obey-robots.txt
20 September 2017, 16:36
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

BBned ISP-ISP migratie ?

Gman
Het lijkt erop alsof Alice alleen erop uit is KPN-lijnen over te nemen, dus een Telco-migratie van netwerk kpn naar netwerk bbned. Daar zijn geen kosten aan verbonden.

Ik heb echter reeds een ADSL-lijn van BBNED via mijn huidige provider Fiberworld. Ik heb dus ook een lijn-service-id waarmee de ISP-provider en BBNED de juiste koppelingen kunnen maken bij overstap.

Het zou totaal onlogisch en ook onnacceptabel zijn, als ik van fiberworld naar alice overstap en ik
1.
69 aanmeldkosten voor een nieuwe lijn van alice moet gaan betalen
2.
en tevens 77 euro aan fiberworld voor ophef van mijn huidige bbned-aansluiting
3.
terwijl ik al een lijn van bbned heb !!! Bovendien rekent fiberworld deze kosten (77 euro) niet als ik gewoon op het bbned-netwerk blijf met deze lijn want dat zijn gewoon de ontkoppelingskosten die bbned zelf rekent.

Daarmee zijn in een klap alle voordelen verdwenen mbt een overstap naar ALICE dus voor mij niet aantrekkelijk/relevant(kosten van overstap bijna 150 euro). Ik denk (of WEET inmiddels zeker) dat Alice op deze manier een hele hoop BBNED-isp-migranten als NIEUWE KLANT VAN ALICE misloopt.

Ik heb dus reeds een ADSL-verbinding over het bbned-netwerk via provider fiberworld. Daarom kan ik mijn lijn-service id nummer geven wat bbned nodig heeft om mijn lijn "over te zetten" mbt ISP (van fiberworld naar alice). Ik ben namelijk reeds eerder overgestapt van TweakDSL naar Fiberworld en dus kosteloos binnen het BBNED-netwerk gebleven.
Graag zou ik hiervoor een correct antwoord maar vooral een passende oplossing vanuit Alice zien.
Gewijzigd door Gman op 22 september 2007, 14:27

Hoppy
Alice wil waarschijnlijk lijnen compleet in beheer nemen en betaalt hiervoor dan de kosten aan KPN die je anders zelf zou moeten betalen.

Als je echter al bij een BBned aanbieder zit (zoals via Fiberworld) blijf je gewoon van het BBned netwerk gebruik maken alleen dan via Alice. Op zich maakt dit niet uit want Alice regelt die migratie/aanvraag zelf. Je hoeft ook bij de aanvraag niet op te geven wie je huidige ISP is.

Een nieuwe lijn hoeft volgens mij ook niet want je hebt nu toch al een actieve lijn? Een nieuwe lijn is alleen nodig als je helemaal geen actieve lijn hebt. Dat kan bv als je via een kabelbedrijf internet/telefonie hebt.

Afsluitkosten aan Fiberworld betalen is denk ik ook niet van toepassing omdat je van het BBned netwerk gebruik blijft maken. Alleen overstappers naar een ander netwerk (KPN/Tiscali/kabel) moeten dit betalen als je binnen een jaar van hun BBned aanbieder af willen. De gemaakte kosten moeten immers terug verdiend worden.

Helaas is Alice niet erg duidelijk (ook al zeggen ze van wel) in het vermelden van de verschillende overstap scenario's.
Het zou handig zijn als ze dit duidelijk op hun website vermelden. Veel moeite kan dit toch niet zijn.
Hierdoor krijgen ze ook meer klanten binnen die nu nog twijfelen om over te stappen. Ik denk dat Alice het voornamelijk van overstappers moet hebben en niet alleen van nieuwe klanten die voorheen geen internet/ADSL/kabel hadden.

Black Tiger
Voor zover ik weet hoef je inderdaad geen afsluitkosten te betalen omdat het een migratie binnen BBNed is. De lijn wordt niet gecancelled dus geen afsluitkosten.

Grappig item is dat bijv. Fiberworld en Tweakdsl resp. 77 en 75 euro afsluitkosten tellen als je weg gaat en dat ik zwart op wit heb dat dit bij Alice niet het geval is. Maar da's een ander punt.

Je kunt bij Alice de gewenste aansluitdatum vragen. Bij Tweakdsl was dat goed geregeld, dus als je tegen Fiberworld zegt dat je naar Alice wil verhuizen, zouden ze dat netjes onderling kunnen regelen.
Dan kan alles op 1 dag geregeld zijn.

Liefst hebben ze natuurlijk nieuwe klanten en laten we ook niet vergeten dat Alice ondanks alles een nieuwe speler is en zich zelf ook nog wat verder zal moeten verdiepen in overstap scenario's en hoe ze dit het beste op de website kunnen vermelden, zodat het ook duidelijk is voor elke leek, want dat is wat ze willen.
En zoiets echt duidelijk schrijven voor iedereen is nog niet zo gemakkelijk. Prioriteit ligt uiteraard nu bij klantwinning.

Greetings, Black Tiger

Gman
Dank voor de reactie Hoppy & Black Tiger.
Jullie uitspraken zijn echter gebaseerd op aannames en veronderstellingen.
Uit een ander forum en direkte communicatie met Alice is gebleken dat Alice niet zo duidelijk is als ze zelf beweren als het gaat om een ISP-ISP migratie, omdat dat NERGENS in hun aanvraagprocedure wordt vermeld.

"Je moet deze keus maken:
- Ik heb geen aansluiting van KPN en wil voor 69 € een nieuwe aansluiting van Alice bestellen.
- Ik heb een aansluiting van KPN en wil naar Alice overstappen.
"

Meer info, zie: http://gathering....5#28738625
Gewijzigd door Gman op 23 september 2007, 12:36

Hoppy
Jullie hebben wel gelijk dat een hoop is gebaseerd op aannames en veronderstelling, de informatie komt veelal uit communicatie met de Helpdesk/Klantenservice van de betreffende ISP.
Meestal staat dit soort zaken niet duidelijk op de website vermeld.

Wel jammer, want als je een aantal zaken duidelijk op de website zet voorkom je onnodige vragen naar de Helpdesk en (wat misschien nog wel belangrijker is), verkeerd gegeven antwoorden door Helpdeskmedewerkers. Er zijn al genoeg voorbeelden waarbij er uitspraken zijn gedaan die niet met elkaar overeen kwamen.

Laten we hopen dat we met z'n allen wat vragen beantwoord krijgen en problemen kunnen oplossen. Een community is vaak sterker omdat de kennis verspreid aanwezig is.

Zoals gezegd ga ik er vanuit dat een overstap van de ene naar de andere BBned aanbieder vlekkeloos zou moeten verlopen.
Afsluitkosten spelen dan niet mee omdat je bij de zelfde netwerk aanbieder blijft.
Daar schuilt vaak het probleem omdat de ISP aan de netwerkaanbieder moet betalen bij een aansluiting/verhuizing of afsluiting. Een deel van die kosten is echter verrekend in de maandelijkse abonnementskosten.

Gman
Hoppy schreef:
Jullie hebben wel gelijk dat een hoop is gebaseerd op aannames en veronderstelling, de informatie komt veelal uit communicatie met de Helpdesk/Klantenservice van de betreffende ISP.
Meestal staat dit soort zaken niet duidelijk op de website vermeld.

Wat WEL zo zou moeten zijn.
Sowieso zou de optie van ISP-mgratie als een optie bij de aanvraagprocedure moeten staan...

Wel jammer, want als je een aantal zaken duidelijk op de website zet voorkom je onnodige vragen naar de Helpdesk en (wat misschien nog wel belangrijker is), verkeerd gegeven antwoorden door Helpdeskmedewerkers. Er zijn al genoeg voorbeelden waarbij er uitspraken zijn gedaan die niet met elkaar overeen kwamen.

Het is het overbekende opstart-probleem. Nieuwe organisaties met mega-acties kiezen ervoor om (te) snel dingen af te handelen en daardoor wordt een (slecht ingelichte) helpdesk overbelast. Aan de andere kant is dat blijkbaar ook weer een manier om inkomsten te genereren omdat er dan meestal een duur 0900-nummer gebeld moet worden.

Laten we hopen dat we met z'n allen wat vragen beantwoord krijgen en problemen kunnen oplossen. Een community is vaak sterker omdat de kennis verspreid aanwezig is.

Zit wel wat in maar ik zie in dit geval liever dat Alice officieel duidelijk is wat hiermee wordt gedaan. Liever dan verhalen als "die zegt dit", en "die zegt dat"....

Zoals gezegd ga ik er vanuit dat een overstap van de ene naar de andere BBned aanbieder vlekkeloos zou moeten verlopen.
Afsluitkosten spelen dan niet mee omdat je bij de zelfde netwerk aanbieder blijft.

Helaas is dat in praktijk niet zo.
VOOR mijn (isp-isp) overstap van Tweakdsl naar Fiberworld had ik ALLES geregeld en alles was bevestigd en toen pas heb ik pas Tweak opgezegd. Toch is er van alles misgegaan en heb ik weken zonder internet/telefoon gezeten.

Daar schuilt vaak het probleem omdat de ISP aan de netwerkaanbieder moet betalen bij een aansluiting/verhuizing of afsluiting. Een deel van die kosten is echter verrekend in de maandelijkse abonnementskosten.

Dat lijkt me dat in dit geval daar geen sprake van is...
Ik stap immers over van ISP naar ISP, netwerkaanbieder blijft hetzelfde (FF voor de duidelijkheid geen andere dingen erbij halen).
Gewijzigd door Gman op 23 september 2007, 13:58

Hoppy
Gman,

Veel zaken zijn helaas niet duidelijk.
Toch verbaas ik mij wel eens over de opstartproblemen.

Er zijn in NL een aantal kleinere ISP's waarbij ik me kan voorstellen dat het in het begin niet allemaal zo soepel liep. Denk aan TweakDSL, Fiberworld e.d.
Dat zijn toch ISP's die t.o.v. de grotere ISP's klein gebleven zijn. Dat is niet erg want iedere ISP heeft zo zijn eigen doelgroep.

Bij Alice speelt toch een ander verhaal.
Je mag van Alice verwachten dat het vanaf het begin professioneel aangepakt wordt. Dit is geen kleine ISP, maar een grote die in meerdere landen actief is en al vele duizenden klanten heeft.

De reclame uitingen zijn er ook na.
Een kleine ISP komt niet op TV of op de radio om klanten te werven, dat doet Alice wel.
Ze richten zich niet op de hobbyisten (tweakers zoals wij...) maar op de massa. Daar valt ook het geld te halen. Het gaat om het volume.

Om het zich gemakkelijk te maken in bij de start bieden ze ook maar één product aan met één soort modem. Geen draadloos e.d.
Dat maakt het simpel.
De prijzen worden ook scherp gezet, dat kan omdat het maar om één product gaat en men weinig problemen met de installatie verwacht.
Plug-en-play dus en geen gezeur.

Ik vind het ook jammer dat de website niet wat meer info biedt, maar voor de gemiddelde gebruiker zal het wel voldoende zijn.
Die maken zich ook niet druk om ISP-ISP, of telco-telco migraties. Het gaat er alleen maar om dat ze kunnen internetten en bellen, en het liefst een beetje goedkoop ook.

Ik verwacht wel dat Alice over een paar maanden met TV (IPTV) zal komen, daarmee kunnen ze het pakket uitbreiden. Daar komt echter meer bij kijken omdat je dan nog een decoder nodig hebt plus de achterliggende infrastructuur.

Dat dure 0900 nummer vind ik al iets waar ik niet echt gelukkig mee ben. Ik heb het helaas al een paar keer moeten gebruiken om de status van mijn order na te vragen. Dit omdat ik al een hele stapel (5) van Alice heb ontvangen.
Ik zou het prettiger vinden dat men de verkoop en support telefonisch had gescheiden. Verkoop: een lokaal of gratis nummer, support: een betaald nummer.
Ik moet wel zeggen dat ik snel te woord ben gestaan al die keren dat ik heb gebeld. Dat is positief. Ik heb zelfs dezelfde persoon gesproken, zeker twee keer. Blijkbaar was het niet te druk.
Ik kan me niet voorstellen dat er maar één persoon zit! Wink
Gewijzigd door Hoppy op 23 september 2007, 14:25

Gman
Update:
Was te verwachten, maar vandaag kreeg ik een email van Alice waaruit blijkt dat zij ("Mrs Marketing Manager" ) de email heeft doorgestuurd naar de helpdesk van Alice.
De helpdesk verwijst mij vervolgens door naar een 0900-nummer.
Schiet lekker op zo... Sad

Blijkbaar als het te heet onder de voeten wordt, gaat men afwimpelen en onduidelijk doen... Angry
Gewijzigd door Gman op 25 september 2007, 09:42

Black Tiger
Ja da's lekker dan. Begint al op Orange te lijken op die manier.Sad

Greetings, Black Tiger

Gman
Vandaag kreeg ik deze mail:

"Geachte heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw e-mail. Ons antwoord op uw vraag is:

We raden u aan uw huidige ISP op te zeggen en daarbij aan te geven dat deze mee moet migreren naar onze dienst. In dat geval is het mogelijk.
We hopen u hierbij voldoende informatie te hebben gegeven.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u zich aanmelden bij Alice, dan kunt u
ons bereiken op 0900-1560 (25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team"

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'BBned ISP-ISP migratie ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Tele2 neemt BBned over, Alice verdwijnt! Algemeen 1 18 juli 2011, 01:11
Grote ontslagronde bij BBned/Alice Algemeen 8 13 mei 2011, 01:54
BBNED weet nog niet wat ze gaan doen Storing 1 12 april 2010, 14:18
Alice, BBNed, BBeyond? Frequently Asked Questions 10 18 augustus 2008, 22:33
Storing in BBned netwerk op 5/6 feb. 2008 Storing 4 07 februari 2008, 01:34
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief