obey-robots.txt
12 December 2018, 20:45
Navigatie
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken

Linksys WRT54G verdwijnende snelheid

justout33
Hallo allemaal,

Sinds gisteren eindelijk het zaakje werkend gekregen, gelukkig niet met de gemiddelde problemen die ik hier tegenkom maar dat terzijde.

Omdat ik de welbekende mogelijkheid wil hebben om met het laptopje in het tuintje te gaan zitten heb ik maar een Linksys WRT54G aangeschaft, enerzijds omdat ik er goede verhalen over hoor en anderzijds omdat ik in de verre toekomst deze als router wil gaan gebruiken (in een andere opstelling op andere locatie)

Ik heb de router er eerst zonder iets te wijzigen tussengestopt: copperjet -> Wan/internet poort van router -> ethernet poort 1 -> vaste pc en daarnaast wireless. Nu is echter het probleem dat ik nog maar 250 kbps haal, zowel via de laptop als de vaste pc op utp.

aangezien ik wel problemen had verwacht gezien de andere posts in deze categorie heb ik ook de voorgeschreven instelling geprobeerd: copperjet -> ethernet poort 1 van router -> ethernet poort 2 -> vaste pc en daarnaast wireless. Dit uiteraard met uitgeschakelde DHCP, ip in de range van de modem. de copperjet deelt nu de lakens (lees ip-adressen) uit.
en je raad het al: hetzelfde probleem.

nou is mijn vraag: Doe ik iets verkeerd? vergeet ik iets? of kan ik beter het linksysje in de container stoppen?Wink

met vriendelijke groet,
Justin

stimorol
kijk hier eens

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=22&thread_id=290

justout33
Bedankt!

gisteren ben ik wat met de instellingen aan het spelen geweest en heb ik min of meer dezelfde opstelling aangehouden waarna hij het (met een aantal resets en flink wat geduld) het feilloos deed, en nog steeds doet

bedankt voor de snelle reactie

stimorol
Dat was mijn grote probleem ook met die andere settings, die werkte maar een tijdje, daarna liep heel het spul vast en kreeg ik dat kreng niet meer gereset, sinds ik deze instellingen aanhou draait ie als een tierelier... fijn dat hij het bij jou ook weer doet.

Groetjes

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WRT54G verdwijnende snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Linksys WRT160n aansluiten als accespoint Algemeen 2 12 december 2011, 20:07
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief