obey-robots.txt
17 Oktober 2017, 13:43
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Een goede start is het halve werk, zegt men...

Nask
Ook ik heb me aangemeld bij alice en 30.11.2007 zou ik vrolijk kunnen gaan internetten en bellen via Alice. Niet Dus!.

Heb ondertussen meer met de (dure helpdesk, via mobiletje) aan de lijn gehangen dan dat ik nog 1 minuut heb kunnen genieten.

Ik heb geen internet en kan niet bellen. Lampjes op modem geven ethernet en adsl, maar internet en telefoon ho maar. Helpdesk denkt dat het modem stuk is.

Als ik een normale telefoon direct op het ISRA punt aansluit, geen kiestoon. Is dit normaal?
Gewijzigd door Nask op 02 december 2007, 17:50

pukpietje
je hebt mail

Nask
Heb nu verbinding. Lang gezocht, maar het modem was niet geconfigureerd. (gevonden op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1259773/6 )

Nu stap 2: via WTR54G de laptop wireless op internet krijgen. Iemand een idee?

hanso
Idefix schreef:
Ik vind het raar dat de KPN lijn nog gewoon werkt. Moet ik anders KPN bellen? Shock

Ik had ook problemen in de eerste weken dat ik overgegaan was naar Alice. Mijn grootste probleem was dat ik niet meer bereikbaar was op mijn oorspronkelijke nummer. In het begin van je contract bij Alice heb je feitelijk twee binnenkomende lijnen: eentje van KPN, de gewone analoge lijn, en eentje van Alice, via DSL. Die van Alice werkte prima, die van KPN niet. Om dit te controleren heb ik uiteindelijk alles van de telefoonaansluiting gehaald en direct een telefoontoestel aangesloten: geen kiestoon.
Ik heb toen contact opgenomen met de KPN storingsdienst en na veel aandringen (degene die ik sprak kon een of andere test uitvoeren en die vertelde hem dat alles goed was) zou er een monteur langskomen. Gelukkig ging de monteur eerst naar de centrale waar bleek dat er een stekkertje niet goed zat.
Let wel: mocht de fout wel degelijk aan jouw kant zitten dan worden er kosten in rekening gebracht!

<edit>
Sorry: een klein beetje OT, niet de hele thread gelezen
</edit>
Gewijzigd door hanso op 05 december 2007, 11:56

hanso
Idefix schreef:
Dank hanso. Ik heb ook overwogen KPN te bellen. Misschien moet dat sowieso nog maar Alice heb ik zojuist opgezegd. Ga NU het modem én een klachtenbrief met rekening op de bus doen. En meteen klant geworden bij Telfort. Alleen al het verschil in medewerkers aan de telefoon... voelde even als een warm bad. Hopelijk werkt 26 december alles.... Frown

Denk eraan om de nummerportering stop te zetten. Eis dit van Alice. Deze is blijkbaar nog niet uitgevoerd, anders zou je analoge lijn niet meer werken.
Overigens helpt het om iets meer informatie te geven: welke LEDs branden wel/niet, werkt Internet wel/niet, etc. Erg handig is het status overzicht van de modem, te bereiken via http://172.19.3.1, username/password = user/user.
Overigens zitten er twee telefoonaansluitingen op de modem en er werkt er maar één!.

memolindo
alleen 1 week met alice en ik hebe net gestop.
heb een snelheid van 12 kb Frown
wtfffff

Nask
Idefix schreef:
Alice vertelde dat ik een kiestoon moet horen wanneer ik een toestel rechtstreeks op de lijn aansluit dus niet op de modem.

Als ik mijn toestel rechtstreeks aansluit op de lijn heb ik Geen kiestoon. Met modem wel.

Support van Alice is onder de maat, maar dat is niks nieuws : de helpdesk van @home is ook bagger.

Heb wireless op laptop nu ook aan de praat.

Templar
Idefix schreef:
En meteen klant geworden bij Telfort. Alleen al het verschil in medewerkers aan de telefoon... voelde even als een warm bad. Hopelijk werkt 26 december alles.... Frown

Ik had me 13/11 aangemeld bij Telfort en reeds 28/11 een internetverbinding. De helpdesk komt mij stukken professioneler over. Volgens mij ga je geen spijt krijgen. Wel even opletten: Alice moet de lijn weer vrijgeven anders kan Telfort je niet aansluiten.

Nask
Ff snelheidstest gedaan op bbnet: 3.7Mbps download terwijl dit tussen de 6 en 10 zou moeten zitten. Kan ook niet in Alice Lounge komen.

Nask
weer mailcontact gehad met ALice.. :

Wij vrezen dat door de afstand van uw modem tot de wijcentrale het niet mogelijk is een hogere adsl-snelheid te behalen op uw adres dan rond 4 Mbps.

Dat is geen 6-10 Mbps, Had ik net zo goed bij @home kunnen blijven.

Nog steeds geen kiestoon, technische dienst handeld dat af.

Ben niet te spreken over deze gang van zaken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een goede start is het halve werk, zegt men...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice wel de goede keus??????? Algemeen 8 16 juli 2010, 09:22
Na 2 jaar goede lijn opeens klapperlijn Webcare Alice 6 31 maart 2010, 13:53
Altijd al je eigen Start Plaats willen hebben? Algemeen 1 30 oktober 2009, 15:24
Goede dingen Alice Wat ontbreekt er op dit forum? 11 27 december 2008, 13:12
let op wat je zegt aan de telefoon !!!! Algemeen 1 20 maart 2008, 09:59
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief