obey-robots.txt
18 December 2017, 17:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wegvallende verbinding

Rules909
Mijn probleem is dat ik last heb van wegvallende verbindingen. Soms maar 15 seconden maar het wel vervelend als je bijvoorbeeld aan online gamen bent.

Mijn modem netjes naast het isra punt geplaatst. Gebeld met Alice. Ze vroegen of ik de door hun meegeleverde crosskabel heb gebruikt tussen modem en computer. Dit gaat bij mijn niet omdat de afstand te groot is van modem naar computer. Dus heb ik een straight kabel lopen naar mijn computer.

De dame aan de telefoon vertelde mij dat ik echt een crosskabel ertussen moet leggen. Mijn vraag is; Is dit echt zo? Heeft iedereen een crosskabel lopen tussen de modem en computer?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

pukpietje
mening is daar verschillend over
Ik meen dat er hier op het forum meer over die crosskabel is gezegd maar bij mij had ik niet eens verbinding zonder die crosskabel
Je hebt ze van 20 meter zelfs dus dat is geen probleem.
Merk wel op dat jij wel verbinding hebt dus ook zonder die crosskabel dus dat die snelheid op en neer gaat ligt denk ik ergens anders aan maar kan je hier niet mee verder helpen.
Ik zelf heb gewoon die modem naast de pc geplaatst op 10 meter afstand van het isra punt
Ga dus eens rechtstreeks vanuit je isra naar je modem met de kabels die er liggen en sluit je modem aan bij je pc en ga daarvandaan met die korte ethernetkabel naar je pc.
Laat die helpdesk maar lullen-gewoon proberen
Gewijzigd door pukpietje op 13 november 2007, 22:52

WTFIA
Nee, ik niet alleen een switch en ook die verdomde disconnects.

Het kan zijn dat je gewoon een 1-1.5 mb te hoog bent ingesteld.

Een verlaging zou het kunnen oplossen.
Maar zit nu ook lekker snel, en met Tweak op een lagere snelheid over zelfde kabels en zelfde provider (BBNed), hoger gaf problemen.

Kan ook zijn dat de DSLAM in de centrale wat moet worden bij gesteld.

Kijk het nog even aan en anders Switchen.

joandutch
Ik heb dit probleem ook gehad... Het modem gaat een soort zwemmen.... Ze hebben toen hand matig mijn profiel aangepast en sindsdien geen tot weinig uitval meer.... Dus effe klagen... of ze profiel handmatig willen aanpassen

Rules909
joandutch schreef:
Ik heb dit probleem ook gehad... Het modem gaat een soort zwemmen.... Ze hebben toen hand matig mijn profiel aangepast en sindsdien geen tot weinig uitval meer.... Dus effe klagen... of ze profiel handmatig willen aanpassen

Bedankt allemaal. Wat bedoel je met profiel aanpassen overigens?

Ik had hiervoor overigens Planet Internet. Had ook hetzelfde probleem. Ben toen van advanced naar comfort (lagere snelheid (8mbit ofzo) gegaan en had nog steeds dezelfde problemen. Zit ongeveer 1400m van de centrale. Dit lijkt me toch niet bizar ver? Heb echt alles al geprobeerd. Andere kabels etc..

Die crosskabel lijkt me ook een vaag verhaal. Ik zou een crosskabel kunnen kopen van 10 meter om te proberen maar ik ben bang dat ik dan geld voor niets uitgeef. Ook weer zonde.
De snelheid is opzich goed.. zon 11/12mb.

GuustFlater
Een cross-cable heb je alleen nodig als je switch/router/compu die je achter de Alice box plaatst niet overweg kan met de aansluiting op je Copperjet modem. Daar ben je zo achter: heb je een verbinding met een gewone kabel, dan heb je geen cross cable nodig :-). Als je een lange gewone kabel hebt, kun je voor ongeveer een euro een adaptertje kopen bij je favoriete compuzaak. Uiteindelijk is het alleen verwisselen van rx/tx (ontvang/zend) draadjes. Is veel goedkoper dan een nieuwe kabel.

Omdat je schrijft, dat je wel een verbinding hebt, maar wel een slechte, kan het probleem niet van de cross-cable komen (of het niet aanwezig zijn ervan). Dus geen cent eraan besteden.

Zit zelf op 1000 meter van de centrale en haal ook 12Mbps. Op 1400 meter heb je geen slechte data snelheid.
Gewijzigd door GuustFlater op 14 november 2007, 09:34

Templar
Mijn ervaring is dat wegvallende verbindingen vaak te maken hebben met een te hoog 'ingetrained' modem. Te hoog 'ingetrained' wil zeggen dat de ruis/signaal verhouding te gevoelig ingesteld staat, waardoor het modem zich spontaan gaat retrainen/resetten zodra de ruisverhouding een bepaalde waarde overstijgt.

Over het algemeen kun je zeggen: hoe fijner (smaller) de ruis/signaal verhouding, hoe hoger de snelheid die het modem haalt. Het nadeel is wel, dat bij de geringste fluctuatie in de ruis/signaal verhouding het modem 'van slag' raakt en signaal verlies ondervind, wat het modem tracht te compenseren door zichzelf te gaan 'hertrainen' op het aanwezige adsl signaal.

Factoren die de ruis/signaal verhouding negatief beinvloeden zijn o.a. een rotte koperlijn en de afstand tot de centrale.

Om een grotere ruis/signaal tolerantie in te stellen in het non-volatile geheugen van het modem moet je een telnet sessie openen naar je modem toe, waarna je vervolgens middels een aantal commando's je modem op een lagere snelheid en/of grovere afstelling voor ruis/signaal verhouding kunt 'trainen'. Hierbij gaat de snelheid weliswaar naar beneden (hoeveel kun je zelf bepalen en dus mee experimenteren), maar de stabiliteit gaat er flink mee omhoog.

De commando's die nodig zijn verschilt per modem merk en moeten terug tevinden zijn in handleiding of website van modemleverancier.
Zelf heb ik die gegevens gevonden door te posten in een nederlandse newsgroep van Demon Internet destijds voor mijn toenmalige Zyxel adsl modem.

Succes! Wink

Rules909
Templar schreef:
Mijn ervaring is dat wegvallende verbindingen vaak te maken hebben met een te hoog 'ingetrained' modem. Te hoog 'ingetrained' wil zeggen dat de ruis/signaal verhouding te gevoelig ingesteld staat, waardoor het modem zich spontaan gaat retrainen/resetten zodra de ruisverhouding een bepaalde waarde overstijgt.

Over het algemeen kun je zeggen: hoe fijner (smaller) de ruis/signaal verhouding, hoe hoger de snelheid die het modem haalt. Het nadeel is wel, dat bij de geringste fluctuatie in de ruis/signaal verhouding het modem 'van slag' raakt en signaal verlies ondervind, wat het modem tracht te compenseren door zichzelf te gaan 'hertrainen' op het aanwezige adsl signaal.

Factoren die de ruis/signaal verhouding negatief beinvloeden zijn o.a. een rotte koperlijn en de afstand tot de centrale.

Om een grotere ruis/signaal tolerantie in te stellen in het non-volatile geheugen van het modem moet je een telnet sessie openen naar je modem toe, waarna je vervolgens middels een aantal commando's je modem op een lagere snelheid en/of grovere afstelling voor ruis/signaal verhouding kunt 'trainen'. Hierbij gaat de snelheid weliswaar naar beneden (hoeveel kun je zelf bepalen en dus mee experimenteren), maar de stabiliteit gaat er flink mee omhoog.

De commando's die nodig zijn verschilt per modem merk en moeten terug tevinden zijn in handleiding of website van modemleverancier.
Zelf heb ik die gegevens gevonden door te posten in een nederlandse newsgroep van Demon Internet destijds voor mijn toenmalige Zyxel adsl modem.

Succes! Wink

Klinkt als een duidelijk verhaal. Ik vermoed ook dat dit bij mij het geval is omdat ik toen ik destijds bij Planet internet klant was, een kpn monteur mij ook vertelde dat er wel wat ruis op de lijn zat.

Ik heb hier en daar een beetje gegoogled en kan niets vinden over mijn modem:
CopperJet 1616-2P . Kan niet eens een website vinden van de fabrikant. Enig idee wat te doen?

Templar
Copperjet producent: http://www.allied...

Tweakers.net is in jouw geval het handigst om informatie boven water te krijgen, aangezien hier veel ervaren gebruikers zitten.
Ga hiervoor naar de topic: http://gathering....t_topics/4

Veel succes Wink

Rules909
Uiteindelijk heb ik de klacht voorgelegd bij de klantenservice. Ze vertelden met dat ze snel wat aan gingen doen.. Een dag later was mijn snelheid wel naar 920kbs ipv 1.2.
Ik heb dus wel moeten inleveren qua snelheid (wat natuurlijk jammer is) maar wel een stabiele lijn).

Ik wil overigens toch even kwijt dat ondanks de slechte berichten over Alice mbt klantenservice etc, dit bij mij niet op gaat.
Binnen 2,5 week na mijn aanvraag was ik aangesloten. De klantenservice is altijd (tenminste overdag) direct bereikbaar en problemen worden snel opgelost.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief