obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:40
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

speedtest-verbindingsnelheid

HAW Junior 4
Wat mij opvalt is dat ik bij speedtest.nl en speedtest.BBned.nl regelmatig constante waardes krijg en het gerenomeerde speedtest.net hele grote schommelingen van 6000 kb/sec tot 12620 kb/sec.
Kan mij iemand mij vertellen welke speedtest het meest betrouwbaar is?
Verder zegt de HD van Alice dat zij mij meten op +/- 14000 kb/sec en ik haal via de speedtesten gem. 12000 kb/sec.
Moet ik rekeninghouden met het feit dat mijn PC 1200 Mhz Pentium III heeft en draait onder Windows XP sp 2.
Wie heeft er nog tips, behalve Tune-up Utilities 2007, om mijn PC op te krikken qua verbindingssnelheid.

Graag een antwoord van julie aub Forum-leden!!
Greetings HAW Junior 4

Templar
Controleer ff of je netwerkkaart op 100mb staat ingesteld, of dattie op 10mb staat. (misschien is het zelfs een 10mb ethernet kaart nog... gezien je pc...) Dat scheelt ook weer in de doorvoersnelheid.

wise guy
HAW Junior 4 schreef:
Wat mij opvalt is dat ik bij speedtest.nl en speedtest.BBned.nl regelmatig constante waardes krijg en het gerenomeerde speedtest.net hele grote schommelingen van 6000 kb/sec tot 12620 kb/sec.
Kan mij iemand mij vertellen welke speedtest het meest betrouwbaar is?
Greetings HAW Junior 4

Zelf ben ik geen fan van speedtest.nl omdat die over het algemeen maar erg kort duren.
Persoomlijk ben ik een fan van BBned omdat je hier een 100Mb file download, en je zal zien dat ie vaak de éérste seconde erg hoog is en daarna zich hersteld en na ongeveer 30 sec kan je je downloadsnelheid behoorlijk betrouwbaar zien.
Als ik bij klanten ben voor een installatie of storing controleer ik altijd de snelheid via BBned dat het abbo overeenkomt de snelheid.

HAW Junior 4
Ik heb een 10/100 mb ethernet-kaart en instelling is gezet op 100 Full mode (op advies HD Alice), verder bij BBned het 100 mb bestand gedownload, snelheid 1540 kb/sec gemiddeld = 12320 kbps

HAW Junior 4

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'speedtest-verbindingsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
speedtest bbnet niet betrouwbaar! Snelheid 15 05 april 2009, 20:35
Snelheid Alice gemeten bij Speedtest Snelheid 2 08 november 2007, 10:49
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief