obey-robots.txt
21 September 2017, 17:54
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken

4 dagen zonder internet bij overgang naar Alice

jhhans
Ik heb 4 dagen zonder internet gezeten door de overgang naar Alice.

Ik dacht het zo mooi geregeld te hebben. Mijn vorige isp maakt ook gebruik van BBNED zodat ik alleen van isp en niet van netwerkprovider hoefde te wisselen. Het abonnement heb van de vorige provider liep door tot 21 december, op 1 december de switch aangevraagd.

Zonder enige melding vooraf deed het internet (en voip telefonie) het niet meer. Na wat rondkijken in het modem vastgesteld dat de DSL lijn er nog wel was, maar dat er geen connectie kom worden gemaakt. Daarna het ALice modem aangesloten, maar helaas nog steeds geen internet. Dan maar bellen met Alice. De kennis van de dames die de telefoon opnemen is bedroevend. Mijn melding was de uitkomst van zeg maar test/vraag nummer 10 uit de flowchart (ik zag in het modem "attempting to connect" bij de PPP verbinidng) moest ik gewoon bij test/vraag 1 beginnen. Heeft u wel de juiste kabeltjes gebruikt? Totdat we na een paar minuten uiteindelijk de vraag kregen wat ziet u bij de status van de PPP verbinding? Komt niet echt professioneel over.

Eerst een smoes dat het om ca. 20.00 uur wel geregeld zou zijn. Mooi niks. Weer gebeld, tja de technische mannen waren er niet meer dus voor morgen gebeurd er niks. Uiteindelijk kreeg BBNED de schuld.

Meer dan 10 euro verbeld met het Alice nummer (je kunt dit geen helpdesk noemen) en geen bal opgeschoten. Na 2 dagen een boze brief geschreven, nog steeds geen antwoord maar het internet doet het.

2 dagen nadat internet het deed kreeg ik een brief dat de aansluiting opgeleverd zou worden. Nou ja?

Een slechte start. Maar er is gelukkig ook positief nieuws de internetverbinding is lekker snel en VoDSL bellen gaat ook heel goed (beter dan VOIP).

Dus als je de opstartproblemen voor lief neemt lijkt Alice uiteindelijk toch een goede keuze.

Timelord
Mijn verhaal is bijna hetzelfde, alleen 2 weken te vroeg het signaal overgezet maar ik had GEEN modem, dus 2 weken zonder gezeten. Eindleijk het modem, aangesloten en verbinding.
Op de eigenlijke opleveringsdatum geen verbinding meer en ook nooit meer gehad. Wel afgelopen vrijdag een brief dat ik nu geactiveerd was, nou mooiniet dus.

Het is niks en het zal ooknooit wat worden, maar goed, ik ben van ze af binnenkort.

Xarabass
Bij mij hetzelfde..12-12 zou ik ALICE kunnen gebruiken.
Al een uur met de HD aan de lijn gezeten waar je telkens zo'n digibeet aan de lijn krijgt waar je niet vrolijk van wordt.

De eerste telefonist:
"Na 20:00u nog eens proberen, dan is het waarschijnlijk geactiveerd"

De tweede telefonist:
"Vreemd dat het nog niet werkt, ik maak een ticket aan voor de technische dienst, dit duurt dan wel 5 werkdagen. Belt U dan maar even terug"

De derde telefoniste (na 5 werkdagen):
Uitgelegd dat de er een ticket staat bij de TD waarna ze fijn doorpraat en het protocol weer met me door gaat nemen.

Vertel ik aan de lijn met de HD dat ik ingelogd ben op het modem en er staat nog steeds "Attempting to connect" terwijl alle lampjes branden. Gaat dat meisje aan de lijn me uitleggen dat ik in de browser '172.19.3.1' moet tikken om te kijken wat daar staat Shock .."tja dan haal de modem er maar 5 minuten uit en dan belt u nog maar eens" (zij was volgensmij een nieuwe telefoniste, wat ik haar dan ook niet kwalijk neem natuurlijk. Maar ze wist niet eens wat een intern IP-adres was)

De vierde telefoniste:
"Hoe heeft U alles aangesloten?" bleek dus allemaal goed te zijn na vijf minuten uitleg dat ik hun protocol al bijna van buiten ken "heeft U op uw netwerkkaart de DNS-servers opgegeven? Want er is een storing met BBNed" Deze dus ingesteld, maar helaas zonder resultaat.

Ook deze telefoniste even nagevraagd hoe het staat met de ticket bij de technische dienst. Hier was nog niets mee gebeurd.

Ben ik even blij dat mijn KPN internet+bellen nog werkt (wat ik dan wel vreemd vind, twee providers op één lijn)

Timelord
Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees.

Ook het feit dat er vrijdags doodleuk gezegd word: wij werken niet in het weekend, is mij behoorlijk verkeerd gevallen.
Ze laten je dus gewoon het hele weekend zonder internet zitten.
Zo duidelijk is Alice.

Mensen, de week van 8 januari is een feestweek!.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '4 dagen zonder internet bij overgang naar Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief