obey-robots.txt
21 Juli 2017, 04:47
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Copperjet + streaming audio

Colin
Dag allemaal,

Gisteravond heb ik de Copperjet via de post van Alice ontvangen en vanmiddag aangesloten. De eerste wat mij opvalt is dat-ie niet een streaming audio verbinding op staan kan houden voor meer dan enkele minuten. Het lukt me niet om naar verschillende Shoutcast stromen meer dan ~8 minuten te luisteren. Dit terwijl ik uren achter elkaar kon luisteren naar bepaalde muziek websites via mijn Linksys WAG200G. Dit was een groot ergenis bij Orange, waar ik net vandaan kom, want met de Livebox was het precies hetzelfde. Bij die kreng werkt skype gewoon niet; de verbinding was steeds gebroken om de haverklap.

Zijn er mensen hier wel met positieve ervaring met streaming audio en skype via de Copperjet?

MVG

Yes
Colin schreef:
Dag allemaal,

Zijn er mensen hier wel met positieve ervaring met streaming audio en skype via de Copperjet?

MVG

Skype heb ik al erg lang niet meer gebruikt, maar ik luister vaak uren achter elkaar zonder problemen naar de radio via mijn Copperjet.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Colin
Heb je enige soort router tussen je Copperjet en je computer zitten?

Er hangt bij mij momenteel een Netgear KWGR614 aan de CJT. Misschien ligt het aan die, maar dat zou ik jammer vinden, want het is op zicht een mooi kastje -- open source en al. Die heeft overigens geen enkele probleem met stevig BT verkeer... Stelt shoutacast et al andere eisen???...

Colin
Nu werkt streaming audio prima. Ik heb de Netgear er tussen uit gehald, en in plaats ervan gebruik ik een ~4 jaar oud Pentium IV als gateway/router/wireless access point/web- en mailserver (onder FreeBSD). Het heeft me wel een paar weken gekost om het allemaal op te zetten maar alles werkt nu perfect, ook met die wisselende IP-nummer.

Yes
Colin schreef:
Heb je enige soort router tussen je Copperjet en je computer zitten?

Er hangt bij mij momenteel een Netgear KWGR614 aan de CJT. Misschien ligt het aan die, maar dat zou ik jammer vinden, want het is op zicht een mooi kastje -- open source en al. Die heeft overigens geen enkele probleem met stevig BT verkeer... Stelt shoutacast et al andere eisen???...

Ik heb een EMINENT wireless router achter mijn Copperjet modem zitten. Daarachter een Linux firewall/router/gateway (met squid proxyserver).
Achter de Linux router heb ik 2 Window PC's + een Linux file-/mail/webserver/pbx + nog een wireless router (NETGEAR).
Achter de tweede WIFI router vervolgens nog 1 vaste Windows PC (via UTP)
Ik gebruik daarnaast regelmatig een Laptop en een MDA via 1 van de beide wireless routers (de EMINENT hangt direct aan de Copperjet of de NETGEAR welke achter de Linux Firewall hangt).

Op alle PC's (inclusief WIFI clients) géén probleem met streaming ontvangst.
Bovendien heb ik op alle PC's een SoftPhone draaien zodat er via de PBX gebeld kan worden (via Alice of een VOIP provider). Ook dit gaat zonder problemen via de Copperjet

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Colin
conversatie doorgezet in de Linux hoek: WAPs, squid en zovoort.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet + streaming audio', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief