obey-robots.txt
22 Oktober 2017, 19:03
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Geen IP/PPP connectie

lafpad
Sinds gistermiddag kan ik niet meer internetten, maar nog wel bellen via alice. Het modem geeft op de statuspagina aan dat de ppp connectie niet tot stand komt. Helpdesk is gebeld, ticket is aangemaakt, maar helaas nog altijd geen internet een dag later.

Klinkt mij als een routine probleem, iemand anders ook problemen?

edit: het modem roept (via telnet)

ppp: 6157: 1: PPP 1: Warning: physical layer is down
ppp: 6197: 1: PPP 1: Warning: physical layer is down
ppp: 6237: 1: PPP 1: Warning: physical layer is down

Sad
Gewijzigd door lafpad op 21 november 2007, 21:20

humajo
Klinkt me héél erg bekend in de oortjes.
Zit sinds vorige week donderdag (dus nu al een hele week!) zonder verbinding. Het point to point protocol (PPP) komt niet tot stand. Via de webinterface voortdurend de melding 'attempting to connect...'
De lijn is verder o.k. (ADSL-ledje brandt), ethernet ook en de telefoon werkt gewoon.
De heldesk (4x gebeld) had geen idee (een van die vier wist geeneens wat een webinterface is...) en de technische dienst reageert niet op twee inmiddels aangemaakte tickets.
Ik heb ook naar de klantenservice gemaild en die beloofde dat er een lijnmeting zou plaatsvinden (dus dat de fout niet bij mij zit). Dat was dinsdag. Sindsdien is er niets meer gebeurd.
Ik vind het onaccepptabel.

lafpad
Mijn ticket staat "in behandeling" maar d'r lijkt niet zo veel te gebeuren. Volgens de helpdesk is de lijn verder in orde want dat schijnen ze te kunnen zien. Waarschijnlijk zien ze net als ik dat DSL het doet. Mijn oude adsl aanbieder zou rond deze tijd de dienst staken, ik vraag me af of dat er iets mee te maken kan hebben. Of zou ik dan ook helemaal geen DSL hebben?

Templar
Zeker weten doe ik ut niet, maar ik hoorde dat er geen 2 adsl signalen over hetzelfde koperlijntje heen kunnen. Kan het zijn dat de DSL van je oude provider nog actief is?

lafpad
Lijkt me niet, het heeft allemaal prima gewerkt. Op het moment dat het alice signaal op de lijn kwam werkt mijn oude verbinding ook niet meer, dus ik neem aan dat daarmee ook het oude dsl signaal is afgesloten.

Ik heb net met speedlinq gebeld en die bevestigen dat de lijn technisch helemaal is overgenomen door Alice op 24 oktober. Dus het probleem kan niet gerelateerd zijn aan de opzegging bij speedlinq omdat de lijn al eerder was overgenomen.

Kortom, het is stuk bij Alice, en blijkbaar kan je niet veel anders doen dan wachten. Als het binnen 5 werkdagen niet gefixt is dan ga ik ze ingebreke stellen, want in de voorwaarden staat dat ze er alles aan zullen doen om binnen redelijke tijd de storing op te lossen. En 5 werkdagen lijkt mij in deze tijden redelijk genoeg.

[edit] sinds vrijdag werkt het weer, de settings van het modem zijn door de TD gereset.
Gewijzigd door lafpad op 27 november 2007, 13:45

Timelord
Ik had sinds dinsdag eindelijk het modem en gelijk verbinding.
Vrijdag op de officiele activeringsdag GEEN verbinding meer.

Techneuten werken in het weekend niet en je klacht wordt binnen 5 werkdagen in behandeling genomen.

Daar kun je het mee doen. Frown

Het is dus niet vreemd dat ik vrijdag gelijk opgezegd heb, stelletje prutsers.

lafpad
Dat zou ik moeten opzoeken, als je via telnet met admin inlogt dan was het iets met "event" via de console optie.

Wat je nog kan proberen is de standaard settings restoren, dmv het bestand wat ergens op deze site staat, volgens de contacten bij bbned was dat het probleem uiteindelijk.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen IP/PPP connectie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Geen internet door fout automatische incasso Helpdesk 3 17 juli 2012, 12:54
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief