obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen klant meer... Toch abonnementsovername!

creugers
Vandaag kreeg ik een brief van KPN waarin staat vermeld dat Alice per 10 december 2007 mijn abonnement overneemt, en dat ze het jammer vinden dat ik KPN ga verlaten. Alleen.... Met ingang van 28 november j.l. ben ik helemaal geen klant meer bij Alice!
Volgens Alice kan dit niet meer ongedaan worden gemaakt...

4 oktober: Alice aangevraagd
24 oktober: Verbinding opgeleverd, echter met zeer veel problemen die maar niet worden opgelost.
28 oktober: na zeker 30 keer gebeld te hebben met Alice over problemen met de mail, verbinding etc opgezegd per 28 november 2007.
10 november: Alice dient ondanks de opzegging bij hun toch het verzoek tot abonnementsovername in. Dit ondanks het uitdrukkelijke verbod van mij.
28 november: Alice verbreekt de verbinding en Telfort neemt het ADSL signaal over.
6 december: Brief van KPN waarin staat vermeld dat mijn abonnement met ingang van 10 december wordt opgeheven, en dat het telefoonnummer naar de nieuwe provider gaat.

Bellen met Alice heeft totaal geen zin. Men weigert gewoon om samen een oplossing te zoeken. KPN kan en mag een porteringsverzoek niet eenzijdig stopzetten. Kortom vanaf maandag heb ik geen telefoon meer en als het tegenzit zelfs ook geen ADSL meer via Telfort. (terwijl Alice de lijn wel aan Telfort heeft overgedragen, want ik heb ADSL via Telfort inmiddels).

Gewoon het idee dat je met de rug tegen de muur staat om deze overname ongedaan te maken is haast bangelijk en schandalig te noemen. Iemand enig idee wat ik nu nog kan doen?

Branwacht
Het is wel een specifiek geval, had een beetje geduld gehad en je had dit probleem van overstappen nu niet gehad.....Van de andere kant dat is voor mij ook weer makkelijk lullen. alleen ik vind dat binnen 4 dagen je abonnemet opzeggen ook wel erg snel is, zeker als je ziet wat er nog aan vast kleeft met overname van nummers e.d dat heeft tijd nodig. Bliijft natuurlijk dat jij gewoon internet via Alice moet hebben in eerste instantie

Feit is dat je tussen wal en schip bent geraakt, ik denk dat je niet al teveel van Alice meer hoeft te verwachten die gaan denk ik geen tijd meer in jouw inversteren......(al hoe schandalig als dat is)

Bel eens met BBned de "moeder" van Alice misschien kunnen die bemiddelen in jouw geval......KPN kan ook een partner zijn om een en ander te bespreken.

Laat nog eens weten hoe een en ander afloopt...

Groet,

Branwacht

creugers
Branwacht schreef:
Het is wel een specifiek geval, had een beetje geduld gehad en je had dit probleem van overstappen nu niet gehad.....Van de andere kant dat is voor mij ook weer makkelijk lullen. alleen ik vind dat binnen 4 dagen je abonnemet opzeggen ook wel erg snel is, zeker als je ziet wat er nog aan vast kleeft met overname van nummers e.d dat heeft tijd nodig. Bliijft natuurlijk dat jij gewoon internet via Alice moet hebben in eerste instantie

Feit is dat je tussen wal en schip bent geraakt, ik denk dat je niet al teveel van Alice meer hoeft te verwachten die gaan denk ik geen tijd meer in jouw inversteren......(al hoe schandalig als dat is)

Bel eens met BBned de "moeder" van Alice misschien kunnen die bemiddelen in jouw geval......KPN kan ook een partner zijn om een en ander te bespreken.

Laat nog eens weten hoe een en ander afloopt...

Groet,

Branwacht
Als Alice gewoon haar belofte was nagekomen en niet telkens met een andere k*t smoes was komen aandragen was ik nu nog klant. Maar een volledig onprofessionele helpdesk, die beweert dat ik de flashplayer moet uitschakelen om te kunnen mailen was toch wel de druppel. Plus de ergernis dat géén enkele medewerker in staat is gebleken zelfstandig een oplossing aan te dragen. Iedereen die ik aan de lijn had moest het aan anderen navragen.

Wat de overname betreft. Alice beweert bij hoog en laag dat ik binnen 7 dagen de overname moest tegenhouden omdat deze na deze periode in gang is gezet. Alleen is mijn verbinding op 4 oktober aangevraagd, 24 oktober opgeleverd, en op 28 oktober opgezegd. 10 november heeft Alice pas aan KPN de opdracht gegeven mijn abonnement naar Alice te verhuizen.

Maar.... 25 oktober heb ik per brief, telefoon en mail laten weten dat ik niet wil dat ik naar Alice wordt geporteert. Dit omdat anders de alarminstallatie, frankeermachine en betaalautomaat het niet meer doen. Er was toen nog geen sprake van overname. Dit heb ik toen expliciet bij KPN nagevraagd.

- -UPDATE- -

KPN
KPN heeft aangegeven niets te kunnen en mogen ondernemen om de overname tegen te houden. Dit omdat Alice de opdrachtgever is, en hieraan medewerking moet verlenen. Alice heeft aangegven geen medewerking te zullen en kunnen verlenen omdat het een geautomatiseerd proces is. Volgens KPN is dit laatste een kulverhaal. Zelfs een geautomatiseerd proces kan handmatig worden bijgestuurd. Na overleg met een hele hoge beamte bij KPN heeft KPN besloten om mij met spoed een nieuwe telefoonaansluiting te realiseren. Deze zal maandag of anders uiterlijk woensdag zijn opgeleverd. Helaas wel met een nieuw nummer, maar daar valt enigzins mee te leven. Ik ben in iedergeval geen weken of misschien maanden onbereikbaar. Kosten ruim € 40,--

ALICE
Alice heeft de fout ontdekt en toegegeven niet zorgvuldig te hebben gehandeld. 28 oktober opgezegd + 1 maand opzegtermijn = 28 november. De opzegdatum is bepalend. Alice had de overname die ik overigens al op 25 oktober had verboden nooit mogen uitvoeren. Weet het zwamverhaal dat de overname niet gestopt kan worden, jammer dat u geen telefoon meer heeft maandag, maar zo is het nu eenmaal. Als pleister op de wonde zal Alice wel de aansluitkosten bij KPN vergoeden bij het aanvragen van een nieuwe aansluiting.

Telfort
Telfort is zoals ze zelf hebben aangegeven nog niet klaar met Alice als blijkt dat als maandag de lijn definitief wordt opgezegd ook het ADSL signaal van de lijn wordt gehaald. Sinds 28 november is Telfort mijn ADSL leverancier, en is mijn telefoonlijn op hun centrale aangesloten t.b.v. het ADSL signaal. Komt ook het ADSL signaal te vervallen, en daar zijn ze zowel bij KPN als bij Telfort bang voor dan zal Telfort Alice aanklagen bij de OPTA wegens een vijandige lijnovername. Dit gaat dan verder geheel buiten mij om, maar lijkt mij een logische stap.
Telfort belt mij maandag terug om te vernemen of ik nog internet heb ja of nee. Indien nee, zijn er twee opties. A. ze zetten mijn contract om in een abonnement zonder KPN. Dit is echter niet practisch vanwege de eerder aangehaalde frankeermachine en betaalautomaat. Of B. ze zetten mij abonnement kostenloos om naar het nieuwe telefoonnummer zodra dit operationeel is.

Opzich keurige oplossingen. Maar ik wil het eerst zien en dan pas geloven.

Timelord
Het is alsof ik mijn eigen ervaringen lees !!!.

Mijn lijn was veel te vroeg overgezet, 2 weken later krijg ik het modem, na aansluiten kon ik internetten, op de originele datum van activering: signaal weg.

Smoesje na smoesje, uiteindelijk was ik het zat en diezelfde dag nog opgezegd.

Bellen, mailen, van alles en elke keer zeggen ze: ja hoor, U hebt opgezegd.

Wat denk je ?, krijg ik vandaag bericht van Alice: gefeliciteerd U bent geactiveerd!!!!!!!. Maar mooi geen verbinding he.

Dus maar weer mails gestuurd en maandag maar weer bellen.
Stelletje imbecielen.

En ja, als ik wat dagen gewacht had, bla bla bla, maar ik wil gewoon weg bij Alice, ze zijn daar gewoon 100% incompetent !!!!!
Bel je met een probleem: wordt binnen 5 werkdagen opgelost.
NEE, ik wil dat het NU wordt opgelost!!!!.
Nee meneer, ghet is nu vrijdag na 5 uur, we gaan naar huis, maandag + 5 werkdagen bent U de eerste.

Maar goed, kom ik er ooit nog vanaf ?

Ik had trouwens ook de KPN gebeld, maar er was nog niks overgenomen, dat ga ik maandag nog maar eens doen want ik vrees met grote vreze !!!

creugers
Intussen zijn we 4 dagen verder en nog steeds geen telefoon! Nu is er weer geruzie tussen KPN en Alice over wie de hoofdschuldige is. En zolang niet duidelijk is hoe of wat zwijgt mijn telefoon in alle toonaarden. Intussen ben ik voor niemand bereikbaar die mijn mobiele niet weet. Vooral heel handig als je zelfstandig ondernemer bent en van de telefoon afhankelijk bent.

Maar ik vraag me nu nog steeds af hoe het mogelijk is dat Alice een telefoonaansluiting kan opheffen als er sprake is van een opheffing van de overeenkomst bij Alice. Er is niemand, maar dan ook niemand die daar een zinnig antwoord op kan geven. Allemaal roepen ze andere dingen, en wat moet ik nu geloven?

Timelord
Het gekke is, dat ik in mijn opzegbrief van hun heb staan dat het geporteerde nummer eveneens per 01-02-2008 afgesloten wordt, tegelijk met de beeindigng van mijn contract bij hun.
Nergens wordt gesproken over de KPN lijn, dus ik hoop dat ze KPN lijn inderdaad niet opzeggen.

WTFIA
In feite doen ze dat wel,of je moet eerst weer zelf terug porteren.

Alice neemt toch het koper in de bonnementen mee.

Dat is je KPN abonnement.
Dus je moet weer terug porter of naar een andere provider.
Of naar KPN

creugers
Timelord schreef:
Het gekke is, dat ik in mijn opzegbrief van hun heb staan dat het geporteerde nummer eveneens per 01-02-2008 afgesloten wordt, tegelijk met de beeindigng van mijn contract bij hun.
Nergens wordt gesproken over de KPN lijn, dus ik hoop dat ze KPN lijn inderdaad niet opzeggen.
Ga er snel achteraan, want voor je het weet krijg je 2 dagen voor je KPN lijn wordt opgeheven een brief van KPN waarin staat dat ze het jammer vinden dat je weg gaat. Ik heb immers op 28 oktober opgezegd met ingang van 28 november. En op 10 november heeft Alice dus mijn KPN abonnement opgezegd. Ga er dus snel achteraan!

creugers
WTFIA schreef:
In feite doen ze dat wel,of je moet eerst weer zelf terug porteren.

Alice neemt toch het koper in de bonnementen mee.

Dat is je KPN abonnement.
Dus je moet weer terug porter of naar een andere provider.
Of naar KPN
Eeeeeh ik volg het niet helemaal...

Als ik je goed begrijp zal Alice de lijn toch overnemen? Ok, dan moet je NADAT je bent geporteerd naar een provider waar je géén klant (meer) van bent vragen om je terug te porteren?

Mooi... En jij dacht dat ze daar aan mee werken? Nee dus! Want ik heb het zelf ondervonden dat ze niet eens de moeite namen om mijn portering stop te zetten. Was zogenaamd een automatisch proces dat niet te stoppen is. Nu werk ik veel, heel veel met computers, en weet als geen ander dat alles wat geautomatiseerd is ook handmatig is bij te sturen. Alleen... Je moet er even wat moeite voor nemen. Intussen ben ik vijf dagen, en een hoop heen en weer gebel verder en heb ik nog steeds geen telefoon. Lekker handig als je afhankelijk bent van de telefoon.

Timelord
Mijn enige hoop: als je Telfort neemt heb je niet persé een KPN lijn nodig.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen klant meer... Toch abonnementsovername!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Geen internet door fout automatische incasso Helpdesk 3 17 juli 2012, 12:54
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief