obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:24
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

PPP ligt eruit!

humajo
Sinds gisteren 15-11-2007 eind van de ochtend ligt hier (postcodegebied 6211, Maastricht) de verbinding eruit.
ADSL-signaal is aanwezig, telefoon werkt en het IP-adres 172.19.3.1 wordt toegekend, maar de verbinding met internet 'blijft hangen'.
Als ik de Copperjet ga via http://172.19.3.1 zie ik achter PPP: 'attempting to connect...'. Er staan ook geen DNS-cijfers meer vermeld.
Veel andere posts van vorige week maken me duidelijk dat dit probleem overal in het land heeft gespeeld. Nu speelt het dus hier.
Dringende vraag: is het een storing die je bij de provider moet zoeken (en hoe is die dan opgelost?) of kun je er zelf iets aan doen?

ikkuh
humajo schreef:
Dringende vraag: is het een storing die je bij de provider moet zoeken (en hoe is die dan opgelost?) of kun je er zelf iets aan doen?

Tja, je kan voor de oplossing kiezen die ik heb genomen, ga lekker naar een provider die haar zaakjes wel op orde heeft.
Telfort bied hetzelfde aan voor dezelfde prijs, Telfort belooft echter dat het wel werkt. Alice zal het zachtjes gezegd aan d'r kont roesten wat voor problemen haar klanten hebben.

humajo
Dit mailde ik zojuist naar klantenservice@allice.nl:

Al sinds 15-11-2007 eind van de ochtend ligt bij mij (postcodegebied 6211, Maastricht) de Alice-verbinding eruit.
ADSL-signaal is aanwezig, telefoon werkt en het IP-adres 172.19.3.1 wordt toegekend, maar de verbinding met internet 'blijft hangen'.
Als ik in de Copperjet ga via http://172.19.3.1 zie ik achter PPP: 'attempting to connect...'. Er staan ook geen DNS-adressen meer vermeld. Evenmin krijg ik nog het 84.xxx IP-adres toegekend. Het probleem is 'out of the blue' ontstaan. Dus zonder dat hier iets aan verbinding of modem gewijzigd is.
Alles is geprobeerd: de drie pc's in dit huis rechtstreeks op de Copperjet, modem resetten, firewall en virusvangers uitgeschakeld. Geen enkel resultaat.
Het modem staat keurig ingesteld via de Alice-configuratie. Een andere mogelijkheid is er trouwens niet.
Ik heb al vier keer met 0900-1560 gebeld, maar niemand begreep waar ik het over had. Een van de medewerkers had zelfs nog nooit van webinterface gehoord (!). Er zijn nu twee tickets aangemaakt voor de technische dienst. De TD zou me bellen, maar tot nu toe blijft het doodstil.
Het is onaanvaardbaar dat ik ondertussen al vijf dagen geen internetverbinding meer heb, terwijl dat anderhalve maand lang wel het geval is geweest.
Ik mail dit via de computer op mijn werk.

Graag zo spoedig mogelijk uw antwoord.

Groet,

Weet iemand een oplossing?

humajo
Dit is het snelle antwoord van Alice op mijn mail van vanochtend:

Bedankt voor uw e-mail.

Onze medewerkers van de technische dienst hebben uw probleem in behandeling. Wij verzoeken u zolang het modem aan te laten staan, zodat het mogelijk is enige testen van afstand uit te voeren. Wij vragen er begrip voor dat het vinden het probleem enige tijd kan duren.

Het probleem zal niet zitten in uw eigen computers. De melding "Attempting to connect" betekent dat uw modem niet in staat is een internetverbinding te maken via de servers van Alice. Dat u wel kan bellen en kan inloggen op het modem wijst erop dat de lijn (inclusief de kabels) in principe wel goed is.

Eén suggestie: u kunt nog zelf proberen het modem rechtstreeks op het ISRA-punt (de telefoonaansluiting) aan te sluiten, dus zonder de splitters te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

Hierop mijn reactie:
Het modem staat constant aan (ook vanwege de telefoon). Dat is zonder splitter e.d. rechtstreeks aangesloten op het ISRA-punt.
Ik wacht het af.

Timelord
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik had verbinding, maar op de originele activatiedag ineens weg verbinding.
Vraag ik me toch af wat ze gedaan hebben ?.
Typisch dat ze het in 5 minuten kunnen verkloten, maar 5 werkdagen nodig hebben om het te herstellen.

humajo
Nou, ik zit dus al sinds 15 november zonder internetverbinding en Alice weigert er iets aan te doen.
Wat ik gedaan heb? Ik heb het bedrag van hun eerste nota laten terugstorten. Dat kan in elk geval via Postbank online.
Ben benieuwd of Alice nu wél reageert.

Timelord
Ik dus vanaf de 13de toen ze zomaar ineens het signaal overnamen.
Alleen, geen modem, dus 2 weken zonder internet gezeten. Wat ik ook zei of mailde: ik kreeg GEEN modem.

Toen ik eindleijk het modem kreeg werkte het tot m'n verbazing in 1 keer.

Dan denk je dat je het ellendigste gehad hebt, totdat vrijdag de opleverdatum kwam.

Weg iinternet....... en nooit meer teruggezien.

Ze hebben nog steeds geen geld afgeschreven.
Ik heb ergens gelezen dat als je het terug laat storten dat ze het opnieuw afschrijven maar dan met incassokosten. Blokkeer dus gelijk die rekening !!!

En mailtjes, ze spreken zichzelf constant tegen, ik ben het helemaal zat. SadSad

Templar
Nou Timelord, volgende keer die mooie dame maar door laten lopen he? Het gras bij de buren is altijd groener Frown

Maar serieus: opzeggen die handel en naar een goeie provider gaan.

Succes!

chris
Klantenservice: "P-P-P zei u?" (met een toon van: wat bedoelt-ie er in vredesnaam mee?)

Postcodegebied 6717 heeft hier blijkbaar ook last van. Alice helpdesk komt niet verder dan de problemen zoeken op ATM/ADSL niveau; sluiten storingsticket zonder te verifieren of probleem is opgelost:
Alice wrote:
> Volgens ons systeem moet uw storing verholpen zijn. Wij hopen dat u in de toekomst
> geen problemen meer heeft met uw Alice verbinding.
Dus niet :-(

Ze weigeren ook om 2e lijns ondersteuning (iemand die een computer herkent als hij er eentje ziet) aan de lijn te geven. Angry

Chris

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'PPP ligt eruit!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Mail server ligt eruit! Eigen netwerk 1 17 februari 2011, 17:23
Ligt dit nu aan mij of... Snelheid 6 10 januari 2011, 11:10
Imago van Alice = Alles Ligt In Chaos Erachter Klacht over Alice 3 10 januari 2011, 09:41
verbinding blijft eruit vallen Storing 5 08 augustus 2009, 01:19
Gamen op Xbox live met Alice, een ramp. Ligt het aan Alice? Algemeen 30 21 januari 2009, 22:25
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief