obey-robots.txt
24 November 2017, 12:09
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verbindingsverlies: Retrainen?

MacGyver
Zo ongeveer elke dag, rond een uurtje of 16:00, verlies ik de remote desktop verbinding naar huis. Ik heb een en ander bekeken, en geconcludeerd dat het probleem bij de modem, of de lijn naar de modem ligt. Als ik een ping uitvoer krijg ik een stuk of 3 timeouts, 10 responses, 10 timeouts, 10 responses etc. etc. Ik gok dat dit probleem veroorzaakt wordt door het retrainen van de modem, aangezien ik op ADSL1 zit, en op 1800 meter of meer van de centrale kan ik me voorstellen dat de ruis op de lijn niet gering is.

Nu is mijn vraag, voordat ik Alice bel, moet ik de originele configuratie terug zetten? Gaan ze inloggen op mijn modem hiervoor? Daarnaast, hoeveel snelheid zou ik gaan verliezen als ze de instellingen wat verlagen? 's Avonds heb ik namelijk geen enkel probleem, en als het snelheidsverlies aanzienlijk is dan kan ik hier best nog een paar maanden mee leven.

GuustFlater
Heb je thuis een wireless?

Als het elke dag op hetzelfde tijdstip gebeurt, kan ik me niet voorstellen dat het aan de lijn ligt. Dan zou je het probleem op meer wisselende tijden verwachten. Ik heb zelf geregeld problemen gehad met plotseling wegvallende verbinding. Dit werd veroorzaakt door de lease time van de Copperjet DHCP server die precies iedere 24 uur afloopt. Ik heb die nu veel langer gemaakt (100 dagen ipv 1).
Ik zag namelijk in de system stats dat de PC die wireless (via een Speedtouch modem) aan de Copperjet linkt, dat hij problemen had met verlengen van de lease.

MacGyver
Nope, gewoon draadje. De pings naar 't IP komen van buiten, overigens, niet van binnen. 't Hele internet ligt er dus uit. Lijkt me stug dat 't aan de PC in kwestie ligt. Overigens krijg ik op de pc ook geen melding dat ik "Verbinding heb met LAN-netwerk (100 Mbps)", iets dat wel normaal gebeurt als hij z'n DHCP renewt.

't Is *rond* een uur of 16:00, maar ik heb het ook al zien gebeuren om 08:00, 23:00...

Terugkerende tijdstippen lijken me te komen door de belasting van de lijn, dat is een redelijk regelmatig iets namelijk.

Templar
Wat voer je uit op adsl 1? Ik dacht dat Alice adsl 2+ verbinding was?

MacGyver
Wijkcentrale in Charlois, Rotterdam is nog niet geschikt voor ADSL2+. Ik zit er verder niet mee, zit er maar een paar maanden, maar gedurende die tijd is dat verbindingsverlies wel irritant.

Hopper
Laat ff horen hoe het af is gelopen. Hier hetzelfde probleem. Elke dag en meesal tussen 16.00 en 07.00. Heeeel bizar. Frown

Soms slaat de modem echt op hol en traint ie elke 10 seconden weer opnieuw in uren, soms dagen lang. Hij komt er uiteindelijk wel weer uit. Na een reset doet ie gelijk het weer normaal, dus het lijkt mij dat het instelbaar zou moeten zijn.

Tnx

john1962
Ik heb het op elk moment van de dag, dan heb ik totaal geen verbinding. Ik ben er net weer op, 3 uur niks kunnen doen.
Denk dat ik op de dag een uurtje of 7 internet heb en daarna steeds weer wel niet wel niet. Ben het aardig zat. Oja de oorzaak kaf volgens ALice aan me kabel van modem naar aansluiting. was telang euhhhh 30 cm kabel, ding staat onder de aansluiting.SadSadSadSadSadSadSadSad

Maarja mijn Abo is toch 31-12-2007 opgezegd door Alice, dus ik
haal mijn geld voor deze maand terug en ik ga ook telfort maar
proberen.

9 dec. zondag, bijna de hele dag geen internet, gaat goed.
Gewijzigd door john1962 op 10 december 2007, 08:32

Templar
Laat je geen sprookjes vertellen... de lengte van de kabel kan makkelijk 20 meter zijn zonder signaalverlies als het moet Smile

Mad-Jack
john1962 schreef:
Ik heb het op elk moment van de dag, dan heb ik totaal geen verbinding. Ik ben er net weer op, 3 uur niks kunnen doen.
Denk dat ik op de dag een uurtje of 7 internet heb en daarna steeds weer wel niet wel niet. Ben het aardig zat. Oja de oorzaal laf volgens ALice aan me kabel van modem naar aansluiting. was telang euhhhh 30 cm kabel, ding staat onder de aansluiting.SadSadSadSadSadSadSadSad

Maarja mijn Abo is toch 31-12-2007 opgezegd door Alice, dus ik
haal mijn geld voor deze maand terug en ik ga ook telfort maar
proberen.

Ik had hetzelfde gelazer. (omgeving Leiden)

Eerste week, niets aan de hand, wel geen 20 Mbit/s maar ik vond 15 toch ook niet verkeerd.

Maar na een week begonnen de problemen. Angry

Eerst was er tot een uurtje of 01:00 een snelheidsverlies waar ik niet vrolijk van werd. Dan hoor ik al meteen mensen roepen 1:25 1:40 maar dat kan me niets schelen, ik noem het diefstal. Die 5Mbit/s is al diefstal maar ik ben best een reeel mens dus dat neem ik dan nog voor lief (maar het is wel 25%)

Direct gemaild wat er aan de hand was, ook mijn bekabeling kreeg als eerste de schuld. Ik sluit bijna dagelijks dit soort dingen aan bij mensen thuis dus ik vond het erg sterk dat het aan mij zou liggen, al helemaal aangezien het alleen om bepaalde tijden zich voordeed.
Paar keer heen en weer gemaild, ze gingen er naar kijken.

Vervolgens 3 dagen (waarvan ik het heb gemerkt) op rij, geen internet voor enkele uren. (geen verbinding, sync, verbinding, geen verbinding etc) Sad Deze elende begon meestal vanaf 22:00 en duurde minstens tot 02:00 (daarna ben ik maar gaan slapen) In de ochtend was alles weer in orde.

Het vervelende hiervan vind ik dat mij elke keer de schuld gaven en dat ze zeiden dat het nu wel werkte. Maar dat het nu wel werkte had ik natuurlijk ALLANG gemerkt anders had ik wel aan de telefon gehangen.
En dan ook nog zeggen dat ik, indien het nog niet werkte, ik ze ff moest bellen. Mogen ze wel eerst vertellen hoe ik de helpdesk kan bereiken nar 22:00 Shock
En pas na +-5 mailtjes krijg je te horen dat ze het gaan onderzoeken en dat het idd waarschijnlijk de lijn is.

Nu gelukkig al een paar dagen geen last meer van en ook de snelheid draait weer stabiel op 15Mbit/s Grin
Maar ik blijf het verdacht vinden en als ze me dit nog een paar keer flikken kan ik gelukkig zo overstappen Wink

MacGyver
Uitkomst: Vastgezet op 4 mbps down / 1 mbps up. Stabiel en betrouwbaar.

(Ja, mijn centrale kan inderdaad nog géén ADSL2+ aan.)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindingsverlies: Retrainen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief