obey-robots.txt
19 September 2017, 20:56
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem? Post dan hier je ervaringen en meld de instellingen.
 Onderwerp afdrukken

Linksys WAG200G - OK

Colin
Hallo allemaal,

Sinds enkel dagen ben ik aangesloten op Alice, en vanmiddag heb ik mijn Linksys aan de praat gekregen. Zoals elders vermeld, hier zijn de settings. Op de Basic Setup pagina:

Encapsulation: PPPoA
VPI: 0
VCI: 35
User Name: user@alice.nl
Password: user

Dan ga je naar de Status pagina en klik "Connect".

MVG
Gewijzigd door Richard op 02 december 2007, 21:28

moes
HEB IK GEDAAN VERBINDING MET INTERNET IS OK ALLEN TEFOON NIET.

WTFIA
Alice gebruikt VODSL voor telefoon .

Telefoon zal het nooit gaan doen zonder Alice eigen modem.

stook024
Ik wil je heel hertelijk danken voor deze tip! Ik heb alice sinds een paar weken en eergister kreeg ik deze modem/router binnen, maar kreeg dus van alice geen gegevens... Je kunt j e voorstellen dat ik er blij was/ben toen ik dit topic las!

Mijn dank ik groot want het werkt als een trein!

sven_nl
hallo Allemaal,

Ik heb de bovenstaande instellingen ingevoerd in de linksys.
DHCP staat op enable.

Maar ik krijg nog steeds geen verbinding met het internet.

Mis ik wat? Zijn er nog andere instellingen?

Mijn Alice modem is stuk (zeggen ze!). Ik heb de afgelopen maand sporadisch internet gehad en dan viel het weer weg.

Ook op mijn linksys modem brand het DSL lampje soms wel en soms niet. Iemand een suggestie?

BMP
Ik begrijp hieruit dat je de copperjet er niet meer tussen hebt, dat betekent ook dat je geen telefonie van alice hebt omdat de copperjet dat alleen ondersteund.

Als je dsl lampje soms brand en dan weer niet, dat zou kunnen duiden op een klapperlijn.

Het enige wat mogelijk is de helpdesk bellen of nexagon vragen of hij even naar je profiel wil kijken en eventueel bijstellen. Smile

BMP

ps: wat is de afstand tot de centrale??ttp://pcdb.bbned.nl/
Gewijzigd door BMP op 21 december 2008, 16:08
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

sven_nl
nee ik heb de copperjet er tussen uit gehaald. Ik heb nog een gewone kpn lijn voor mijn telefoon.

toen mijn verbinding actief werd heb ik de modem aangesloten. Deze heeft het toen 3 uur gedaan en daarna een aantal dagen niet meer op het internet kunnen komen. toen weer wel voor een ongeveer 1,5 uur en sinds dien niet meer.

Helpdesk Alice zegt dat mijn copperjet modem het niet doet. Zij gaan een nieuwe modem sturen, maar zo lang wil ik niet wachten, vandaar dat ik probeer om mijn linksys wag200 aan te sluiten, maar helaas nog niet gelukt.

Vanmiddag weer bezig geweest met zowel copperjet modem als linksys, maar ik krijg het niet voor elkaar. op dit forum verschillende instellingen geprobeerd maar helaas...

Als iemand een oplossing heeft...graag!

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1973 meter.

PS wat is een klapperlijn en nexagon?
Gewijzigd door sven_nl op 21 december 2008, 17:39

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WAG200G - OK', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Linksys WRT160n aansluiten als accespoint Algemeen 2 12 december 2011, 20:07
Copperjet 1616 -> ZIPB -> Linksys WRT54G -> LN 401 IPcam Eigen netwerk 3 29 januari 2011, 01:03
Linksys WRT54G Router Alice met eigen modem 5 29 december 2010, 20:35
copperjet Linksys 2.4ghz Broadband Router Model wrt54G Alice met eigen modem 18 13 december 2010, 19:39
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief