obey-robots.txt
17 Februari 2019, 01:41
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

en wéér een nieuwe smoes !!

Branwacht
Bij welke provider werk jij......men daar moet ik niet zijn ik wil geholpen worden met mijn probleem en daar voor niet het probleem op een presenteer blaadje voor jullie hoeven leggen en die AHT heb ik al helemaal niets mee temaken. ik betaal 0,25 cent per minuut mag ik dan ook verwachten dat ik snel en vakkundig geholpen wordt ZONDER een checklist die jullei vertelt wat jullie moeten doen, en dan als het dan volgens die checklist niet aan jullie ligt (!) mijn dan afzouten omdat jullie AHT voorbij is ?? Sorry hoor maar vertel mij maar snel waar je werkt zie je mij daar niet .

Oja prettige en gezond 2008,

Groet,

Branwacht...

Hoppy
Als klant heb ik best begrip voor helpdesk medewerkers, ze moeten echter ook begrip voor de klant hebben en soms ontbreekt het hieraan.
Klanten hebben ook wel eens een vage probleem omschrijving, het is dan de taak van de helpdesk medewerker hierin snel duidelijkheid te krijgen. Dit kan lastig zijn maar het is wel mogelijk.
Klanten zelf zouden sneller geholpen zijn als ze een "checklist" van te voren af werken. Dan moet er echter wel een checklist gemaakt zijn. Als Alice een duidelijke checklist beschikbaar stelt zou dat het werk een stuk eenvoudiger maken.
Niet ieder klant is immers technisch of in staat zelf een goede diagnose te stellen. Een checklist kan daarbij helpen.

En dan over mensenwerk. Het is en blijft mensenwerk, maar alles valt en staat met een goede communicatie. Het is mij opgevallen dat Alice helpdesk medewerkers vriendelijk zijn aan de telefoon maar dat ze niet goed zijn in het geven van feedback (terugkoppeling) als een een probleem bij ze hebt neergelegd die niet a-la-minute opgelost kan worden.

Als je vraag wanneer en van wie je een terugkoppeling kan verwachten krijg je geen antwoord. Dat is jammer. Ik zou graag zien dat Alice zelf het initiatief neemt en de klant informeert als er iets te melden valt.
Nu moet je vaak zelf weer achter je probleem aan ook al is het probleem door Alice veroorzaakt.

wise guy
Hoppy schreef:
Als klant heb ik best begrip voor helpdesk medewerkers, ze moeten echter ook begrip voor de klant hebben en soms ontbreekt het hieraan.
Klanten hebben ook wel eens een vage probleem omschrijving, het is dan de taak van de helpdesk medewerker hierin snel duidelijkheid te krijgen. Dit kan lastig zijn maar het is wel mogelijk.
Klanten zelf zouden sneller geholpen zijn als ze een "checklist" van te voren af werken. Dan moet er echter wel een checklist gemaakt zijn. Als Alice een duidelijke checklist beschikbaar stelt zou dat het werk een stuk eenvoudiger maken.
Niet ieder klant is immers technisch of in staat zelf een goede diagnose te stellen. Een checklist kan daarbij helpen.

En dan over mensenwerk. Het is en blijft mensenwerk, maar alles valt en staat met een goede communicatie. Het is mij opgevallen dat Alice helpdesk medewerkers vriendelijk zijn aan de telefoon maar dat ze niet goed zijn in het geven van feedback (terugkoppeling) als een een probleem bij ze hebt neergelegd die niet a-la-minute opgelost kan worden.

Als je vraag wanneer en van wie je een terugkoppeling kan verwachten krijg je geen antwoord. Dat is jammer. Ik zou graag zien dat Alice zelf het initiatief neemt en de klant informeert als er iets te melden valt.
Nu moet je vaak zelf weer achter je probleem aan ook al is het probleem door Alice veroorzaakt.

Wat je in bovenstaand stukje uiteen zet kan ook ik mij helemaal in vinden. Heelaas is het vaak terug te voeren naar een paar redenen.
1. slecht betaald werk.
2. hierdoor een erg groot verloop van personeel (vaak meer dan 100% op jaarbasis.
3. er wordt vaak geen kennis gevraagd.

Zelf bel ik vaak met de 2de of 3de lijn van een helpdesk, daar tref je (meestal) wel mensen met kennis aan die wel weten waarover je het hebt.

Een ander punt wat jij stelt zou Alice (naar mijn mening) wel degelijk lering uit moeten trekken en dat is MENSEN INFORMEREN, want ook van mijn problemen (nouja, kon niet gebeld worden door athome-abonnees en geen uitgaande nummerweergave) welke ik nog nooit een reactie heb mogen ontvangen.

----------------------------------------------------------------------------------
En dat ze het ene doen terwijl ik het andere zeg, ja, daar kan ik ook niets aan doen

Hoppy
Over mijn problemen met nummerportering hoor ik ook niets van Alice. Vorige week gebeld en daarna (weer) stil.
Vandaag kreeg ik echter per post van KPN een brief dat mijn nummer de komende week geporteerd gaat worden en dan mijn (KPN)lijn dan afgesloten wordt.

Dit is de tweede poging want eerder was de aangekondigde KPN portering door Alice plotseling geannuleerd. Eens kijken of het nu de tweede keer WEL gaat lukken.
Ondertussen ben ik al bijna 3 maanden bezig om mijn nummer geporteerd te krijgen. Het schiet dus op... Sad

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'en wéér een nieuwe smoes !!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice en windows livemail groot probleem (Sinds nieuwe versie webmail?) SMTP, POP3, NNTP etc... 2 18 september 2011, 16:33
Weer email storing en weer geen melding op de site?? Storing 8 30 augustus 2011, 00:32
weer geen email van alice Webcare Alice 4 03 juni 2011, 12:18
Nieuwe aansluiting en geen internet Klacht over Alice 7 05 juni 2009, 17:34
Basis handleiding voor nieuwe alice klanten, gemaakt door gerJ. Frequently Asked Questions 9 19 mei 2009, 15:31
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief