obey-robots.txt
24 Juli 2017, 18:43
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alice hoe op internet?

mrtikilia
Beste Leden,

Ik heb ook een Alice verbinding genomen de comfort met telefonie.

Echter heb ik briefjes van ze ontvangen en bevestigingen permail,
ik heb keurig alles ontvangen de modem, de gegevens voor lounge etc. de adsl lijn is afgeleverd zover ik dat weet.

Als ik de bbned modempje die ik van alice heb gekregen aansluit dan brand de ethernet kaart lampje en de dsl lampje keurig.

dus als ik de hoorn van de telefoon pak dan brand deze lampje ook wel maar als ik wil bellen naar een nummer lukt dit me niet? ik kan wel een nummer in typen maar of hij belt weet ikniet?? vreemd.

In de handleiding staat dat alles makkelijk is om aan te sluiten. dat klopt maar hoe makkelijk is het dan dat ik supersnel kan bellen en internetten?

De modem geeft aan dat er een dsl verbinding actief is maar dat ik geen verbinding kan krijgen met het internet/bellen vind ik nog al een beetje heel erg vreemd.

zijn er mensen die dit probleem ook gehad hebben?
is er een oplossing voor deze probleem gevonden?

Groeten,
Ik
Gewijzigd door mrtikilia op 10 november 2007, 22:23

mrtikilia
wie gaat me helpen :p

joandutch
Heb je Dsl rechtstreeks aangesloten zonder splitter etc. Dus telefoon rechtstreeks in Modem....

tevens zou je en harde reset via je modem kunen proberen en dan Quick start op nieuwe aanmelden.

roelandh
Werkt je netwerkkaart wel goed? check apparaatbeheerSmile

DMT
check of je die A/B splitter goed hebt... even switchen, ik heb al twee gevallen meegemaakt dat de A/B verkeerd zat. Kabeltje van A even naar B doen en visa versa

mrtikilia
@oandutch
jah dit heb ik ook gedaan, hij laat de dsl lampje wel zien en de netwerkkaart lampje.

@roelandh
mijn netwerk kaart werkt perfect aangezien ik zelf ook unix systemen beheer weet ik er wel wat veel van, als mijn netwerk kaart niet werkte dan zou ik niet op de router pagina kunnen kijken en ook geen ip adres van de router voor mijn computer krijgen.

@DMT
DMT dat heb ik ook geprobeerd raar dat het niet werkt, zo een probleem overkomt me voor het eerst met een adsl2 lijn.

Nog iemand die oplossingen heeft? wachten op Alice Helpdesk heeft geen nut want die mensen daar doen niks anders dan neus peuteren echter baal ik wel van de slechte service die ze hebben en reclame op tv maken.Wink

Marcje
Tja als je op de modem kunt inloggen kun je ook de status zien. Heb je dat al nagekeken? De status van DSL moet UP zijn (vinkje) en hij moet een ip-adres hebben. Iets meer info lijkt me toch wel handig.
En anders even de helpdesk bellen...je moet er niet vantevoren uitgaan dat ze het niet weten natuurlijk!

mrtikilia
Marcje schreef:
Tja als je op de modem kunt inloggen kun je ook de status zien. Heb je dat al nagekeken? De status van DSL moet UP zijn (vinkje) en hij moet een ip-adres hebben. Iets meer info lijkt me toch wel handig.
En anders even de helpdesk bellen...je moet er niet vantevoren uitgaan dat ze het niet weten natuurlijk!

Marcje,
Ik krijg geen WAN IP, alleen de ip adres van de router.

DSL en ATM staan op UP,
Bij Connection staat: Trying to connect.

Hij verbind niet, rare gare alice.
Ik zal er geen cent meer voor geven, dus ik wacht wel wanneer zei mij een keertje gaan bellen.

mrtikilia
Geachte heer mrtikilia,

Bedankt voor uw e-mail.

Onze excuses voor de late beantwoording van uw e-mails. Uw lijn is volledig opgeleverd, dus uw modem zou gewoon verbinding moeten kunnen maken. Omdat het modem steeds aangeeft "Trying to connect" is er iets mis. Wij hebben daarvoor onze technische dienst ingeschakeld. Wij raden u aan begin volgende week, met het oog op een snelle afhandeling, telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk. Waarschijnlijk kunnen wij u dan meer inzicht verschaffen in het probleem en een oplossing daarvoor aandragen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

Dit heb ik van ze gekregen? humm wel raar.Angry

backups
Haal de splitter er maar tussenuit en zet je adsl signaal rechtstreeks op het modem. Dan gaat het in 99% van de gevallen gewoon goed.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice hoe op internet?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief