obey-robots.txt
03 September 2014, 01:39
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
 Onderwerp afdrukken

Welke telefoons werken wel, en welke niet in combinatie met Alice

eenschoten
Ik heb een Siemens S450 sim en deze kreeg op de box het probleem dat ik om het uur werd gebelt, en daarna was er niets. Na een analoog toestel op de poort van het alice modem geplaatst te hebben, was het probleem over. Verbinding etc is allemaal prima in orde, echter vind het wel te grijs dat je met een dect toestel fatsoenlijk kan telefoneren.

Alice Gebruikers
antiheroic
Panasonic, KX-TG7202, werkt, werkt, verstaanbaar, verbinding ok, super tevree ermee Grin

(het is een 720x waarvoor de x staat voor het aantal headsets, en de 0 kan een 2 zijn voor antwoordapperaat)

Mieke
antiheroic schreef:
Leesvoor in engels over splitter en filters

http://www.clari....rsFilters/

Duitse sites met 2 filters:
http://speedtouch...hp?cPath=8

Ben bij de primafoonwinkel langs geweest en heb met de 3 verkopers gepraat. Alle 3 kennen ze de adsl filter niet, ook niet na uitleg dat het voor de telefoon is en dat hun het zelf leveren, ik moet de helpdesk van kpn maar bellen....

Ik heb zo'n ADSL filter bestelt uit duitsland en verwacht hem rond zaterdag/maandag binnen te hebben, ik zal mijn bevindingen uiteraard posten!

ADSL Filter heeft bij alice geen nut.

Mijn telefoon werkt nog steeds wel maar gaat nog steeds niet over bij inkomende gesprekken, wel blijft hij nu "iets" langer het nummer weergeven op het display! Dus het doet wel iets, maar niet genoeg

Dusja, zonde van de 25 euro =\

Gaat hier over de Philips SE145 (de 2,3 of 4 toevoeging is aantal handsets) die dus niet werkt.
Nogmaals gebeld met alice omdat ik perse moest bellen omdat ze het volgende niet via de mail konden doen: Welke lampjes branden? Heeft u al een oude telefoon geprobeert met snoer?

Bij mij heeft dat DSL filter het(tot nu toe) wel gewerkt.
Ik heb de Philips Se 445(Triple).
Als laatste redmiddel heb ik een DSL filter tussen de modem ,phoneingang ,en mijn telefoon geplaatst.Zit er nu 2 weken en rara? Het werkt!Telefoon werkt perfect,snel een kiestoon,geen storm meer aan de andere kant,telefoontjes komen perfect binnen.In en uitgaand naam en nummerweergave.Heb nu ineens ook Wisselgesprek.Las eerder op dit forum dat een DSL filter niet hielp,maar wilde de gok wagen.Is inderdaad moeilijk aan te komen,kwam uit Frankrijk.Ik heb het besteld bij: http://www.expansys.nl/p.aspx?i=112634 kostte €18,40 inclusief verzendkosten(aangetekend). Weet niet of dit alleen bij de Philips telefoons werkt,maar op de supportsite van Philips staat wel vermeld:

Vraag:
Waarom werkt mijn telefoon niet goed met een (A)DSL-installatie?
Oplossingen:
Elk apparaat dat u op de uitgaande lijn gebruikt (telefoon, modem, fax) moet zijn aangesloten op een (A)DSL-filter. Normaal worden deze filters bij het modem geleverd. Als er niet genoeg filters worden meegeleverd of als de geleverde filters defect zijn, kunt u bij uw dealer nieuwe filters kopen.

Is helaas in Nederland niet te koop en blijf het vreemd vinden dat ik dit filter bij Alice nodig heb.Nu maar hopen dat de telefoon het blijft doen,so far so good!

mocht de telefoon het weer begeven....dan wordt vervolgd.
Wat ik dus niet hoop!
Gewijzigd door Mieke op 17 april 2008, 00:52

antiheroic
Mieke schreef:
Bij mij heeft dat DSL filter het(tot nu toe) wel gewerkt.
Ik heb de Philips Se 445(Triple).
Als laatste redmiddel heb ik een DSL filter tussen de modem ,phoneingang ,en mijn telefoon geplaatst.Zit er nu 2 weken en rara? Het werkt!Telefoon werkt perfect,snel een kiestoon,geen storm meer aan de andere kant,telefoontjes komen perfect binnen.In en uitgaand naam en nummerweergave.Heb nu ineens ook Wisselgesprek.Las eerder op dit forum dat een DSL filter niet hielp,maar wilde de gok wagen.Is inderdaad moeilijk aan te komen,kwam uit Frankrijk.Ik heb het besteld bij: http://www.expansys.nl/p.aspx?i=112634 kostte €18,40 inclusief verzendkosten(aangetekend). Weet niet of dit alleen bij de Philips telefoons werkt,maar op de supportsite van Philips staat wel vermeld:

Is helaas in Nederland niet te koop en blijf het vreemd vinden dat ik dit filter bij Alice nodig heb.Nu maar hopen dat de telefoon het blijft doen,so far so good!

De kans is natuurlijk altijd aanwezig dat de bij mij geleverde filter kapot was of is gegaan door transport. Wel kan ik je vertellen dat de ene storing niet de andere is. Op mijn kabel zal waarschijnlijk veel ruis zitten waar de philips last van heeft, en mijn nieuwe panasonic niet. Nou heeft mijn philips het zo nu en dan WEL gedaan, maar dat is alleen als ik mijn internet voor zo'n 50% tot 100% belast, en mijn connectie weer terug zet op ADSL2, ik heb namelijk handmatig mijn connectie teruggeschroeft omdat mijn verbinding niet stabiel was.

maar goed, het is wel fijn dat er dus ook een werkende filter is, maar ga maar niet naar een winkel in nederland vragen naar zo'n filter, ze kijken je allemaal raar aan Pfft

Lantas
Hallo iedereen,

Ik wil graag weten welke DECT telefoons er nog meer werken met Alice Comfort.
Graag DECT telefoons die verlicht zijn als je op de toetsen drukt en en met speakerfunctie en eventueel sms functie.
Weet toevallig iemand of de Chicago 500 micro werkt met alice???
Gewijzigd door Lantas op 15 augustus 2008, 20:26

MaXMhZ
De Profoon PDX 6215 werkt perfect. (DECT+antw. apparaat). Deze is verlicht (toetsen en scherm), handsfree met speaker EN handsfree/speaker op basis station, Zelf in te spreken of chip-stem (engels) in antwoordapparaat.

GEEN SMS

DTMF/FSK is in te stellen.
Destijds gekocht bij de kijkshop.

http://www.profoo...

http://www.profoo...nwijzingen

even zoeken naar pdx 6215 - alle woorden alle categorien en voila gebruiksaanwijzing met foto's
Gewijzigd door MaXMhZ op 18 augustus 2008, 15:02

Lantas
Dankje MaXMhZ,

Ik zal er naar kijken.

carl
Ik heb een digitale telefoon van KPN, de Malibu 632 (kleurenscherm, sms-functie ed).
Het heeft de nodige moeite gekost om deze werkend te krijgen. Ik kon nl met het toestel de kiestoon niet oproepen (met een ouderwets toestel wel). Mede door de info op dit forum ben ik gaan expirimenteren met verschillende weerstandjes (5K6, 6K8, 8K2 en 10K ohm) over de telefoonlijn.

Uiteindelijk heb ik een weerstandje moeten plaatsen van 6k8 ohm in de stekker tussen de rode en groene draad (zie prima schema elders op dit forum).
Daarmee kon ik de kiestoon krijgen en weer verbreken. Echter de kiestoon laat meestal zo'n 2 a 3 seconden op zich wachten. Omdat de kiestoon even op zich liet wachten, was de telefoon al aan het "draaien" voordat hij de kiestoon had. Dit heb ik kunnen ondervangen door het instellen van een "pauze" bij de voorkiesnummers. Je kunt in het toestel zelf per stapjes van 3 sec. een pauze voor het te kiezen nr invoeren (zie gebruiksaanwijzing v/h toestel). Ik heb deze pauze dus voor elk telefoonnummer in het geheugen vd telefoon ingevoerd. Hierna werkte het toestel probleemloos.

redlek
Ter aanvulling:
Giga set AC160 werkt prima, en geen problemen met geluid.

Marcel13
Weet iemand of een van onderstaande toestelen probleem vrij werkt met Alice???Smile

Siemens Gigaset AL285 Duo

Philips CD1553B

Philips CD6552B

Alice Gebruikers
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke telefoons werken wel, en welke niet in combinatie met Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Goedenacht bezoeker
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Alex01:40:40
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [8 stemmen]
7% [8 stemmen]

Stemmen: 122
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief
Vergelijkers