obey-robots.txt
17 Oktober 2017, 13:42
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Nummerportering

wise guy
Ondanks dat mijn telefoonnummer "volgens" Alice volledig is geporteerd ziet de persoon die ik bel niet mijn nummer zoals meerderen hier op het forum.
Nu heb ik ook wat anders ondekt waaruit voor "mij" blijkt dat de portering NIET is afgerond. Het volgende;
Wij hadden hier een internetverbinding van @home met telefonie. Het telefoonnummer van @home moest mee worden geporteerd naar alice, (tegenwoordig) heel gewoon.
Nu blijkt dat als ik wordt gebeld door andere telefoon gebruikers van @home dat deze een ingesprekstoon krijgen terwijl als ze via een andere provider bellen er geen probleem is.

Ik meen mij te herinneren dat dit probleem van portering ook heeft gespeeld bij InternetPlusBellen.

Nu mijn eigenlijke vraag; Hebben andere gebruikers hier ook last van? cq. hoe hebben jullie dit opgelost?

bvd.
Gewijzigd door wise guy op 24 november 2007, 19:12

wise guy
wise guy schreef:
Ondanks dat mijn telefoonnummer "volgens" Alice volledig is geporteerd ziet de persoon die ik bel niet mijn nummer zoals meerderen hier op het forum.
Nu heb ik ook wat anders ondekt waaruit voor "mij" blijkt dat de portering NIET is afgerond. Het volgende;
Wij hadden hier een internetverbinding van @home met telefonie. Het telefoonnummer van @home moest mee worden geporteerd naar alice, (tegenwoordig) heel gewoon.
Nu blijkt dat als ik wordt gebeld door andere telefoon gebruikers van @home dat deze een ingesprekstoon krijgen terwijl als ze via een andere provider bellen er geen probleem is.

Ik meen mij te herinneren dat dit probleem van portering ook heeft gespeeld bij InternetPlusBellen.

Nu mijn eigenlijke vraag; Hebben andere gebruikers hier ook last van? cq. hoe hebben jullie dit opgelost?

bvd.

Vandaag contact gehad met een vriendelijke medewerker van Alice, deze kende het probleem nog niet. Wilde het eerst neerleggen dat het een probleem is van @home, maar @home zegt natuurlijk dit ligt bij Alice.
Gelukkig heb ik hem zover gekregen dat ze dit toch binnen Alice gaan uitzoeken.

ps. voor diegenen die bij het uitbellen hun nummer kenbaar willen maken kunnen contact opnemen met de helpdesk. standaard staat ie uit.

Marcje
Slechte zaak, dat je de helpdesk moet bellen om je nummer zichtbaar te maken. Levert mevrouw weer de nodige centjes op...

Het zou mooi zijn als dat gewoon een instelling is in de Lounge. Maar aangezien je daar vrijwel NIETS kunt instellen denk ik dat mevrouw het wel ok vind dat we voor het minste of geringste de helpdesk moeten bellen.

Ik ga het aanzetten van het uitgaande nummer eerst via email aanvragen. Kost niks...

sietze
Ik heb hetzelfde probleem als wise guy. Ik ben ook overgestapt van @Home naar Alice met nummer behoud en precies hetzelfde probleem. Bij het uitbellen wordt mijn nummer niet weergegeven en klanten van @Home kunnen mij niet bellen.

Nummerweergave zouden ze aanzetten, maar dat is nogsteeds niet gelukt. In de kwestie van niet gebeld kunnen worden door klanten van @Home begint nu vervelend te worden. Alice wijst naar @Home en, je raadt het al, @Home wijst naar Alice. Van Alice nu het advies gekregen om degene die mij niet kan bellen zelf contact op te laten nemen met @Home.

Is bij wise guy het probleem al verholpen?
Gewijzigd door sietze op 05 december 2007, 21:05

wise guy
sietze schreef:
Ik heb hetzelfde probleem als wise guy. Ik ben ook overgestapt van @Home naar Alice met nummer behoud en precies hetzelfde probleem. Bij het uitbellen wordt mijn nummer niet weergegeven en klanten van @Home kunnen mij niet bellen.

Nummerweergave zouden ze aanzetten, maar dat is nogsteeds niet gelukt. In de kwestie van niet gebeld kunnen worden door klanten van @Home begint nu vervelend te worden. Alice wijst naar @Home en, je raadt het al, @Home wijst naar Alice.
Is bij wise guy het probleem al verholpen?

Sietse, nope het probleem is er nog steeds.
Van Alice nu het advies gekregen om degene die mij niet kan bellen zelf contact op te laten nemen met @Home.

Dat is een lekkere oplossing..pffff

Ook het aanzetten van de nummerweergave, wat volgens de vriendelijke medewerker van Alice binnen een paar dagen zou werken werkt nog niet.
Morgen maar weer eens bellen.
Gewijzigd door wise guy op 05 december 2007, 21:36

wise guy
wise guy schreef:
Morgen maar weer eens bellen.

Gisteren maar eens gebeld (2x zelfs)
De éérste keer vertelde een juffrouw mij dat de portering nog niet was afgerond en dan dit de komende dagen zou gebeuren.
Aangezien ik Alice heb sinds begin oktober zei ik tegen de dame een momentje en belde ik handsfree met mijn mobiel zodat ze kon meeluisteren het tijdelijkenummer wat natuurlijk niet meer ingebruik was. Ze bleef maar volhouden dat de portering nog niet was voltooid.
Wilde met deze dame geen verdere kosten maken en heb opgehangen.
Direct daarna wederom gebeld en toen een wat kundiger man aan de telefoon gekregen welke gelukkig wat meer kennis inhuis had.
Deze vertelde mij dat de portering WEL was afgerond en dat ze steeds meer van dit soort vreemde klachten (niet meer bereikbaar zijn door andere providers) binnenkregen en heeft hiervoor een ticket aangemaakt.
Tevens vond hij het zeer slordig dan mijn nummerweergave het nog niet deed. hiervoor opnieuw een ticket aangemaakt en nu moeten uiterlijk dinsdag 11 december mijn problemen zijn verholpen.

Het is uiterst triest dan men zéér ondeskundig personeel indienst heeft en dat de medewerkers heel weinig direct kunnen oplossen, helemaal omdat ik voor mijn werk rechtstreeks de 3de-lijn direct bel en dat communiceerd toch wat makkelijker.

sietze
Ik ben ook vanaf begin oktober overgestapt. De portering was op 5 november afgerond.

Ik ben zelf even verder gaan testen. Via mijn werk kan ik mijn nummer ook niet bereiken, informatie toon. Hier bellen we via Essent. Nog wel want Essent verlengt het contract niet, ze stoppen met telefonie. Via mijn werk nu een storing gemeld bij Essent en die gaan hier nu mee bezig. Ik hou jullie op de hoogte.

Het is inderdaad behoorlijk triest hoe onprofessioneel sommige helpdesk medewerkers zijn. Ze gaan er standaard vanuit dat je oerdom bent en kijken niet verder dan de oplossing die op hun scherm staan, ook al geef je duidelijk aan dat je weet waarover je praat.

wise guy
sietze schreef:
Het is inderdaad behoorlijk triest hoe onprofessioneel sommige helpdesk medewerkers zijn. Ze gaan er standaard vanuit dat je oerdom bent en kijken niet verder dan de oplossing die op hun scherm staan, ook al geef je duidelijk aan dat je weet waarover je praat.

Je ziet heel vaak dat medewerkers op een helpdesk moeten werken aan de hand van een script, Hierdoor hoeven de mensen niet meer kundig te zijn ADSL-, of op pc-gebied en laten we het niet hebben over tcp/ip-protocollen. Omdat de mensen geen kennis (meer hoeven te) hebben van bijv. bovenstaande zaken hebben ze ook niet meer de mogelijkheden om een simpele handeling als bijv. een nummerweergave aan/uit tezetten. Hierdoor kunnen ze dus (met alle recpect voor de mensen die daar werken) elke malloot op zo'n helldesk plaatsen.

sietze
Het probleem is bij mij verholpen. Het probleem zit bij @Home (en Essent). Zij hebben de portering niet goed uitgevoerd (al geven ze dat niet zo toe) en hierdoor konden de klanten van @Home en Essent mij niet bereiken. Beiden maken dus blijkbaar nogsteeds gebruik van dezelfde pijp.

Ik vind het buitengewoon slordig dat beide helpdesks geen gehoor gaven, terwijl 1 telefoontje of mailtje tussen Alice en @Home het probleem zo had kunnen verhelpen.

De weg om het op te lossen is dus dat een klant van @Home contact opneemt met @Home met de melding dat hij via hun netwerk het nummer niet kan bereiken maar via bv gsm of andere provider wel. En dan maar hopen dat de helpdesk medewerker het probleem ook door heeft.

En nu ga ik kijken of het me ook lukt om nummerweergave te krijgen. Is volgens mij ook een behoorlijk lastige klus.
Gewijzigd door sietze op 07 december 2007, 19:00

Gino K
Dit probleem is bij mij nog steeds niet opgelost. Het is zowel bij Alice als bij @Home aangekaart. Van Alice heb ik gisteren een email dat de zaak is doorgegeven aan de technische dienst. Heeft iemand anders nog nadere info over dit probleem.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummerportering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
nummerportering Algemeen 5 15 augustus 2009, 00:57
Tegen houden nummerportering Helpdesk 7 07 november 2007, 19:35
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief