obey-robots.txt
17 December 2017, 03:32
Navigatie
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Alice. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Nummerherkenning

Hopper
Werkt nummerherkenning? Voor beide kanten heb ik (nog) geen nummerherkenning.

Iemand ervaringen?

kuijt
Alice legt eerst een noodlijn neer en migreert dan op het gemakkie het eigen tel.nummer. Bel je naar het tel.nummer van de noodlijn, is alles keurig zichtbaar, bij je eigen nummer niet, omdat deze doorgeschakeld is (naar het tijdelijke nummer).

Mij is door de KS service verzekerd dat dit goedkomt zodra mijn tel.nummer "over" is. Dit lijkt mij logisch, maar moet nog even afwachen (pas een weekje onderweg)....

binki
heeft er al iemand nummerherkenning ?

Bcool
Ik ben op 28-09 aangesloten op Alice en ik heb tot nu toe geen nummerherkenning op uitgaand verkeer. Ik kan wel de nummers zien van mensen die mij bellen. Zou 2 weken duren zei de KS toen. Vrijdag ga ik dus ff bellen als het niet zo is Btw.... Weet iemand dat? Werken codes zoals #31# voor anoniem bellen en 5 voor teruggebeld worden ook met voDSL?

moos46
ik heb het juist andersom,ik kan niet zien wie mij belt,maar de mensen naar wie ik belt kunnen het wel zien.
ks is niet bereikbaar,en bellen doet ik niet meer
Gewijzigd door moos46 op 09 oktober 2007, 16:10

FullforceXL
Op 10/10 is mijn kpn-gepoort naar Alice en ik heb nu nummerherkenning. Bij de ontvanger van mijn gesprek, maar ook als ik gebeld wordt.

[Edit] Nee, toch niet. Mijn uitgaande gesprekken zenden geen nummer mee.
Gewijzigd door FullforceXL op 11 oktober 2007, 16:47
*** Disclaimer *** Vanessa Hessler *** Dagweb ***

Who the f$ck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?

Bcool
Op 22 okt. had ik een mailtje gestuurd naar Alice omdat ik nog steeds geen nummerweergave heb op uitgaande telefoongesprekken. Ik kom nog steeds als "onbekend" binnen. Vandaag (7 nov.) kreeg ik dus antwoord van Alice (lekker snel overigens :p) Het antwoord wil ik jullie niet onthouden omdat er ook wat extra informatie in staat over afgeschermd bellen.

Geachte heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw e-mail. Ons antwoord op uw vraag is:

let op: de procedure hier onder is correct maar op dit moment nog niet werkend. In de praktijk worden er (nog) geen nummers doorgestuurd. Hier wordt aan gewerkt door BBned.

Nummerherkenning staat standaard aan. De nummerweergave kan eenmalig (per gesprek) geblokkeerd worden door *31* voor het nummer te kiezen.

Voorbeeld:

*31* 0900 1560

Als de klant zijn nummer nooit wil laten weergeven dan kan de klant contact opnemen met de Alice Klantenservice via 0900 1560 (25 euroct. p/m)

In Siebel kan dan nummerherkenning (CLIR) uitgezet worden.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u zich aanmelden bij Alice, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (ma t/m vrij: 08.00 - 22.00 uur, za: 09.00 - 22.00 uur, 25 eurocent per minuut) of op www.alice.nl.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

U heeft ons de volgende vraag gesteld:
Geachte heer/mevrouw,
Per 28 september jl. ben ik aangesloten op uw netwerk. Mij werd toegezegd dat na 2 weken nummerweergave geactiveerd zou worden. Ik kan dus wel zien wie mij belt maar als ik mensen bel kunnen ze niet zien dat ik het ben. Zou U dit alsnog kunnen activeren?
Mvg *******

Hoppy
Ik heb hier nog steeds geen nummerherkenning, mijn KPN nummer is ook nog niet geporteerd, duurt al ruim 3 weken.
Best wel lang voor een relatief eenvoudige handeling.

Bcool
Hoppy schreef:
Ik heb hier nog steeds geen nummerherkenning, mijn KPN nummer is ook nog niet geporteerd, duurt al ruim 3 weken.
Best wel lang voor een relatief eenvoudige handeling.

Vind ik ook! En ik hoef niet eens geporteerd te worden. Ik heb een nieuw nr. dus snap ik het probleem helemaal niet. Maar goed, voor de rest heb ik geen klachten over Alice. Internet doet het, bellen doet het dus ik wacht voorlopig maar weer af :p We kunnen altijd nog naar Telfort :p

Yes
Portering hier feilloos, op tijd uitgevoerd. Vooraf bericht van KPN en achteraf van Alice.
Vanaf het moment van de portering worden binnekomende nummers weer getoond.
Mijn eigen nummer wordt bij het uitbellen nog steeds onderdrukt.
Toch staat er in de officiele porteringsbevestiging van Alice dat uitgaand verkeer nu ook vergezeld zou gaan van nummerinfo.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummerherkenning', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
nummerherkenning inkomende telefoongesprekken Alice met eigen modem 4 25 december 2015, 15:20
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief