obey-robots.txt
24 November 2017, 12:03
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Afscheid van Alice

humajo
Beste Alice-gebruikers, het is treurig gesteld met de service van onze provider.
Op 15 november (nu 14 dagen geleden) viel plotseling, zonder duidelijke oorzaak, mijn internetverbinding uit.
Dankzij de webinterface http://172.19.3.1 zag ik dat het modem niet in staat was de PPP-connectie tot stand te brengen ('attempting to connect...'Wink. Daardoor kreeg ik geen IP-adres meer.
Terwijl de ADSL-verbinding oké is (ledje brandt constant; het ethernet-ledje ook) en de telefoon het gewoon doet, blijft het point to point protocol vergeefse pogingen doen om toegang te krijgen tot de Alice-server.
Ik heb inmiddels zes keer met de ondeskundige helpdesk gebeld. Ondeskundig omdat een van de serviceverleners bijvoorbeeld niet eens wist wat een webinterface is.
En allemaal wilden ze de standaardprocedures met me doornemen om tot de 'verrassende' conclusie te komen dat mijn line 'up' was. Dat ik desondanks niet op internet kwam, vonden ze 'vreemd'. Dat schoot dus aardig op.
Op mijn mails naar klantenservice@nl.alice.nl kwamen nietszeggende reacties terug. Eén keer werd toegezegd dat de technische dienst metingen zou gaan verrichten. Nooit meer iets over gehoord.
Op 20 november was ik het beu. Ik meldde me aan bij Telfort en af bij Alice.
Sindsdien word ik gedwarsboomd door Alice. Mails worden niet meer beantwoord en de helpdeskgesprekjes afgeraffeld: 'Dan wens ik u verder nog een prettige dag.'
De laatste die ik te spreken kreeg, zei: 'U heeft zich afgemeld, maar ondertussen bent u natuurlijk nog gewoon klant.' Dat klopt: tot 31 december 2007, volgens hun eigen bevestigingsbrief. 'Ik ga er iets aan doen.'
Dat was op 26 november. Er is nog steeds niks verbeterd.
Wat me het meest frustreert, is dat je geen kant op kunt. Ze verlenen de dienst niet waarvoor ik betaal, doen beloftes die niet worden ingelost en laten me in de kou staan.
Als Alice een winkel had, kon je er naartoe gaan en van mens tot mens over de kwestie praten. Nu verschuilen ze zich achter een duur servicenummer en onvoorspelbaar e-mailsysteem. Zo goed als anoniem.
Ik hoop vurig dat Telfort wél een professionele, klantgerichte organisatie is.

Templar
Nou, geen kant op kunnen... je kunt ze schriftelijk in gebreke stellen en je bank opdracht geven het afgeschreven abo-geld te laten terugboeken.

Tevens zou ik het melden bij consumentenprogramma's zoals radar, kassa en dergelijke. Hoe meer klachten men ontvangt des te sneller zal het op tv behandeld worden. En daar zijn providers over het algemeen niet blij mee.

humajo
Dank voor je snelle reactie.
Met 'geen kant op kunnen' bedoel ik vooral dat je in een situatie als deze zonder internet zit, dus gewoon hulpeloos bent.
Je kunt niet van het ene op het andere moment overstappen.
De consumentenorganisaties informeren is natuurlijk altijd mogelijk, maar dat lost het acute probleem niet op.
Overigens heb ik mijn tekst in dit nieuwe draadje integraal naar klantenservice@nl.alice.nl gemaild. Ben benieuwd of en welke reactie ik krijg.
(Dat ik kan mailen dank ik aan het feit dat ik hier vanaf mijn werk gewoon kan internetten).

backups
Hiero hetzelfde heb opgezegd per 28 oktober en wordt ook pas per 31-12-2007 afgesloten omdat alice nog niet klaar was met het bijwerken van de administratie....... Lulkoek. Dan moeten ze niet adverteren met een opzegtermijn van 1 maand. Dat HUN administratie niet klopt kost mij een maand extra abonnement.

Wellicht kunnen we samen naar de klachtencommissie stappen. Ik ben Alice kotst zat.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afscheid van Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief