar Start, Opdrachtprompt, (een window wordt geopend), type dan in "arp -a" (zonder de quotes " ... " )
Als het goed is zit je het IP adres van de modem + je eigen IP adres.
Het IP adres van de modem moet 172.19.3.1 zijn.

Als je niets ziet type je het volgende in:
ipconfig /release
ipconfig /renew

Als het dan nog niet werkt even de resultaten van het bovenstaande hier laten weten.
Gewijzigd door Hoppy op 10 november 2007, 12:34

madd
Alle lampjes die moeten branden doen het ik zit weer in de kamer heb wel een 10 meter crossed utp kabel gehaald. De ipconfigs werken niet ik krijg een zwart dos screen zonder tekst. Het arp -a comando word gevolgd door een razend snel dos screen wat niet te lezen is. bij lan verbinding, ondersteuning, details krijg ik een fisiek adres maar geen IP adres 0.0.0.0 en ook geen subnetmasker 0.0.0.0 na een tijdje krijg ik het bericht geen of beperkte verbinding. Mijn @home modem werkt wel met en zonder crossed utp en daar krijg ik wel alle adressen van. Kan het zijn dat mijn @home instellingen blijven hangen en daardoor de verbinding met het alice modem verhinderen?

Bedankt voor de snelle reactie

madd
Als ik ipconfig /release draai met mijn @home modem dan krijg ik de zelfde meling geen of beperkte verbinding. Als ik dan herstellen selecteer krijg ik alle instellingen weer terug en komt er weer een verbinding tot stand bij de alice modem lukt herstellen niet omdat er geen ip adres verkregen kan worden. Ik rommel nog wel wat verder al ik meer info heb dan horen jullie het wel

Groet madd

Hoppy
madd schreef:
Alle lampjes die moeten branden doen het ik zit weer in de kamer heb wel een 10 meter crossed utp kabel gehaald. De ipconfigs werken niet ik krijg een zwart dos screen zonder tekst. Het arp -a comando word gevolgd door een razend snel dos screen wat niet te lezen is. bij lan verbinding, ondersteuning, details krijg ik een fisiek adres maar geen IP adres 0.0.0.0 en ook geen subnetmasker 0.0.0.0 na een tijdje krijg ik het bericht geen of beperkte verbinding. Mijn @home modem werkt wel met en zonder crossed utp en daar krijg ik wel alle adressen van. Kan het zijn dat mijn @home instellingen blijven hangen en daardoor de verbinding met het alice modem verhinderen?

Bedankt voor de snelle reactie

Als de lampjes branden (ook Ethernet), dan IS je kabel dus goed aangesloten op je modem en PC.
Probeer eens:
Start, Uitvoeren, type CMD achter Openen in.
Als het goed is zie je dan een nieuw Window met zwarte achtergrond en een prompt waar je iets kunt intypen (zoals C:\ )
Type dan in, de ipconfig /release en daarna ipconfig /renew, gevolgd door ipconfig (zonder iets er achter). De huidige instellingen worden dan getoond.
Eventueel ook nog de arp -a

Je zegt zelf al dat je van je @home modem wel een IP adres krijgt dus zou het hier ook zo moeten werken.
De Copperjet modem deelt namelijk ook gewoon IP adressen uit.
Gewijzigd door Hoppy op 10 november 2007, 17:10

madd
Oke alles gedaan en het resultaat is:

Ipconfig /renew

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface:LAN-verbinding.
Kan geen contact met de dhcp-server maken. Aanvraag is verlopen

Ipconfig

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie ip-adres 169.254.171.01
Subnetmasker 255.255.0.0
Standaardgateway 169.254.171.01

Arp –a

Geen arp-vermelding gevonden

Mijn conclusie hieruit is dat er iets met het modem niet in orde is er loopt wel een stroompje tussen mijn PC en het Modem waardoor alle lampjes branden maar er is geen data stroom. Heb hierop weer met de HD gebeld voor de derde keer weer alles na gelopen. zij snappen het ook niet dus heb ik om een ander modem gevraagd. Nu afwachten wanneer die komt zodat ik alles voor de vierde keer na kan lopen. Maandag neem ik het modem mee naar een collega die ook bij alice zit zodat hij het modem kan controleren de uitkomst zal ik jullie nog laten weten.

Hobby bedankt voor de interesse en de goede raad

Hoppy
De melding is wel duidelijk, je krijgt geen IP adres van de modem.
Het adres 169.x.x.x is een default adres en niet een adres wat van de modem afkomt.
Een ander modem kan het probleem oplossen, bij iemand anders het modem proberen kan ook, dit om e.e.a. te kunnen uitsluiten.

Succes!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen verbinding met modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief