obey-robots.txt
22 Juli 2017, 12:46
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

speedtest bbnet niet betrouwbaar!

bankje
Heey mensen. Ik heb verschillende tests uitgevoerd en wat mij opvalt is dat bbnet heel erg slecht is in testen. soms heb ik een superlage download snelheid en wat geeft bbnet dan aan? nou kijk maar eens naar de bijlage. En andersom geld het net zo. Is mn verbinding snel geeft bbnet aan dat ik dat ik zo'n lage download snelheid heb dat ik bijwijze van spreken een uur moet wachten wil ik 40Kb binnen halen.

bankje voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door bankje op 22 november 2007, 22:13

pukpietje
wat is er mis met die snelheid?
Supersnel toch als ik het zo bekijk
Maar zit ik ernaast dan zie ik dat je ook je postvak open heb staan/winrar aan het lopen (verschillende)/emule open hebt staan etcetc
Dat kan allemaal invloed hebben op de test.......
Download nou eens een 100mb bestand op die site en kijk hoe snel je bent ...

http://speedtest....

Enne zonder dat je wat verder aan het doen bent op je pc
Gewijzigd door pukpietje op 23 november 2007, 06:54

nutstree
Staat die download test misschien in je geheugen? In dat geval haalt ie het uit zijn cache en bepaald hij clientside wat de snelheid is door een scriptje. Abnormaal hoge waardes dus.

Hoppy
Speedtest achtige websites zijn per saldo niet erg betrouwbaar, een klein bestandje downloaden zegt helemaal niets.

Download gewoon een paar flink grote bestanden van verschillende locaties en als het kan op meerdere tijdstippen van de dag.
Als je dan het gemiddelde daarvan neemt heb je een aardig goed cijfer wat haalbaar is.

Zie voor een aantal test bestanden deze site:
http://leaseweb.n...twork.test

jumper
Volgens mij geven alle test sites een indicatie van het moment en door de tijd heen krijg je toch een duidelijk beeld van je max mogelijkheden. Ik heb zowel in speedtest.nl en speedtest.net en bbnet test dezelfde indicatie.

janT
Hallo mensen.

Ik ben begonnen met een gemeten snelheid van 1,5Mb/s terwijl Alice 15Mb/s meet.
Toen alle kabels en splitter yussen isra en modem verwijderd. snelheid 3,5Mb/s Alice meet nog steeds 15Mb/s
Daarna modem 30 sec uitgeschakeld (reset) snelheid werd 8M/s terwijl Alice 15Mb/s meet.
Vervolgen Wifi uitgeschakel, firewalls uitgeschakeld, 1 Pc direct op modem aangesloten, maar gemeten BB snelheid blijft 8 Mb/s terwijl alice 15Mb/s meet
De afstand tot de centrale is 1043mtr dus de snelheid van 18Mb/s zou moeten lukken.
Bij Alice begrijpen ze er volgens mij niets van. Zij zeggen dat het aan mijn Pc's ligt (?) Naar mijn idee is er iets met het modem
Kan iemand mij helpen. Hoe kom ik bij de setting van het modem ? Heeft iemand anders hetzelfde probleem ?

Alvast bedankt
JanT

Alex
Hoppy schreef:
Download gewoon een paar flink grote bestanden van verschillende locaties en als het kan op meerdere tijdstippen van de dag.
Als je dan het gemiddelde daarvan neemt heb je een aardig goed cijfer wat haalbaar is.

Zie voor een aantal test bestanden deze site:
http://leaseweb.n...twork.test

Een door mij in elkaar geknutselde website heeft ook een aantal bin bestanden om te downloaden en een testprogramma.

Probeer met name het 100MB bestand en kijk vlak voor het einde naar de overdrachtsnelheid. (Dan is de cache weggewerkt en heb je de gemiddelde snelheid)
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

ferryh
Als ik 1.3 MB/s haal is dat dan goed of kan het sneller?
900 meter van centrale?
(ben nog bezig met vragen in deze hoek van het forum...)

Gr

Fer

Veljko
442184043

Nieuw jasje !!!Wink

MisterSenseo
442318059

Modem 287 uur online,ik ben nog steeds erg blij met die blonde Italiaanse stoot
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'speedtest bbnet niet betrouwbaar!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief