obey-robots.txt
21 Juli 2017, 04:48
Navigatie
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Levertijd van een nieuwe aansluiting

Hoppy
Ik heb (helaas) de ervaring dat de bestelling van Alice Confort voor geen meter loopt.
Ik heb op 27 augustus besteld en kort daarna keurig de bevestiging ontvangen met de juiste gegevens.
Daarna gaat het mis. Opeens krijg ik een tweede ontvangstbevestig waarvan de inhoud niet juist is. Ik heb hierover gebeld met de KS. (Klantenservice). Er zou sprake zijn van een administratieve fout, die tweede bevestiging kon de prullenbak in.
Kort daarna een brief per post dat ik geannullerd zou hebben en dat Alice het jammer vond dat ik als klant zou vertrekken.
Niet juist dus. Ik heb helemaal niet geannuleerd. Weer bellen. De KS wist te vertellen dat dit door de tweede verkeerde ontvangstbevestiging kwam. Brief kon genegeerd wroden.
Weer een paar dagen later een derde ontvangstbevestiging. Ongeveer hetzelfde dan de tweede, ook verkeerd. Weer een email gestuurd.
Nog steeds geen activeringsdatum echter, en geen modem.
Toch maar weer bellen, zaterdag 22 sept, volgens de KS wordt de activeringsdatum 26 september. Op de Alice Lounge (website) staat echter 19 sept, en die datum was al voorbij.

Weer een bericht sturen waar het modem dan blijft, het is bijna 26 sept. Vandaag een email dat de activeringsdatum niet 19, 26 sept, maar 16 oktober zal worden.
Dat schiet niet op zo, ik wacht al weken en wordt iedere keer aan het lijntje gehouden.

Kortom:
Let op wat je doet en probeer duidelijk afspraken met Alice te maken. Men zegt dan wel DUIDELIJK te zijn, maar is dat dus niet.
Wellicht verandert er in mijn situatie spoedig nog wat maar mijn vertrouwen in de kwaliteit van Alice is wel afgenomen.

Black Tiger
Het gaat gelukkig niet bij iedereen zo, maar het is wel vervelend als je toevallig tot de groep mensen behoort die wel deze problemen ervaren.

Hopelijk wordt e.e.a. dan inderdaad de 16e oktober voor je aangesloten.

Mijn vermoeden is dat dit ook nog tot de "kinderschoenen" problemen behoort en hopelijk is dat over een aantal maanden ook allemaal achter de rug.

Maarja, daar is ook geen peil op te trekken, bij alle providers kom je wel van dit soort aparte dingen tegen, ook bij providers die al jaren bestaan.
Ik duim voor je!

Greetings, Black Tiger

Yes
Weer een bericht sturen waar het modem dan blijft, het is bijna 26 sept. Vandaag een email dat de activeringsdatum niet 19, 26 sept, maar 16 oktober zal worden.
Dat schiet niet op zo, ik wacht al weken en wordt iedere keer aan het lijntje gehouden.

Ik heb je Alice ervaringen met belangstelling gevolgd (ook op GOT) en hoopte dat je vandaag met positief nieuws kon komen.Frown

Mijn ontvangstbevestiging is gedateerd 17-9, ik heb een klantnummer > 7500.
Ik heb een 3-tal keren telefonisch contact gehad met de KS en vanaf het begin wordt bij mij ook de datum 16-10 als aansluitdatum genoemd.

Vandaag wederom gebeld i.v.m. lounge probleem. (nog steeds technische problemen)
Nu hoorde ik echter voor het eerst dat 16-10 wel eens niet gehaald kan gaan worden omdat er "automatisch?" een KPN monteur langskomt om de kwaliteit van mijn lijn door te meten omdat ik nu een ISDN lijn heb.

Volgens de KS wordt de opdracht aan KPN gegeven om de monteur vóór 16-10 op pad te sturen. Toch moet ik volgens de KS wel rekening houden met een vertraging van een aantal dagen als KPN niet meewerkt.Sad

Ik snap overigens totaal niet waarom er een monteur langs moet komen en ze hebben me ook niet veel wijzer kunnen maken wat dat betreft.
De lijn is dik in orde, ik heb er nu immers een aantal jaren ADSL op zitten en nog veel langer KPN telefonie.

Al met al nog niet echt iets aan de hand, maar het wordt wel steeds spannender, zeker omdat mijn huidige ADSL aansluiting op 8-10 het zwijgen wordt opgelegd.

To be continued.....

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Hoppy
Helaas nog geen positief nieuws te melden. Alice laat (nog) niks van zich horen. Ik heb ze echter tot eind van de week de kans gegeven met een fatsoenlijk antwoord en levertijd te komen. Het is morgen vrijdag dus nog even afwachten.
Veel vertrouwen heb ik er niet in maar goed er kan nog een bericht komen.

Dat KPN de lijn moet "doormeten" is flauwekul, dat slaat nergens op. Als er al problemen met je lijn mochten zijn kunnen ze dat op afstand ook zien. Of je nu een ISDN lijn hebt of niet maakt niet uit. Sterker nog, ISDN stelt hogere eisen aan je lijn. Heb je al ADSL via ISDN gehad moet het zeker geen probleem op analoog zijn.

Hoppy
Hoppy schreef:
Helaas nog geen positief nieuws te melden. Alice laat (nog) niks van zich horen. Ik heb ze echter tot eind van de week de kans gegeven met een fatsoenlijk antwoord en levertijd te komen. Het is morgen vrijdag dus nog even afwachten.
Veel vertrouwen heb ik er niet in maar goed er kan nog een bericht komen.

Dat KPN de lijn moet "doormeten" is flauwekul, dat slaat nergens op. Als er al problemen met je lijn mochten zijn kunnen ze dat op afstand ook zien. Of je nu een ISDN lijn hebt of niet maakt niet uit. Sterker nog, ISDN stelt hogere eisen aan je lijn. Heb je al ADSL via ISDN gehad moet het zeker geen probleem op analoog zijn.

Alice heeft mij vandaag laten weten dat mijn activeringsdatum pas 16 oktober zal zijn. De reden hiervan is dat vanwege technische redenen de order opnieuw geplaatst moest worden.
Dat verbaasd me ook niet want ik heb drie stuks ontvangstbevestigingen ontvangen. Mijn eerste order (van 27 aug) is dus nooit verwerkt Vandaar dat ik nu 6 weken moet wachten.
Slordig. Er is dus wel degelijk sprake van een rommelige administratie.

Gman
Als ik alles hierzo en op GOT lees doe ik er verstandiger aan om mijn verzoek tot aansluiting over 6 weken in te laten gaan ? Of is het dan safer om bv 10 weken aan te houden ?
(Mijn huidige provider rekent overigens sowieso een maand opzegtermijn)

Black Tiger
Ja net om deze redenen denk ik ook dat ik mijn contract gewoon ga uitzitten, dan is er weer wat tijd voorbij en is het misschien weer wat vlot getrokken met de momentele plots opkomende drukte.

Greetings, Black Tiger

Gman
Black Tiger schreef:
Ja net om deze redenen denk ik ook dat ik mijn contract gewoon ga uitzitten, dan is er weer wat tijd voorbij en is het misschien weer wat vlot getrokken met de momentele plots opkomende drukte.

Ow ja, ik las net dat orange verhaal van je(overname enzo)
Gelukkig kan ik per maand afmelden dus dat scheelt.
Als ik je goed begrijp zou ik er dus verstandig aan doen 10 weken aanhouden ipv 6.
Mijn huidig abbo: 12e van de maand is een maand later exit.
Dus 11 november, 11 december enz mogelijke migratie naar Alice.
11 oktober is echter dichtbij en als ik kijk naar de administratieve puinjoop bij Alice neem ik liever niet het risico fiberworld op te zeggen voordat ik een bevestiging heb met opleverdatum van alice... Frown
Gewijzigd door Gman op 29 september 2007, 03:01

Black Tiger
Als ik je goed begrijp zou ik er dus verstandig aan doen 10 weken aanhouden ipv 6.

Ik zou me in elk geval eens op meer plaatsen (wellicht GoT?) oriënteren hoe dat zit met de opleveringsproblemen in het algemeen. Blijken er meer te zijn kun je beter wat wachten.

Van de andere kant is het natuurlijk ook zo dat je beter kunt wachten totdat er weer een aanbieding is, danwel de huidige die tot 1 oktober loopt van Alice, verlengt wordt door hun "wegens grote belangstelling" of whatever.

11 oktober is inderdaad dichtbij en ik kan niet kiezen met die @$*! jaar contracten, maar jij hebt het voordeel dat je per maand nu kunt opzeggen en dus even zou kunnen afwachten tot het wat rustiger is en aansluitingen beter lukken.

Greetings, Black Tiger

Gman
In antwoord op het laatste bericht & voor geïnteresserden in de perikelen rondom een ISP-hop, zie topic:
'BBned ISP-ISP migratie' http://alice.gebr...rowstart=0
Gewijzigd door Gman op 29 september 2007, 14:44

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Levertijd van een nieuwe aansluiting', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice en windows livemail groot probleem (Sinds nieuwe versie webmail?) SMTP, POP3, NNTP etc... 2 18 september 2011, 16:33
Vanaf aansluiting geen telefoon Storing 4 29 maart 2010, 11:37
Aansluiting Webcare Alice 1 24 november 2009, 00:24
Nieuwe aansluiting en geen internet Klacht over Alice 7 05 juni 2009, 17:34
Basis handleiding voor nieuwe alice klanten, gemaakt door gerJ. Frequently Asked Questions 9 19 mei 2009, 15:31
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief