obey-robots.txt
18 December 2017, 17:47
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

port forwarden wireless setting

Hazz
Hallo allen,

Zie ook mijn post onder "wifi alice'" en voorop gesteld, ik ben echt een nitwit op connectie-gebied.

Ik had draadloos internet met een speedtouch 570 en een usb-adapter via planet. Statisch ip-adres, poorten geforward vor emule en hosten van gameservers. Alles naar tevredenheid.

Mijn speedtouch fungeert nu als accesspoint(dhcp uitgeschakeld) en op mijn computer heb ik weer automatisch toewijzen van ip-adressen ingeschakeld. Dit deed ik omdat ik eerst alles werkende wilde krijgen. Dit is allemaal gelukt! Copperjet aan speedtouch en draadloos naar mijn computer: Ik heb snel, draadloos internet via Alice en bellen lukt ook!
Nu wil ik toch de snelheid van emule weer goed krijgen(staat nu als icoontje met een blinddoek: ik wordt niet gezien)
Wie wil/kan mij helpen met een stappenplan?
Dus statisch ip-adres, forwarden van poorten met de bovenstaande configuratie

Ik weet dat in verschillende posts het een en ander geroepen is over portforwarding en verbindingen maar nogmaals ik ben een nitwit en een schijterd en ik lees teveel onbekende termen dus hulp is zeer welkom
Grtz

Hazz

FullforceXL
Beste Hazz,

We gaan een poging doen;
- Log eerst in op het modem als admin; gebruikersnaam: admin en wachtwoord: bb@l1cE322.
- Om niet te veel overhoop te halen, wil ik voorstellen een IP-adres vast op je PC te nemen dat buiten de DHCP-reeks van het modem ligt. Subnetten schijnen nog wel eens te verschillen, dus eerst even checken.
Ga in het configuratie-menu naar de optie 'DHCP-server'. Kies bij 'Existing DHCP server subnets' voor 'Advanced Options'. In mijn geval zie ik bij 'IP addresses to be available on this subnet' dat mijn IP-adressen lopen van 172.19.3.2 tot aan 172.19.3.100 lopen. Ik heb gekozen voor 172.19.3.101 als fixed IP-adres, het eerste na de dynamische reeks.
- stel dit adres in op je netwerkkaart.

Als alles nu nog werkt, dan is deel 1 afgerond, je hebt een fixed IP-adres én verbinding.

[edit] Ik haal 2 postings door elkaar en vergeet even de speedtouch in jouw situatie. Heb je nu door je Speedtouch heen een ip-adres van het Alice-modem? Dan kun je dat fixed instellen zoals ik hierboven heb aangegeven.
Gewijzigd door FullforceXL op 08 december 2007, 23:34
*** Disclaimer *** Vanessa Hessler *** Dagweb ***

Who the f$ck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?

FullforceXL
Stap 2: forwarden van poorten.
Ik leen even de handleiding van Ryoga:
Uiteindelijk heb ik bij Security - Advanced NAT Configuration een reserved mapping toegevoegd. Global heb ik op 0.0.0.0 laten staan, Internal heb ik 172.19.3.101 neergezet. Type even op 'all' gezet en zowel bij internal als external de poorten 1 t/m 100 neergezet om te testen. (save config!!)

Uiteraard kun je ook meerdere regels toevoegen met elk een specifieke poort. Zo ben je wat flexibeler in het aan en uitzetten van de forwarding van een bewuste poort.
Gewijzigd door FullforceXL op 08 december 2007, 23:40
*** Disclaimer *** Vanessa Hessler *** Dagweb ***

Who the f$ck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?

Hazz
Bedankt voor je reactie..
Bij instellen statisch ip:
Maar wat vul ik dan in bij
-subnetmask
-standaard-gateway
-voorkeur dns server
- alternatieve dns server?

Alvast bedankt,

Hazz

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port forwarden wireless setting', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Copperjet i.c.m. Wireless AP Algemeen 3 04 oktober 2011, 22:58
Port forwarding op copperjet 1616-2p Hardware instellingen 33 22 september 2011, 18:58
Copperjet 1616 --> Eigen router Port forwarden Eigen netwerk 1 04 september 2011, 13:35
Alice niet wireless... Algemeen 4 22 maart 2011, 22:55
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief