obey-robots.txt
24 November 2017, 11:58
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Copperjet & Linksys WRT150N

Grapez
Ik ben al eerder op het forum tegengekomen dat de DHCP functie van de router uitgeschakeld moet worden om e.e.a. soepel te laten verlopen.

Ik probeer poort 11215 open te zetten voor BitLord maar blijkbaar lukt het niet want de snelheid blijft erg laag. Ik heb inmiddels begrepen hoe de portforward op de copperjet in te stellen.

Vraag: wat moet ik nog meer in de router instellen? Het ip# van de router was 168.192.1.1 maar is na het uitzetten van de dhcp niet meer te benaderen. Doe ik iets verkeerd?

Ik heb poort 11215 in de router geforward naar de PC.

Moet ik bij de netwerkkaart eigenschappen in de PC alles op auto laten staan of moet je hier een vast IP adres toewijzen.

Alvast bedankt voor suggesties van een ervaren computergebruiker met 1 week ADSL ervaring en nog te weinig kennis van IP# / subnet masks / DHCP en nog veel meer instellingenFrown

PS Ik probeer alleen een port voor Bitlord open te zetten, heb verder geen bijzondere config met eiegen servers etc.

backups
Let op je krijgt dadelijk allemaal verwijzingen naar items op deze site en op het internet die je verder moeten helpen. Helaas bij mij werkte het allemaal niet en ging het ook niet werken.

Ik heb Alice eruit geflikkerd en Telfort gepakt. En wat schetst mijn verbazing. Alles werkt ineens en er staat zelfs informatie op het internet te lezen als er iets aan de hand is.

Wat mij betreft: Alice S*cks
Gewijzigd door backups op 15 november 2007, 12:39

GuustFlater
Jammer dat backups zoveel problemen heeft en zijn frustratie hier probeert achter te laten. Wat mij betreft werkt Alice prima. De Copperjet modem heeft zijn problemen als je gewend bent om een router achter een modem te hangen, omdat de Copperjet ook een ingebouwde router heeft.

Het port forwarden in de Copperjet is voor mij opgelost. Zie dit draadje:
http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=187

In je (wireless) router moet je voordat je DHCP uitschakelt eerst zorgen dat het IP adres van de router binnen het adres bereik van je netwerk ligt (meestal niet het geval). Anders is je wireless server niet meer te bereiken. Hoe dit moet kun je het beste opzoeken in de manual van je router.

Ook schijnt iets als ZIPB mogelijk te zijn. Heb ik niet uitgeprobeerd, maar hierover zijn ook forum topics te vinden.

Succes!

Grapez
Op de configuratie pagina van de linksys heb de DHCP uitgeschakeld en tevens IP 172.19.3.2 aan de router toegewezen. Na de kabel vanaf de CJ in een LAN poort v/d router te hebben gestoken ipv de WAN poort en vervolgens de router opnieuw gestart te hebben, kan ik de router niet meer benaderenAngry niet op het oude adres 192.168.1.10 en ook niet op de 172.19.3.2

Wat doe ik fout? op de CopperJet hoef ik toch niets aan te passen?FrownAlleen straks de portforward instellen.

GuustFlater
Ik ben geen DHCP expert, maar kan me voorstellen dat de DHCP server of niet blij is met je adrestoekenning, want die is de eerste die hij zelf aan een device zou toekennen, of al heeft toegekend aan een andere PC of je wired PC. Ik zou een hoger nummer kiezen (heb 'm zelf ingesteld op 172.19.3.99).

Voor instellingen van een netgear is er net een nieuw topic gepost. De stappen die daar doorlopen worden zijn vrij algemeen. Misschien dat je daar wat extra info uit haalt.

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=36&thread_id=274&pid=2067#post_2067
Gewijzigd door GuustFlater op 16 november 2007, 13:13

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet & Linksys WRT150N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief