obey-robots.txt
22 November 2017, 02:35
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem? Post dan hier je ervaringen en meld de instellingen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Eigen modem (algemeen)

Richard
Mocht je willen experimenteren met een eigen modem dan heb je een aantal instellingen nodig. Deze instellingen zijn voor handen. Vragen staat vrij.

magus
Richard schreef:
Mocht je willen experimenteren met een eigen modem dan heb je een aantal instellingen nodig. Deze instellingen zijn voor handen. Vragen staat vrij.

Inkoppertje: Wat zijn dan de instellingen om een verbinding op te zetten voor zowel internet als vodsl?

Richard
PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR

voor vodsl:
VPI: 0
VCI: 37
PCR: 900 cells/s
CDVT: 2 cells
Coder LAW: ALAW
Signalling: BLES ELCP
profile: ATM-Forum-9

Wat je het beste kunt doen is het volgende:
zorg dat je admin rechten hebt op je CopperJet
log in
ga naar configuration --> save config
ga naar system --> backup
download de configuratie, dit is een .tpr bestand
hernoem dit bestand naar .tar
open dit .tar bestand met winrar
je krijgt dan 2 bestanden te zien, al je instellingen staan in main_profile.tar
open dit tar bestand
hierin zit het bestand im.conf
dit bevat al je CopperJet instellingen.
Gewijzigd door Richard op 27 september 2007, 13:22

nl1gsd
Als ik het goed begrijp kan ik dus net zo goed mijn huidige 816-2P modem gebruiken met bovenstaande instellingen daar deze voorzien is van de VoDSL mogelijkheid?!

PPPoP verbindingsmogelijkheid trouwens ook met de 816-2P gebruiken? Indien ja; dan zal ik mijn ADSL2+ VoDSL 816-2P maar weer n's te voorschijn toveren in de hoop dat ik die na oplevering meteen online kan krijgen.

Hoppy
nl1gsd schreef:
Als ik het goed begrijp kan ik dus net zo goed mijn huidige 816-2P modem gebruiken met bovenstaande instellingen daar deze voorzien is van de VoDSL mogelijkheid?!

PPPoP verbindingsmogelijkheid trouwens ook met de 816-2P gebruiken? Indien ja; dan zal ik mijn ADSL2+ VoDSL 816-2P maar weer n's te voorschijn toveren in de hoop dat ik die na oplevering meteen online kan krijgen.

Dat zou moeten kunnen werken als de instellingen zoals deze hier bekend zijn ook goed werken.
De 816-2P kan ook ADSL2+ mits de juiste firmware er in zit.
Deze kun je op de website van de fabrikant downloaden. (Allied Data).

PPPoA kent dit modem ook, in grote lijnen zijn de 816-2P en 1616-2P wel gelijk aan elkaar. De 1616 heeft echter wel wat extra mogelijkheden. Deze kan bv ook VoIP aan, wel met de juiste firmware hiervoor.
Het is ook OF/OF en niet EN/EN, je laadt dus firmware voor VoDSP of voor VoIP, het kan niet tegelijk gebruikt worden.

Ik heb hier ook een 816-2P liggen en zal deze zeker gaan gebruiken om mee te spelen. Mijn Alice lijn is nog niet geactiveerd dus op het moment kan ik nog even niets uittesten.

nl1gsd
Qua mogelijkheden als VoIP maakt opzich weinig uit, ik weet dat het modem in bruikleen is en dus vind ik het momenteel nog onverantwoord om dingen aan te passen aan het modem van Alice. Daarom zou ik dus liever mijn 816-2P goed instellen en in bridge laten functioneren zodat ik hier gewoon onbegrensd mee kan internetten.

Alice wordt hier omstreeks 15 Oktober opgeleverd dus helaas moet ik nog enige tijd (af)wachten en ben ik nog overgeleverd aan Uitgeleberde Pl**ris Chaos (= UPC).... :SSad
Gewijzigd door nl1gsd op 22 september 2007, 21:11

Richard
Tip!
Mocht je willen experimenteren met een nieuw modem, zorg dan dat je ongeacht het type modem altijd voordat je de modem verwisselt altijd via het beheerdersscherm de lijn disconnect.
En daarna pas een ander modem aansluit.
Als je de lijn eerst netjes disconnect wordt vaak de DHCP lease vrijgegeven. Aangezien je lease wordt gekoppeld aan je MAC adres van je modem kan het gebeuren dat als je niet disconnect je daarna via een ander modem geen verbinding krijgt.
Dit is mijzelf gebeurd bij het aansluiten van een Speedtouch 510.

Gman
Richard schreef:
Tip!
Mocht je willen experimenteren met een nieuw modem, zorg dan dat je ongeacht het type modem altijd voordat je de modem verwisselt altijd via het beheerdersscherm de lijn disconnect.En daarna pas een ander modem aansluit.
Als je de lijn eerst netjes disconnect wordt vaak de DHCP lease vrijgegeven. Aangezien je lease wordt gekoppeld aan je MAC adres van je modem kan het gebeuren dat als je niet disconnect je daarna via een ander modem geen verbinding krijgt.
Dit is mijzelf gebeurd bij het aansluiten van een Speedtouch 510.

Bedoel je daarmee dat in de webinterface van het modem je de verbinding moet verbreken ?
Of heb je het over inloggen bij Alice Lounge en dat je daar iets moet doen ?
Dat laatste kan ik niet weten aangezien ik niet bij Alice kan inloggen (als zijnde iemand die Alice overweegt).

roelvdh
Richard schreef:
PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR

voor vodsl:
VPI: 0
VCI: 37
PCR: 900 cells/s
CDVT: 2 cells
Coder LAW: ALAW
Signalling: BLES ELCP
profile: ATM-Forum-9

Wat je het beste kunt doen is het volgende:
zorg dat je admin rechten hebt op je CopperJet
log in
ga naar configuration --> save config
ga naar system --> backup
download de configuratie, dit is een .tpr bestand
hernoem dit bestand naar .tar
open dit .tar bestand met winrar
je krijgt dan 2 bestanden te zien, al je instellingen staan in main_profile.tar
open dit tar bestand
hierin zit het bestand im.conf
dit bevat al je CopperJet instellingen.

Richard,
Dat is interessant. Ik had het al in een Telnet-sessie gelist, maar dit is overzichtelijker. Ik zie geen informatie over het telefonie-gedeelte. Ik had zelf al wat aanpassingen gemaakt, bv. de ring cadence, die staat bij Alice op een niet-Nederlandse waarde van 2000/4000 (moet in NL 1000/4000 zijn). Door de flashmin te verhogen naar 20 heb ik nu ook ineens CLI, wat ik niet had. Nu heb ik alleen nog een probleem met het belsignaal, maar behalve de ring cadence zie ik geen parameters om die beter in te stellen. Mijn telefoon geeft alleen zo nu en dan een los belsignaal, soms helemaal niets. Ik heb dus een oud PTT-toestel parallel geschakeld, alleen voor de bel. Kan ook wel eens aan het modem liggen.
Roel

pieternel
Ik heb mijn oudere Copperjet 816-2P modem, wat ik nog had van een eerdere BBned provider en voorzien is van de laatste versie firmware, ingesteld op de parameters voor Alice. Het modem functioneert zowel voor spraak als data.
Echter de maximale snelheid via het 1616 modem is ca 14 Mbps terwijl de snelheid via de 816-2P blijft steken op max. 11 Mbps.

Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt ? Shock

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen modem (algemeen)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid 312 16 januari 2012, 22:44
zomaar modem reset. Storing 3 21 december 2011, 10:02
Copperjet 1616 --> Eigen router Port forwarden Eigen netwerk 1 04 september 2011, 13:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief