obey-robots.txt
19 Maart 2019, 03:41
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem? Post dan hier je ervaringen en meld de instellingen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Eigen modem (algemeen)

saigon66
[/quote]Volgens mij niet, maar heb evt. een mooie oplossing voor je.
Je kunt je draytek en 716 ook instellen als accespoint voor achter je Copperjet. Basis principe hierachter is dat je de WAN poort van router niet meer gebruikt, DHCP uitzet en local lan IP veranderd naar eentje binnen subnet van Copperjet (172.16.x.x).[/quote]

Dus bij Alice kan je niet met 1 modem voor alles toepassing. Als je met wifi interneten moet je nog een AP achter Alice moden aansluiten? Niet erg handig moet ik wel zeggen. Het kost meer plekken en stroom ( moet aan milieu denken Smile )...!!!

TCP_IP
Alice heeft zo te zien 2 type modems:

Copperjet 1616

en

AVM 5125 Alice modem (fritzbox met alice firmware las ik net)

http://www.alice.nl/support/instellingen

Dan klikken op 'instellingen voor uw modem', daar staan ze.

Beide hebben geen Wi-Fi module. Dus ja, als je draadloos wilt zul je eigen wifi router erachter moeten zetten.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

bruno001
TCP_IP schreef:
Alice heeft zo te zien 2 type modems:

Copperjet 1616

en

AVM 5125 Alice modem (fritzbox met alice firmware las ik net)

http://www.alice.nl/support/instellingen

Dan klikken op 'instellingen voor uw modem', daar staan ze.

Beide hebben geen Wi-Fi module. Dus ja, als je draadloos wilt zul je eigen wifi router erachter moeten zetten.

TCP_IP,

correct, echter schijnt de test voorlopig afgesloten te zijn en levert Alice nu alleen copperjet en geen Fritz bij nieuwe aansluitingen.
idd jammer van al die mooie wireless accesspoints, je kunt ze achter de copperjet zetten maar niet single, dus je snelheidswinst door een betere modem haal je er dan niet uit.
Dus wil je snelheid en wireless, moet je toch elders zoeken.
Ik werk zelf ook met de copperjet en een Asus 300N erachter, werkt perfect, maar ik draai geen torrent. Ik ben redelijk tevreden over de snelheid voor deze prijs en wacht nu tot er comfort plus komt met glas, ergens binnen twee jaar...

gr

Bruno

TCP_IP
Aah ok,

Ja had in een ander topic van H_henkie al begrepen dat die fritzbox ook niet veel is, eigen firmware van Alice. En je kunt er vrijwel niks meer instellen.
Bij copperjet had ik al begrepen dat er veel meer mogelijkheden waren, dus opzich geen slechte beslissing van Alice.

idd jammer van al die mooie wireless accesspoints, je kunt ze achter de copperjet zetten maar niet single, dus je snelheidswinst door een betere modem haal je er dan niet uit.

Hoe bedoel je niet single? modemrouter met wireless erop?
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

bruno001
TCP_IP schreef:
Aah ok,

Ja had in een ander topic van H_henkie al begrepen dat die fritzbox ook niet veel is, eigen firmware van Alice. En je kunt er vrijwel niks meer instellen.
Bij copperjet had ik al begrepen dat er veel meer mogelijkheden waren, dus opzich geen slechte beslissing van Alice.

Hoe bedoel je niet single? modemrouter met wireless erop?

Mee eens, maar bij Alice moet je de copperjet gebruiken bij Comfort, dus een goede snelle modem met wireless geintegreerd gaat niet werken bij Alice. Ik heb mij Asus ook achter de copperjet, voor mij nog voldoende snelheid, maar ik ben ook geen zware downloader.

maebs
beste mede-gebruikers van Alice,

Ervaring met Alice: het begon al vanaf het begin: totaaaaaaallll geen stabiele verbinding, na enkele uren dien ik of anders mijn vriendin de fel-oranje-doos een restart beurt te geven. Ik heb zelf een remote schakelaar geplaatst in de stekkerdoos om van afstand de modem te kunnen reboot-en. Gister middag was het druppel: ethernet-lamp brandt niet (nooit) meer; laat staan ADSL-lampje.

Ik merk het wel dat die doosje heel erg snel warm wordt.

Anyways, na gistermiddag (en avond, en vanochtend, en vanmiddag) heel erg pissig hierover geweest heb ik besloten naar de dichtstbijzijnde computer winkel te gaan (geen naam noemen, ik krijg niet betaald om een advertentie te maken Pfft) om een ADSL-modem te kopen. Reden: de uitstekende modem die is meegeleverd met het start-pakket van Alice is overgegaan naar de hiernamaals na 2 weken in gebruik (stel je voor....)

Het is geworden: Sitecom ADSL2+ Modem, Annex A. Ik kan geen exacte type noemen, het staat gewoon nergens opgegeven. Schade: 40 pleuro's.

In een notendop: heel simpele modem, 1 line ingang, 1 eth uitgang, power ingang, aan-uit knop, 4 lampjes. klaar.

Het instellen van de verbinding is ook een makkie:
# Wizard menu ->
# Other ISP (het is al pre-configured naar bepaalde ISPs, Alice staat er niet tussen) ->
# Manual Configuration ->
----> DSL Modulation: ADSL2+
----> Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
----> Multiplexing: VC
----> VPI / VCI : 0 / 35
----> User name: user0@alice.nl
----> Password: user
----> Connect on Demand: always connected
# klik Apply
# paar seconden wachten, reboot, en online

Voor de rest, de eth0 doorverbinden naar een DLink DI-524 WiFi Router. De rest is gewoon leechen van het net Pfft

Met dank aan jullie allen voor de voorafgaand posts!!

mvg,
een newbie Grin

NB: ik heb Alice Easy (of zoiets? die ene zonder telefonie... )
Gewijzigd door maebs op 30 juni 2010, 21:13

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen modem (algemeen)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid 312 16 januari 2012, 22:44
zomaar modem reset. Storing 3 21 december 2011, 10:02
Copperjet 1616 --> Eigen router Port forwarden Eigen netwerk 1 04 september 2011, 13:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief