obey-robots.txt
23 November 2017, 04:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid probleem WIE HELPT MIJ !!

Branwacht
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende (voor sommige bekende) probleem.......

Als ik mijn modem opnieuw opstart (stekker eruit en 5 sec. wachten) dan loop ik tegen de 17Mbit aan bij een snlheidtest op bbned. Nu na een tijdje internetten en online gamen doe ik dan weer een test dan zit ik op 9Mbit gemiddeld.......

Ik heb hier twee keer contact gehad met Alice Helpdesk en deze kwam na lang wikken en wegen op de volgende oplossing, ik had geen cross UTP kabel gebruikt, hij gaf aan dat dat waarschijnlijk het probleem was, ik heb het meteen veranderd en ineens ging de snelheid naar 17Mbit Joepie ik was in de veroinderstelling dat het nu dan wel goed zou zijn..... Alleen na 2uurtjes Battlefield 2 gespeeld te hebben was het weer 9Mbit !

Nu het volgende als ik 9Mbit test en ik ga dan downloaden met Newsleecher dan loop ik wel weer op die 17Mbit !!!!

Even voor de duidelijkheid ik train in op 22Mbit ALTIJD ook als ik 9Mbit test dan traint toch het modem in op 22Mbit.

Volgens Alice zou het aan iets na het modem moeten liggen duzz mijn PC of bekabeling.....Al met al weet ik het niet meer......

Ik ga in ieder geval mijn onboard LAN uitschakelen en een PCI Lan card proberen (tip van AZERTY.NL waar mijn PC vandaan komt)

Wie kan mij helpen mijn router staat al offline die gebruik ik momenteel niet dus daar kan het niet aan liggen.

Ik woon ongveer 100Meter van centrale
ISRA op 1,5Meter op modem
UTP is gem. 20Meter nu in cross bekabeling

Motherboard Gigabyte DQ6

Als jullie meer informatie willen laat maar horen dan dan kunne we samen mooi mijn probleem oplossen en iedereen er in laten meedelen !!

Ik hoor het wel van jullie

Branwacht...

Hoppy
Het lijkt me sterk dat de zaken die je noemt enige invloed op de snelheid hebben. Als je na verloop van tijd een langzamere snelheid zou krijgen is al helemaal vreemd. Ik zie het verband niet.

Je zit dicht bij de centrale dus de lijn zou stabiel en snel moeten zijn. Verzwakking is vrijwel nihil met die lengte.
Je zegt zelf al dat je modem intraind op 22 Mbit, dus dat is prima.

Ik zou zeggen meet je snelheid eens met de bestanden van de onderstaande site en doe dit aan het begin als je de PC gaat gebruiken en doe dat na het spelen van Battlefield nog eens.

Zie: http://leaseweb.n...twork.test

Branwacht
Ik zal je vertellen ik heb nu vanaf 14.00 uur mijn laptop aan een draadje in de kamer en NO PROBLEMO !! blijft op 17Mbit draaien.....

Nu heb ik de UTP eruitgehaald en de kabel van boven (vast PC) erin gedaan en .........ja hoor op de vaste PC is het tegen de 9Mbit....Ik begin een beetje te twijfelen aan mijn Vaste PC misschiene en defecte LAN poort of een trojaans paard OID of wellicht komt het door mijn versie van XP die iets minder goed update Wink

Ik weet het niet maar ik ga je tip in ieder geval proberen en ik hou jullie op de hoogte !

Laters

Branwacht...

joandutch
Heb je probleem al tijdje gevolgd///

Het is misschien een stom idee !!! Maar staat je Lan kaart wel op 100 MBIt,, Haal anders je lan kaart er een suit en instaleer hem opnieuw..

Of ander voor 9 eurie even een andere halen...

Suc 6

Branwacht
JA ik begin ook aan de onboard LAN poort te twijfelen...ik heb hier nog een PCI kaartje liggen dus dat kan k al gauw testen.....

In ieder geval ik heb gister mijn laptop van 23.00 uur tot 11.00 uur zondagmorgen om het half uur een test laten doen, www.speedtest.nl en de snelheid blijft gedurende die tijd 12 uren en ongveer 23 test GOED ! ga vannacht het zelfde doen met mijn vaste PC....ik wacht af,

Keep you informed...

LAters

Branwacht...

Branwacht
UPDATE !!

Ik heb het een en ander uitgevonden (voor de geintereseerden onder jullie) Als ik het modem reset met de PC uit, maakt het geen verschil in de snelheid het blijft dan rond de 9Mbit schommelen, als ik reset met de PC aan, dan schiet mijn snelheid weer naar 17Mbit

Ik heb afgelopen nacht de halfuur test weer gedaan van speedtest en deze blijft ook op mijn PC stabiel, alleen gister avond om een uur of 19.30 heb ik ook het modem gerest vervolgens heb ik 1 1/2 uur BF2 gespeeld toen ik daar mee gestopt was na een crash van mij systeem overgens was mijn snelheid weer ......9Mbit,

Ik denk zelf dat het of met BF2 temaken heeft, of dat mijn onboard LAN card de griep heeft.......Omdat hij wel stabiel blijft tijdens de nacht, ik consentreer me nu eerst op BF2 en ik hou jullie op de hoogte...

Oja als er mensen zijn die ook maar enige idee hebben wat mijn 'probleem' is dan hoor ik dat heel graag.....

LAters

Branwacht...

Branwacht
Het is nu helemaal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (KUT) ik heb tot vanmiddag ongveer 17Mbit en in de loop van de avond test ik nog 92KByte/sec... oftwel 0,09Mbit

Ik zit er sterk aan te denken om Alice een blauwtje te laten lopen maar ik weet ook niet wat ik vind bij een nieuw meisje....

Afijn ik ga morgen maar weer eens bellen, je moet wat....

Keep you informed

Branwacht

getverderrie nl
Branwacht schreef:
Het is nu helemaal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend (KUT) ik heb tot vanmiddag ongveer 17Mbit en in de loop van de avond test ik nog 92KByte/sec... oftwel 0,09Mbit

Ik zit er sterk aan te denken om Alice een blauwtje te laten lopen maar ik weet ook niet wat ik vind bij een nieuw meisje....

Afijn ik ga morgen maar weer eens bellen, je moet wat....

Keep you informed

Branwacht

Bran,
Bij mij komen de bitjes deze week ook binnen als hele dikke peop door een dun rietje. Vanavond 'snelheden' van 79KB (net ietsjes rapper dan een opgepimpt analoog 56K6 modempje dus. Je bent dus niet alleen en ligt dus niet aan jou(w hard/software)!
Ik heb daarnet via http://www.speedtest.net/ gezien dat ik (ineens?) op BBNet zit ipv Alice. Is wel soort van hetzelfde, maar toch. Ik zit hier in Den Haag zuid-west. Wellicht heb jij hetzelfde. Post resultaten in het forum http://alice.gebr...owstart=20

Grz,
Errie

Branwacht
@Getcerderrie nl

GELUKKIG ik ben niet de enige.....!!!!! ja sorry voor jouw maar ik werd al een beetje paranoide.....Whatever,

Ik heb even gebald met de helpdesk en deze heeft mij gevraagd terug te bellen als de snelheid zolaag is ze willen dan kijken naar de intrain snelheid......ik heb hun al gemeld dat deze 22Mbit blijft maar dat willen ze toch graag zelf constateren......hun goed recht overgens ik ga vinmiddag wel weer bellen want ik houd mij hart vast voor de klok van 17.00 uur.

Dit is nog een vraag van mij aan jouw, is het bij jouw ook op een bepaald tijdstip ? bij is het nu twee keer gebeurd rond de klok van 17.00uur......En die speedtest waar draai je die want die leuke plaatjes die jullie plaatsen die krijg ik er niet voor ik gebruik meestal speedtest van BBned en speedtest.nl

Enne test jij contineu van de K.U.T snelheden of heb jij verder zoals smorgens en smiddags wel een goede verbinding ik wel namelijk tot 18Mbit.

Als het zo blijft vind ik het heel spijtig maar dan gooi ik de handdoek in de ring.....en ga ik ALice verlaten, want 150KB/sec of nog lager is voor mij OUT OF THE QUESTION !

Laters

Branwacht...

adriaanq
Branwacht en Getverderrie, jullie zijn zeker niet de enige.
Heb ook de laatste twee dagen (in de avond) last van vertragingen. Inderdaad soms max 100kb/s.
Met de helpdesk aan de lijn gehangen en dan zien ze geen probleem. Modem bereikbaar op 14mbit.
Tracert naar diverse sites op internet geeft aan dat er in het Alice netwerk een bottleneck zit.
Vanmorgen om 6.00 uur nog eens geprobeert en toen een vlekkeloze snelle verbinding haal dan 10mbit.

Bye

Adriaan

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid probleem WIE HELPT MIJ !!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
probleem met (VoDSL ) Algemeen 2 11 april 2012, 18:30
Alice en windows livemail groot probleem (Sinds nieuwe versie webmail?) SMTP, POP3, NNTP etc... 2 18 september 2011, 16:33
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
raar telefoon probleem. Storing 10 14 augustus 2011, 11:49
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief