obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 18:27
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Klapperlijn ?

pocoloco
Ik heb een week of 4 Alice waarvan er ruim 2 weken slechte verbinding is geweest of zelfs geen verbinding. Ik begon met 1,5 Mb/s, later werd dat 1,25 Mb/s en daarna zelfs maar 1,0 Mb/s.

In de periode van 1,25 Mb/s was de zaak superstabiel en geen enkel probleem. Dit heeft een week geduurd. Toen kreeg ik een telefoontje dat ze mijn snelheid hadden teruggedraaid om de lijn stabieler te maken ??? Hij was toch stabiel ? Shock

Verder nog een week superstabiel gedraaid op 1,0 Mb/s maar afgelopen weekend was het ineens mis.
Gebeld en ik krijg als antwoord dat ik een klapperlijn heb en dat het enige wat helpt is de snelheid omlaag gooien. Ik kon 10 x zeggen dat de lijn 2 weken lang superstabiel was met respectievelijke snelheden van 1,25 Mb/s en 1,0 Mb/s, het kwam niet echt over en het enige wat ze konden doen was de snelheid (nog) verder omlaag gooien. Op die manier hou ik niets over en kan ik beter naar een ander gaan.
Weet iemand of ik inderdaad een "klapperlijn" zou kunnen hebben ondanks het feit dat er 2 relatief lange periodes geweest zijn die zeer stabiel waren.

Templar
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk toe. Bij een klapperlijn (veel ruis op de lijn) staat het modem elke paar uur spontaan te retrainen. Dus connection loss, reset van modem en opnieuw verbinding maken met internet.

Ik zou, als ik jou was de KPN eens even de lijn laten doormeten om te zien of het inderdaad een lijnprobleem is. Het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk, daar je vertelt dat de lijn gewoonweg een week lang stabiel was.

Yes
pocoloco schreef:
Ik heb een week of 4 Alice waarvan er ruim 2 weken slechte verbinding is geweest of zelfs geen verbinding. Ik begon met 1,5 Mb/s, later werd dat 1,25 Mb/s en daarna zelfs maar 1,0 Mb/s.

In de periode van 1,25 Mb/s was de zaak superstabiel en geen enkel probleem. Dit heeft een week geduurd. Toen kreeg ik een telefoontje dat ze mijn snelheid hadden teruggedraaid om de lijn stabieler te maken ??? Hij was toch stabiel ? Shock

Verder nog een week superstabiel gedraaid op 1,0 Mb/s maar afgelopen weekend was het ineens mis.
Gebeld en ik krijg als antwoord dat ik een klapperlijn heb en dat het enige wat helpt is de snelheid omlaag gooien. Ik kon 10 x zeggen dat de lijn 2 weken lang superstabiel was met respectievelijke snelheden van 1,25 Mb/s en 1,0 Mb/s, het kwam niet echt over en het enige wat ze konden doen was de snelheid (nog) verder omlaag gooien. Op die manier hou ik niets over en kan ik beter naar een ander gaan.
Weet iemand of ik inderdaad een "klapperlijn" zou kunnen hebben ondanks het feit dat er 2 relatief lange periodes geweest zijn die zeer stabiel waren.

Bij mij viel de verbinding elke paar (2 a 3) minuten weg. Maar dat was vanaf het begin consequent het geval. De lijn is door Nacap i.o.v BBNED doorgemeten en uiteindelijk ook gecapped op ca. 16MBit. De oorzaak van de klapperlijn was een slechte S/R verhouding ondanks de relatief korte afstand van maar ca. 625m vanaf de centrale (bij meting vastgestelde afstand).

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

poxie
bij mij hetzelfde. Na de eerste meting 1100 meter van centrale trainde mijn modem in op 15mbit dat is teruggedraaid naar 12 mbit. 1 week geen problemen. nu al 4 dagen geen telefoon en internet. Schijn t dat de modem "plosteling" weer 15mbit traint. Dus weer een klapperlijn. Nu gaan ze em op 10 mbit zetten op mijn verzoek. Ik ben benieuwd. morgen gelijk een opzegbrief op de post doen. ik ben het nu wel zat. In 1 maand 70 euro verbeld met de helpdesk.
tip : wil je snel van je geld af.... kpn prepay mobiel naar alice helpdesk : 10 minuten voor maar 11 euro. Sla je slagSad

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klapperlijn ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
klapperlijn+isra-punt? Storing 5 28 augustus 2010, 17:32
Klapperlijn Alice Storing 7 23 juli 2010, 12:36
Klapperlijn Alice (heel erg slecht) Storing 2 13 juli 2010, 15:19
INTERNET EN TELEFONIE(klapperlijn sinds 4 weken) storing 7812SL Emmen Storing 1 14 april 2010, 21:14
Na 2 jaar goede lijn opeens klapperlijn Webcare Alice 6 31 maart 2010, 13:53
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief