obey-robots.txt
17 December 2017, 22:36
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem? Post dan hier je ervaringen en meld de instellingen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Eigen modem (algemeen)

shindogu
Heeft iemand al ervaring met het aansluiten van een Airport extreme router als vervanging van het foeilelijke (imho) modem dat door alice word bijgeleverd?

Ik heb de lijn van Alice al geactiveerd op het nieuwe adres, alleen moeten mijn appeltjes nog verhuist worden. Mocht iemand tips/hints hebben voor het aansluiten, dan lees ik die graag.

Ik maak me momenteel het meest zorgen om de 'kleine' stekker die op de ADSL poort past van de Alice router, op de Airport Extreme zit een 'grote' (rj45) poort voor de wan verbinding. Het stekkertje past, maar ik ben benieuwd of de twee aders op de goeie pinnen terecht komen als ik de kabel in de poort prik.

danausten
Hi,

I have a Zyxel wireless router that I'm trying to configure. I've followed the suggested setting on this forum (PPPoA, username user0@alice.nl, password user0 vcp 0, vci 35) but still I can't get a connection. The connection works fine with the Copperjet modem.

I've downloaded the configuration settings from the Copperjet modem and can see the username is correct but am unable to verify the password. The other strange thing is i am unable to login to the Copperjet modem with admin / admin although I can see admin is setup on the config file.

Any help would be greatly appreciated.

Thanks

Jim
@Shindogu: Een router is geen modem, dus nee, je kunt de Airport niet gebruiken als vervanging.

NRG
Richard schreef:
PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR

deze instellingen werken prima op de:

NETGEAR DG834N
ADSL2+ Modem/Router

lekker fijn weer me eigen netwerk Smile

(tip, voordat je je eigen netwerk afsluit van je huidige provider,
kan je onderaan de pagina: Basic in de Netgear model dus,
het mac adress wijzigen naar het mac adress van je Alice modem.
Nadat je dan volgens de aanwijzingen van Richard aangesloten bent op Alice via je Netgear modem, dan meld deze zich met het mac adress van je Alice modem. kan natuurlijk ook zonder dit verhaal, maar toch leuk Pfft )
Gewijzigd door NRG op 01 oktober 2008, 11:05

Diana11
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Linksys WAG25N router kan aansluiten op het alice modem.
Heb al een beetje rondgeneusd, instellingen duidelijk, maar hoe zit het met al die kabeltjes en snoertjes en splitters en weet ik wat niet meer. Waar laat ik mijn DSL aansluiting van mijn draadloze router naar de alice box.

petty
Ik heb een Fritzbox WLAN 7140.
Kan ik deze ook in de plaats zetten voor de copperjet 1616 en dan internet en telefoon gebruiken? (Comfort pakket.).

Het zou geweldig zijn, als dat kon.

lekkersimpel
Speedtouch modem had 4 vraagjes en werkt !!!!

BMP
petty schreef:
Ik heb een Fritzbox WLAN 7140.
Kan ik deze ook in de plaats zetten voor de copperjet 1616 en dan internet en telefoon gebruiken? (Comfort pakket.).

Het zou geweldig zijn, als dat kon.

Hoi Petty,

Helaas dat gaat niet, de Fritzbox ondersteunt niet het telefoon protocol VOdsl wat de copperjet wel kan.

BMPWink
Gewijzigd door BMP op 08 oktober 2008, 09:59
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

timbry
Kan iemand op het forum mij vertellen wat de instellingen moeten zijn voor een Speedtouch 716 icm Alice Easy?

MisterSenseo
timbry schreef:
Kan iemand op het forum mij vertellen wat de instellingen moeten zijn voor een Speedtouch 716 icm Alice Easy?

PPP verbinding: PPPoA
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR

Hiermee werkt elk DSL modem welk PPPoA ondersteunt op Alice Easy
Gewijzigd door MisterSenseo op 23 april 2012, 13:54
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen modem (algemeen)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid 312 16 januari 2012, 22:44
zomaar modem reset. Storing 3 21 december 2011, 10:02
Copperjet 1616 --> Eigen router Port forwarden Eigen netwerk 1 04 september 2011, 13:35
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief