obey-robots.txt
15 November 2018, 18:44
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Zonder splitter langzamer?

Mikymike
Vandaag heb ik ook Alice, snelheid gemeten bij http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php is:
Your current bandwidth reading is: 3.70 Mbps which means you can download at 473.19 KB/sec. from our servers.
helpdesk gebeld, ik zou hier max 5.5 Mbps moeten kunnen halen.
Splitter er tussen uitgehaald en snelheid is dan iets trager! Volgens forum zou snelheid toch meer moeten zijn dan? Hoe kan dat dan?

Michael

mem512b
Heb jij meerdere keren getest? Een test zegt niet zo veel. Splitter is nodig als jij nog een werkend analoge telefoonlijn hebt. Bij Alice is een splitter niet echt nodig. Velen (incl mijzelf) hebben die ook eruit gehaald/ niet aangesloten.
Gewijzigd door mem512b op 05 januari 2008, 18:19

ArtMan
Ik heb de splitter op aanraden van de gebruikers op dit forum ook niet gebruikt.
XMS Amersfoort-Nieuwland op glasvezel vrijwilliger.
In 2008 100mBit ;-)

Yes
Mikymike schreef:
Vandaag heb ik ook Alice, snelheid gemeten bij http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php is:
Your current bandwidth reading is: 3.70 Mbps which means you can download at 473.19 KB/sec. from our servers.
helpdesk gebeld, ik zou hier max 5.5 Mbps moeten kunnen halen.
Splitter er tussen uitgehaald en snelheid is dan iets trager! Volgens forum zou snelheid toch meer moeten zijn dan? Hoe kan dat dan?

Michael

De ervaring op dit forum is tot nu toe zo dat de lijnsnelheid zónder splitter net zo snel, zoniet sneller is dan mét de splitter. Zoals eerder opgemerkt is de splitter bij een Alice aansluiting overbodig, omdat er geen analoog telefoniesignaal op de ADSL lijn wordt gezet.

Wat voor de snelheid wél veel uitmaakt, is de afstand van het modem tot het ISRA-punt. Plaats je modem zo dicht mogelijk bij de plek waar je telefoonaansluiting je woning binnenkomt!

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

FullforceXL
Yes schreef:
Wat voor de snelheid wél veel uitmaakt, is de afstand van het modem tot het ISRA-punt. Plaats je modem zo dicht mogelijk bij de plek waar je telefoonaansluiting je woning binnenkomt!

Dat is een eigenschap van ADSL en iet specifiek van Alice!
*** Disclaimer *** Vanessa Hessler *** Dagweb ***

Who the f$ck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zonder splitter langzamer?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen telefonie als ik de splitter verwijder Algemeen 24 13 augustus 2010, 16:04
Geen verbinding zonder ZIPB Eigen netwerk 3 22 oktober 2009, 17:50
Telefonie zonder splitter Storing 2 23 juni 2009, 00:43
Waarvoor dient de AB splitter? Frequently Asked Questions 12 20 januari 2009, 19:15
Al bijna 2 weken zonder verbinding! Opleveringsproblemen 2 10 oktober 2008, 16:07
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief