obey-robots.txt
22 September 2017, 21:01
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Beloofde snelheid wordt niet nagekomen!

Mikymike
Snelheid op de site werd geschat 16-20 Mbit, uiteindelijk is mijn werkelijke snelheid maar 4 Mbit. Is ook door Alice toegegeven en door Bbned. Ik voel me bedonderd, zit dus maar op een kwart van de beloofde snelheid. Ik ga een brief schrijven dat ik korting wil op mijn abbo, en anders ga ik overstappen naar bv Telfort.
Ook jammer dat ze dit niet meteen zeggen na aanmelding, had een hoop telefoontjes naar de klantenservice bespaard! AngryAngry

Marcje
Yeah right, denk je nou echt dat je korting gaat krijgen?
Het grappige is dat Telfort dan waarschijnlijk ook niet die snelheid haalt omdat dat gewoon afhankelijk is van de afstand tot de centrale...
30 euro incl onbeperkt bellen is gewoon een goede deal.

Mikymike
Marcje schreef:
Het grappige is dat Telfort dan waarschijnlijk ook niet die snelheid haalt omdat dat gewoon afhankelijk is van de afstand tot de centrale...

Als ik de grafieken bekijk moet ik met 1900 mtr toch op zijn minst 10 Mbit/s halen, is toch wat anders dan 4 Mbit/s.
Zal best een goede deal zijn maar het gaat erom dat er circa 16-20 Mbit/s beloofd wordt via de site, dus het is valse voorlichting!

calsamd
Ik had met alice een schammele 4 Mbit en nu met telfort zit ik op ruim 11 Mbit ,er is niets veranderd aan bijv. israpunt, centrale is nog net zo ver :p logisch want ben niet verhuisd en mijn pc is ook nog gewoon hetzelfde dus er zit wel degelijk verschil tussen...
Gewijzigd door calsamd op 05 december 2007, 13:09

Marcje
Mikymike schreef:
Marcje schreef:

Als ik de grafieken bekijk moet ik met 1900 mtr toch op zijn minst 10 Mbit/s halen, is toch wat anders dan 4 Mbit/s.
Zal best een goede deal zijn maar het gaat erom dat er circa 16-20 Mbit/s beloofd wordt via de site, dus het is valse voorlichting!

Tja ik haal zelf 11 mbit , ga daar ook niet over klagen toch...

Wat ik altijd zo frappant vind is dat mensen voor zo weinig mogelijk centen een zo snel mogelijke internetverbinding willen, en als dat dan tegenvalt, dan gaan ze klagen. Elke service heeft nou eenmaal zijn prijs. Ik heb zelf ook Alice ivm de prijs, maar ik verwacht dan ook geen service. Ligt de lijn er een keer uit, nou ja, jammer dan. Lift ik wel even op de buren mee...

Mikymike
Wat ik frappant vind dat jij niet snapt waarover het gaat, het gaat om de belofte van 16 Mbit/s - 20 mbit/s en niet om de prijs of om de service. Als ik dit vanaf het begin had geweten dan had ik meteen naar bv een Telfort of een andere provider gegaan.
Gewijzigd door Mikymike op 05 december 2007, 15:01

Templar
@Mikymike: 4mbit is gewoonweg te laag, maar je kunt uit die snelheidstest op de Alice site geen rechten ontlenen.

1. Het betreft hier een theoretische snelheid (men kan niet zien wat de kwaliteit is van je koperlijntje)

2. Alice bied internet aan tot 20mb en in dat woordje tot zit nu net de grap... dat kan dus 1mb zijn of 20mb en alles wat daar tussenin zit.

Overigens goed om te weten dat Alice een overboeking hanteert van 1:40. Ook dat kan je snelheid flink onderuitschoppen op drukke tijden.

danny7411
hier slechts 2,01 mb terwijl er ook 16 MB word aangegeven
Sad

danny7411
trouwens hebben jullie ook gezien dat er 20 Mb beloofd is..
dat is namelijk 20 Mege bite. en geen megabyte.
bij 20 Mb zit je rond de 2 MB (2048 kb)
bij 20 MB is dat dus 20 MB 20480 kbShock)!!!

Bcool
danny7411 schreef:
hier slechts 2,01 mb terwijl er ook 16 MB word aangegeven
Sad

Wat had je verwacht dan Danny? 16 MEGABYTE per second? Jij haal nu 2,01 MB/s Dat is retesnel man!! Halen de meesten hier niet!! Dat betekent dat jij bijna de volledige 20 Mbit benut! Wat was je hiervoor gewend dan? een 100 Mbit lijntje? :pGrin:pGrin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beloofde snelheid wordt niet nagekomen!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief