obey-robots.txt
22 Juli 2017, 12:47
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Welke telefoons werken wel, en welke niet in combinatie met Alice

Alex
De bedoeling is uit de reacties van jullie een lijst samen te stellen met welke telefoons wel werken en welke niet werken via Alice.

Ik zal de lijst, of een andere beheerder of moderator, regelmatig updaten met jullie reacties. Na verwerking word je reactie gewist om het overzichtelijk te houden. Wink
Vermeld in inder geval;

Merk, Type, Nummerherkenning, Belsignaal, Inkomend gesprek, Uitgaand gesprek, Tevreden.

Philips, CD1401b/22 DECT-telefoon, werkt, werkt, verstaanbaar, verbinding ok, ja, meer dan dat; Branwacht

Philips, DECT5115B, werkt, werkt, verstaanbaar, verbinding ok, ja; hlangelaar

Philips, SE1454 DECT, werkt, werkt niet, onverstaanbaar, verbinding geen, nee; hlangelaar

Philips, DECT221, werkt, werkt, verstaanbaar, verbinding ok, ja; pukpietje

Siemens, SL 560, werkt, werkt, verstaanbaar, verbinding ok, ja zeer; hlangelaar

Siemens, Gigaset A2, werkt, werkt, verstaanbaar, verbinding ok, ja helemaal; thijlklerkx

Philips, 211(2) DECT-telefoon (Duo set), werkt, werkt, verstaanbaar, verbinding ok, ja helemaal; rebos Opm, verbinding naar vast ging dood na 29 minuten!

Siemens, Gigaset 4000 Comfort, werkt, werkt, verstaanbaar, verbinding ok, ja, maar nummerherkenning werkt nog niet!; FullforceXL

KPN Homevox 1-5N telefooncentrale ook perfect werkt. thijlklerkx
Gewijzigd door Alex op 23 december 2007, 14:57
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Alex
Philips 3e lijns support voor telefoons komt met de reden waarom sommige telefoons niet zouden werken.
Dit is omdat het analoge toestellen zijn en de phone poort op het Copperjet modem toch een "digitaal" signaal zou produceren.
Het zetten van een "ADSL" filter tussen de uitgang phone1 en de telefoon zou de oplossing van het probleem moeten zijn. KPN schijnt bij zijn modems voor internet en bellen wel dit soort filter mee te leveren. Ze zijn ook los verkrijgbaar bij de Primafoon winkel en via de KPN ADSL servicelijn.
hlangelaar
Ik weet niet of deze info technisch klopt van ik heb al heel wat verklaringen gehoord nou maar misschien is het waar. Ik ga in ieder geval eens bij de Primafoonwinkel langs.

Met dank aan hlangelaar
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

antiheroic
Leesvoor in engels over splitter en filters

http://www.clari....rsFilters/

Duitse sites met 2 filters:
http://speedtouch...hp?cPath=8

Ben bij de primafoonwinkel langs geweest en heb met de 3 verkopers gepraat. Alle 3 kennen ze de adsl filter niet, ook niet na uitleg dat het voor de telefoon is en dat hun het zelf leveren, ik moet de helpdesk van kpn maar bellen....

Ik heb zo'n ADSL filter bestelt uit duitsland en verwacht hem rond zaterdag/maandag binnen te hebben, ik zal mijn bevindingen uiteraard posten!

ADSL Filter heeft bij alice geen nut.

Mijn telefoon werkt nog steeds wel maar gaat nog steeds niet over bij inkomende gesprekken, wel blijft hij nu "iets" langer het nummer weergeven op het display! Dus het doet wel iets, maar niet genoeg

Dusja, zonde van de 25 euro =\

Gaat hier over de Philips SE145 (de 2,3 of 4 toevoeging is aantal handsets) die dus niet werkt.
Nogmaals gebeld met alice omdat ik perse moest bellen omdat ze het volgende niet via de mail konden doen: Welke lampjes branden? Heeft u al een oude telefoon geprobeert met snoer?

Gewijzigd door antiheroic op 24 december 2007, 10:55

antiheroic
Raar iets...

Nadat ik van een tante een telefoon heb kunnen lenen met een aansluitfactor van 1.5 (die het dus wel deed op Alice VoDSL) heb ik me voor de rest niet meer zo bezig gehouden met de telefoons.

Gister 2 januari stond ik dus perplex toen ik in mijn computerkamer zat en mijn Philips SE 145 het WEL deed!

Nou heb ik dus niet veel veranderd, het is mij wel opgevallen dat ik een ander ip-adres heb, voor de rest zit mijn ADSL Filter er nog steeds tussen, dusja... ik weet het nou niet meer
Het heeft dus meer dan een maand niet gewerkt, en nu ineens wel, erg raar...

Hoppy
Philips SE745 (DECT) werkt ook.
Kwaliteit is prima, nummerherkenning (inkomend) werkt ook.
Uitgaand nog niet, ligt aan Alice niet aan het telefoontoestel.

antiheroic
Op het moment werkt mijn philips SE145 al zo'n 2 weken WEL met een adsl filter, hij gaat wel later af dan een "vast toestel" maar dat is wel vaker met DECT setjes, ik zal kijken of ik vandaag wat scenarios kan draaien waarbij die wel en niet overgaat

Denk hierbij aan "internet actief" ja/nee
Er wordt mobiel gebeld of van een vaste lijn

Hopelijk zit daar ergens een verschil in, en anders kan ik hetzelfde nog een keer proberen zonder de vaste telefoon, =) ben benieuwd

maz
Philips, CD2453, ja, goed, verstaanbaar, verbinding ok, ja, alleen het nummer moet nog geporterd worden.

antiheroic
Ik kan nu na intensief testen met en zonder ADSL filter best het een en ander concluderen.

Internet actief met een webradio:
DECT telefoons gaan niet over

Internet actief met stresstest (1000mb.bin):
DECT telefoons gaan over

Dit geld voor zowel mobiel als vast en met of zonder ADSL filter. Het heeft even geduurd voordat ik dit kon testen maar ik had wat problemen.

Misschien kunnen meerdere mensen met een dect set waarvan de telefoon niet over gaat, ook testen wat er gebeurt als je je internet erg actief belast?
Succes

Dree
Merk, Type, Nummerherkenning, Belsignaal, Inkomend gesprek, Uitgaand gesprek, Tevreden.
Siemens, Gigaset A260, werkt, werkt, duidelijk verstaanbaar, verbinding ok, ja 100%.

Het toestel werkt perfect. Spraak is zeer zuiver. Gebruiksvriendelijk. Zonder filters.

M.a.w.: een aanraderSmile

pieternel
Ik heb een erg vreemde ervaring welke ik graag met jullie wil delen.
Mogelijk heeft er iemand een antwoord en een oplossing.

Ik ben vorige week aangesloten op Alice
Voorheen had ook een andere ADSL aansluiting zonder telefonie en had mijn telefoon via de splitter op de lijn aangesloten.
Nadat ik vorige week mijn modem binnen kreeg heb ik eerst mijn internet zaken geregeld en toen de telefoon aangesloten.
Ik werkte toen met een dualphone, geschikt voor normaal DECT via de lijn en skype via een USB aansluiting op de PC.

De DECT werkte goed, zowel inkomend als uitgaand, echter met een rateltje door de kiestoon heen. Ok een wat oudere Siemens Gigaset 3010 DECT telefoon deed het perfect. Als ik zelf bel, dan zie ik dat ik uitbel met het tijdelijke nummer omdat de portering van mijn eigen nummer nog niet rond is. IK kan gebeld worden op zowel het tijdelijke nummer als mijn eigen nummer.

Nu ik enkele dagen de Alice aansluiting heb blijkt dat zowel de Dect Dualphone als de Siemens Gigaset 3010 nog wel gebeld kunnen worden, maar als ik zelf wil bellen en dus " de hoorn van de haak" neem, krijg ik geen kiestoon meer ???

Sluit ik een standaard telefoon aan op de poort, dan werkt alles normaal. De kiestoon is nu schoon, en ik kan bellen en gebeld worden ?. Nog steeds bel ik zelf uit met het tijdelijke nummer, dus dat is nog niet gewijzigd.

Hoe kan dit nu ?
Waarom werkte het eerst wel (met rateltje) en nu n iet meer ??
Het zal wel met de aansluitwaarde (lijnbelasting) te maken hebben, maar toch vreemd dat het eerst wel werkte Frown
En, hoe los ik het op ? Is er een tussenkastje mogelijk of zo ?

wie biedt de oplossing ShockShock

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke telefoons werken wel, en welke niet in combinatie met Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief