obey-robots.txt
13 November 2018, 22:02
Navigatie
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Alice. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

VOIP naast VODSL?

Gman
Black Tiger schreef:
Opzeggingskosten bij verlaten BBNED-netwerk = 77 euro

Sjees man ik blijf dat toch duur vinden hoor, bij Tweakdsl was het toendertijd (2 jaar terug zoiets) nog 75 euro maar als je er 1 of 2 jaar abo was, dan was het kostenloos.

Ja ik vind het ook onzin. Dat je aanmeldkosten moet betalen, alla !
Maar dat je dan ook nog afsluitkosten moet betalen om het netwerk te "mogen" verlaten slaat als een xxx op een drumstel...

V.w.b. de combinatie Voip en VoSL valt me nog iets te binnen, betekent wel een extra kastje of misschien bedoel je dat ook wel met "een ATA" dat weet ik niet.Wink
Tegenwoordig blijken er steeds meer mensen zo'n Linksys SPA3102 aan te schaffen.
Lachen zo'n ding voor 5 tientjes en je kunt er voip en je gewone telefonie mee doen. Kan ook nog als router fungeren.
Misschien is dat iets?

Precies, dat is ook wat ik bedoel met een ATA:
http://nl.wikiped...oonadapter
Ik heb nu een Zyxel L2002
http://82.94.99.1...5723839CFC
maar ik heb van het weekend gezien dat ik dat ding in bruikleen heb dus dat ding moet helaas terug.
Inderdaad is die Linksys wellicht een alternatief, ik las op GOT ergens dat je ze soms voor plm 40 euro kon kopen icm een nummer voor 1 jaar enz...

Aan de andere kant:
Voip zal ik denk ik toch haast niet meer of nauwelijks gebruiken,
en als ik dat incidenteel wel wil kan ik evt via de betamax-software phone2phone dialup doen...(via de pc)
Dat zal dat hoofdzakelijk zijn voor het goedkoop bellen naar het buitenland
en sms-en via de software ipv dat gepiel op je mobiel... Grin
Gewijzigd door Gman op 30 september 2007, 08:00

Black Tiger
Aha, die Zyxel is in feite dus ook zo'n apparaat. Vond het wel handig. Die kennis van me gebruikte het om meerdere nrs. te kunnen hebben.
Gewone telefoon voor familie, dan had hij iets als budgetphone met een eigen nummer voor inkomende gesprekken, als ik het goed onthouden heb is dat gratis (bellen ermee echter niet) en voor uitgaande gesprekken gebruikte hij weer internetplusbellen.
Grappige dingen.

Maar als je kunt SMS'en via software is dat wel een heel stuk handiger. Heb ooit eens bij de (toen nog) Libertel klantenservice gewerkt en daar ook zo'n stukje software meegekregen.
Dat was een verademing, maarja, dan spreken we al weer over de nodige jaren geleden.

Greetings, Black Tiger

Yes

Alice:
snelheid: 20/1 mbit
inclusief VODSL-nummer, inclusief belkosten
per maand opzegbaar
Geen opzeggingskosten bij verlaten BBNED-netwerk

Let wel, als je Alice opzegt en naar het KPN netwerk wil, krijg je alsnog te maken met aansluitkosten bij KPN.
Effectief betekent switchen voor ons als klant op z'n minst dus steeds weer ca. 75 euro betalen aan nieuwe dan wel oude netwerk provider.Sad

Overigens ben ik ook nieuwsgierig naar het gebruik van ATA i.c.m. Alice.
Momenteel gebruik ik zelf 2 Linksys SPA3000 kastjes (1 kastje op elk ISDN kanaal). Evt. kan ik bij Alice ook 2 kastjes gebruiken, waarbij slechts 1 van de 2 gekoppeld kan worden aan mijn VoDSL nummer.
De andere zou dan volledig voor in- en outbound VOIP gebruikt kunnen worden, maar dat is wel een heel gedoe voor alleen maar het gemak van een extra telefonie lijntje.

Ik maak ook vnl. gebruik van voipbuster voor het vaste net en voor mobiel van een CPS provider z.a. 1609 etc.
Voordeel van zo'n ATA kastje is dat je de telefonie routering (=welke telefonie provider) transparant kan schakelen m.b.v. dialplans.
Tijdens het bellen hoef je dus geen bijzondere toetsen te gebruiken om van verschillende providers gebruik te maken.

Helaas is CPS met Alice niet mogelijk, maar voor sommige buitenlandse bestemmingen en mobiel zou ik toch nog wel van een aantal sip providers gebruik willen blijven maken.

Dus als er al iemand mee heeft kunnen spelen, graag even de ervaringen hier achterlaten.Wink

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Gman
Yes schreef:

Let wel, als je Alice opzegt en naar het KPN netwerk wil, krijg je alsnog te maken met aansluitkosten bij KPN.
Effectief betekent switchen voor ons als klant op z'n minst dus steeds weer ca. 75 euro betalen aan nieuwe dan wel oude netwerk provider.Sad

I hear ya...
Maar klopt niet helemaal:
Nieuwe gewone telefoonaansluiting aanvragen bij KPN kost € 47,55

Dus als er al iemand mee heeft kunnen spelen, graag even de ervaringen hier achterlaten.Wink

Ja, ben ik ook benieuwd naar...

magus
En switchen naar voip via kabel is nog veel goedkoper. Echt risico loop je dus niet, en al helemaal niet als je niet aan je nummer gehecht bent Smile
vipersig

Yes
Gman schreef:

Oops....excuses, dan was ik even te pessimistisch met m'n €75 Sad

magus schreef:
En switchen naar voip via kabel is nog veel goedkoper. Echt risico loop je dus niet, en al helemaal niet als je niet aan je nummer gehecht bent

Ik ben (vanwege verschillende persoonlijke ervaringen) niet zo gehecht aan mijn kabelprovider en om eerlijk te zijn, stiekem eigenlijk wel een beetje aan mijn mooie telefoonnummer (hoewel ik die nauwelijks zelf hoef te bellen Wink .....)

Overigens is de kabel bij ons niet echt goedkoper dan een andere provider, maar nummer meenemen is geen enkel probleem.

Een eigen voip accountje bij één van de betamax dochters was voor mij tot nu toe het goedkoopste als je enkel de gesprekskosten vergelijkt (wel een beetje krom natuurlijk).
Bovendien was het leuk om er zelf eens wat mee te spelen.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

hwjr
Kan je qua software wel een sip client gebruiken, of zijn deze ports gesloten? (o.a. Betamax) Zodiende houd ik de keuze voor internationaal bellen.

Mvgr

Black Tiger

Even ter duidelijkheid, dat is in het geval van een belbudget of belbasis aansluiting. En ook daar zit je een jaar aan vast in eerste instantie.

Ga je echter over naar een nieuwe provider die ook de lijn over wenst te nemen, dan zul je dus een adsl-lijn (zgn. kaalkoper aansluiting) moeten nemen want die kunnen ze wel meteen overnemen, doch zo'n aansluiting kost dan wel 69 of 75 euro (ben te lui om het exacte bedrag op te zoeken en kpn site is erg onduidelijk geworden).

Misschien is een uitzondering hierop als je een internetplusbellen abo van een KPn provider (hetnet, planet ofzo) neemt, doch dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Greetings, Black Tiger

nl1gsd

Graag even een bron vermelden. Ik heb n.l. eens geïnformeerd bij Alice, maar Alice geeft mij telefonisch meerdere malen (en meerdere medewerkers) dat er helemaal geen afsluitkosten bestaan net zoals hier niet over gesproken wordt in de Algemene Voorwaarden.

Ik zou dus graag even een bron zien zodat ik mijn order al dan niet kan annuleren op basis van het onvoldoende verstrekken van informatie via de website.

Als we dan toch kosten tussen providers TweakDSL en Alice gaan vergelijken, het porteren van een telefoonnummer van en naar TweakDSL bedraagt maarliefst € 35,00, maarliefst € 15,00 teveel daar er wettelijk is vastgesteld dat dit maximaal € 10,00 mag zijn!

TweakDSL vraagt maarliefst € 125,00 voor een new line service. Alice vraagt hier maarliefst € 69,00 (als ik het goed heb).

Die € 2,00 afsluitkosten (verschil) stelt dus niets voor. Maar goed, dit even ter info en vergelijking Wink

Gman
nl1gsd schreef:

Graag even een bron vermelden. Ik heb n.l. eens geïnformeerd bij Alice, maar Alice geeft mij telefonisch meerdere malen (en meerdere medewerkers) dat er helemaal geen afsluitkosten bestaan net zoals hier niet over gesproken wordt in de Algemene Voorwaarden.

Niet goed gelezen nl1gsd... ;)
Dan maar even mezelf quoten:
Gman schreef:
Vergelijking ADSL+telefonie:

Download broncode  Code

Huidig Fiberworld abbo:                       
snelheid: 2/1 mbit                                                                   
inclusief voip-nummer exclusief bel kosten               
na 1 jaar per maand opzegbaar
abbo kosten: 23,90
Voip-Sip-kosten: 4 euro
Belkosten (gemiddeld): 6 euro

Alice:
snelheid: 20/1 mbit
inclusief VODSL-nummer, inclusief belkosten
per maand opzegbaar
Geen opzeggingskosten bij verlaten BBNED-netwerk
abbo kosten: 29,90
Voip-Sip-kosten: nvt
Belkosten: 0 (?)

Vaste net doe ik via Voip (straks VODSL)
Mobiel belverkeer doe ik via mijn gsm abbo.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP naast VODSL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
probleem met (VoDSL ) Algemeen 2 11 april 2012, 18:30
Pilmo cq voorheen Pilmo en voip modem. Eigen netwerk 2 04 februari 2011, 17:22
Ander modem met VoATM VoDSL mogelijkheid Alice met eigen modem 11 04 november 2010, 12:23
voip? Eigen telefoon netwerk 12 02 december 2009, 17:15
VOIP settings Alice Algemeen 3 25 september 2009, 16:43
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief