obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:40
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Dynamische ip ervaringen

Black Tiger
Zijn er al mensen die al een tijdje Alice hebben?

Ben namelijk benieuwd naar ervaringen betreffende de dynamische ip's.
Er werd dacht ik wel gesteld dat het ip alleen wijzigde bij een reset, werkzaamheden of uitval of zoiets, maar bij het online blijven dat het ip ook gewoon bleef.

Werkt dat zo? Of valt het allemaal wel mee en blijft het ip adres vrij stabiel ook als je het modem eens opnieuw start?

Of zijn hier nog niet echt ervaringen mee bekend?
Greetings, Black Tiger

summerfield
Als je alleen maar het modem reset heb ik nog geen ander IP-adres gekregen. Ook niet tijdens het on-line zijn. Toch heb ik al zo'n 3 verschillende IP-adresssen gehad, met name als de ADSL verbinding er langere tijd uitlag. Wegens veranderingen van de aansluiting en dergelijke. Bij andere providers die ook zeiden een dynamisch IP-adres te hebben gebeurde dat nooit, Kon je 5 weken op vakantie gaan met modem stroomloos en dan nog kreeg je hetzelfde nummer terug. Bij Alice is dat heel wat dynamischer dus. Dat zeggen ze zelf ook. Er schijnt zelfs een technische reden voor te zijn die me even is ontschoten.
Gewijzigd door summerfield op 25 september 2007, 21:31

Alex
Lekker is dat als je een ip adres krijgt die op een blacklist voor komt.Sad
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Black Tiger
@Summerfield:
Er schijnt zelfs een technische reden voor te zijn die me even is ontschoten.

LoL... daar ben ik dan wel eens benieuwd naar want je kunt het technisch inregelen zoals je het zelf graag wilt. Zie inderdaad andere providers zoals je zelf al aangeeft. Mocht je die reden nog te binnen schieten, ben er nieuwsgierig naar dus dan hoor ik hem graag!
In elk geval wel lekker vervelend voor als je thuis servers draait op echte domeinnamen (dus niet iets als dyndns.org).

@Alex: Ja dat ook nog, maar dat zal nu nog wel meevallen, want Alice is vrij nieuw, toch? Ik moet er niet aan denken.Frown
Greetings, Black Tiger

Gman
summerfield schreef:
[...]Er schijnt zelfs een technische reden voor te zijn die me even is ontschoten.

Heeft dat misschien te maken met het verschil in inlog-procedure ?
PPOA versus (de voor BBned meer gebruikelijke rfc1483) ?
Of zit ik te raaskallen ?

Black Tiger
Ik weet niet of de inlogprocedure wat uit zou maken. Uiteindelijk krijg je toch je ip adres van de DHCP server en er zijn legio mogelijkheden zo'n server in te stellen, bijv. mac-adres van modem of dslampoort etc. of leasetime langer zetten.
Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten. Ik weet wel dat KPN met pptp en pppoa verbindingen werkt of gewerkt heeft en daar had je ook een redelijk vast ip.
Maar wie weet heeft Alice weer wat aparts ingeregeld.

Greetings, Black Tiger

Hopper
Drie IP changes deze week, verdeeld over de week.

Geen eigen wijzigingen. Modem Up-Time: 6 days, 20 hours

Black Tiger
IEKS! Da's wel erg veel.Frown Ben ik echt niet blij mee.

Bedankt voor je bijdrage hopper.
Greetings, Black Tiger

marcelnl1
ip veranderd elke keer als je je modem hebt uitgezet oid., en volgens mij ook als je lease afloopt. hoop dat ze de leases wat langer laten gelden in de toekomst..

hachy
Wow hopper, dat is inderdaad veel. Dan blijf je je DNS servers aanpassen. Misschien omdat e.e.a. op dit moment zo explosief groeit, dat ze nog een beetje met de scopes aan het schuiven zijn.

Dan zou ik, als ISP, ook korte leasetijden gebruiken. Teveel external IP's 'bezet' houden is namelijk niet goed voor doorlooptijd van de changes in het kader van schaalbaarheid en ook niet goed voor de kosten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dynamische ip ervaringen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Eigen router D-link dgl4100 ervaringen Eigen netwerk 1 09 december 2007, 15:23
dynamische IP-nummers: mijn ervaring Eigen netwerk 2 27 november 2007, 09:47
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief