obey-robots.txt
21 September 2018, 10:45
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Welke telefoons werken wel, en welke niet in combinatie met Alice

GerJ
Dan moet je toch ook gelezen hebben dat je met een simpel weerstandje van 10 K ohm parallel over het basisstation evt. problemen kunt oplossen.

surfingjohn
inderdaad gelezen, maat ik ben gezegend met 2 linkerhanden, dus voordat ik mijn telefoon definitief naar de hemel verwijs, was ik benieuwd naar de ervaringen.

Jonathan01
bruno001 schreef:
Volgens Siemens klanteninformatie heeft elke Siemens de juiste aansluitfactor voor Alice.
Let wel op, parallel import heeft de nummerherkenning/weergave volgens het Duitse systeem FSK en werkt niet bij Alice, in dat geval moet je nog een extra omzetter gebruiken.
KPN Nederland werkt met DTMF (dual-tone-multi-frequency), maar er zijn ook bijvoorbeeld kabelproviders die met FSK (frequency shift keying) werken. Alice werkt met DTMF en UPC met FSK.
Dit staat niet in alle gevallen bij de omschrijving van de telefoon.

Ik ben met een zoektocht bezig of de stralingsarme telefoons van Orchid (hier/hier) ook werken op een Alice verbinding.
Stralingsarme telefoons zijn wel fijn, omdat als er niet wordt gebeld het basisstation niet constant aan het zenden is.
Ik zou graag anders willen, maar ik helaas ben daar gevoelig voor. (En daarom ook wel blij dat bij het Alice modem standaard geen draadloos internet zit.)

In de handleiding staat dat het toestel gebruik maakt van GFSK, een variant van FSK.
Volgens Bruno is het toestel dan nog wel te gebruiken, maar daarvoor moet je een omzetter gebruiken.

Waar kan ik zoiets vinden / kopen?

Edit: hier hebben ze wel zoiets, maar daar staat geen GFSK bij.
Edit 2: Nog een zinvolle link
Gewijzigd door Jonathan01 op 04 september 2010, 09:58

nexagon
upc werkt trouwens niet over het hele dekkings gebied met FSK is ook DTMF (hebben ze voor gekozen omdat de meeste toestel makers alleen nog maar DTMF ondersteunen)
Zijn er nog maar weinig die FSK er ook bij doen.

Ziggo was vroeger FSK is nu ook DTMF geworden.

Jonathan01
Om het even af te maken, ik heb een mail gestuurd naar de verkoper en kreeg netjes antwoord:

---
Beste Jonathan,

Een DECT telefoon bestaat uit een basisstation en een of meerdere handsets. De data overdracht tussen die 2 is digitaal en hier kan het ALICE modem inderdaad helemaal niks mee. Echter, de telefoonlijn van het basisstation is een gewone analoge aansluiting. Dus voor het modem is het net alsof er een oude besnoerde telefoon aangesloten wordt.

In de meeste gevallen zal het dus gewoon werken. Enkele modems (bijvoorbeeld van TELE2) hebben meer moeite met de zendprotocollen waardoor de DECT telefoons niet altijd de commando’s snappen. (rinkelen, nummerweergave etc). Hoe dit met het ALICE modem is weet ik niet. Kwestie van uit proberen.

Als u een stralingsarme DECT telefoon van ORCHID bij ons aanschaft via internet dan heeft u (wettelijk geregeld..) 8 dagen de tijd om eventueel weer van de koop af te zien. Hierbij geldt de voorwaarde dat de apparatuur wel uitgeprobeert mag worden maar enkele gecrediteerd kan worden na retournering als alles onbeschadigd is. Dit geldt ook voor de doos.

Tevens zijn de heen en weer verzendkosten dan voor uw rekening.
---

Kwestie van proberen dus. Ik denk dat ik hem op termijn wel koop, dan meld ik hier uiteraard of hij werkt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke telefoons werken wel, en welke niet in combinatie met Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief