obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:28
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Download snelheid in avond teleurstellend

yoda747
Hallo,

Weet niet of er mensen zijn op dit forum die hier ook last van hebben:

Sinds 7-11 met veel problemen overigens een werkende verbinding.
Volgens Alice zou ik 16Mbit kunnen halen maar is stuk lager.
Download was ongeveer gedurende 2 weken constant 1.29 mb/s dus eigenlijk niet verkeerd dus.

Nu komt het vreemde, gedurende de hele week nu zak mijn download als een pudding in elkaar waarbij ik variabele snelheden haalt van 130-600KB p/s maar dat gebeurd dus na 18.00 uur.
Midden in de nacht of ochtend is alles weer zoals het was dus 1.29Mb /s en dat houd ik de gehele dag tot de avond weer begint.
Lijk wel of ze de lijn knijpen o.i.d, heb bij mijn buurman die bij Demon (Xs4all) zit en ook het bbned netwerk gebruik de test gedaan en die blijf constant van snelheid.
Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen?

adriaanq
Je bent niet alleen..
Zie http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=292&pid=2294#post_2294

groeten, Adriaan

yoda747
Bedankt Adriaan voor je snelle reactie, had die tread wel deels gelezen maar niet ver genoeg dus.

Al met al zwaar waardeloos dus, ik gaat ze maar een aanschrijven want dit is niet normaal hoor, indien ze er niets aan doen dan ben ik weg.
Vraag me alleen af wat er met je lijn gebeurd, die had Alice opgezegt bij de KPN maar wat als je nu bijv. naar Telfort wilt met behoud van nummer, weet iemand dat?

Groet,

Yoda747

Templar
Even informeren bij Alice hoe het zit met hun 'overboeking' beleid.
Vermoedelijk staat dit op 1:25, maar meer waarschijnlijk op 1:40.

Dit zorgt voor de dip in snelheid die jij met name in de avonduren ervaart. Je kunt dit zelf uitrekenen. Pak je maximaal gehaalde downloadsnelheid en deel dit door 40 danwel door 25.

Stel je hebt tijdens daluren: 15mbit /25 = 600kb/sec tijdens piekuren.
Deel 15mbit door 40 en je komt uit op 375kb/sec.

Vandaar ook de slogan supersnel internet 'tot' 20mb vermoed ik Smile

yoda747
Bedankt Templar voor je reactie, hier kan ik wel wat denk ik richting Alice. Smile

Groet,

Yoda747

yoda747
Moet ze wel toegeven op email reageren ze nu binnen 2 uur:

Reactie Alice betreffende overboeking:

Bedankt voor uw e-mail.
Alice is niet verantwoordelijk voor het downloadgedrag van individuele gebruikers. s Avonds zijn er wel veel meer actieve verbindingen dan overdag. Wij adviseren u toch om de snelheid iedere avond even te checken op continue laag of variabel laag en zo ja, binnen welke marges.
De overboekingsverhouding bij Alice is: 1:40. Die zou u kunnen vergelijken met die van Demon. Bij gebruik van internet via de kabel speelt dit probleem veel minder of eigenlijk niet. Wellicht is glasvezel voor u ook een optie, het glasvezelnetwerk breidt zich wel steeds verder uit, zeker in de stedelijke gebieden.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

Branwacht
HOPPA, als dat mailtje op waarheid berust meld ik mij vanavond nog aan bij TELFORT !

Ik zal eens kijken wat er vanavond gebeurd.....wat wel vreemd is is dat ik 4 weken lang een PERFECTE Verbinding heb gehad (afgezien van mijn interne probleem 9-18Mbit) ik heb pas sinds eergister (dinsdagmiddag 27nov.) dus dat is wel wat vreemd dat dat probleem zich ineens voordoet !

Alice wat ben je aan het doen......ik denk dat ik afscheid ga nemen.....

Laters

Branwacht...

bosmuis
Net voor vier uur op speedtest nog rond:12 mb en nu is het naar beneden geklapt naar 3mb. En inderdaad sinds deze week problemen in de avonduren. Ze worden wel rijk zo van die 0,25 cent van de helpdesk...Sad
Gewijzigd door bosmuis op 29 november 2007, 16:20

Branwacht
207090728

Kutzooi

yoda747
Heb net de helpdesk gebeld, je begrijp het misschien al volgens hun is er niets aan de hand.

Wat er wel aan de hand is dat ik nog een meeting deed voor 16.00 uur en die was 1.29 Mb per/sec en om 16.10 kwam ik uit op 220 kb per/sec zonder dat er wat gebeurd was, voordat het 20.00 uur is zit ik op nog geen 90 kb per/sec dus niet normaal toch?
De helpdesk medewerker zou het verder doorspelen maar of dat gaat helpen??
Heb in ieder geval via de mail de procedure opgevraagd hoe je Alice kan opzeggen want met deze snelheid is € 30,- nog te veel.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Download snelheid in avond teleurstellend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief