obey-robots.txt
13 November 2018, 22:06
Navigatie
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Alice. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

VOIP naast VODSL?

Yes
nl1gsd schreef:
Als we dan toch kosten tussen providers TweakDSL en Alice gaan vergelijken, het porteren van een telefoonnummer van en naar TweakDSL bedraagt maarliefst Ä 35,00, maarliefst Ä 15,00 teveel daar er wettelijk is vastgesteld dat dit maximaal Ä 10,00 mag zijn!

Als we dan toch rekensommetjes gaan maken, dan is het verschil tussen Ä 35,00 en Ä 10,00 toch niet Ä 15,00 maar Ä 25,00?? Wink
Gewijzigd door Yes op 02 oktober 2007, 11:56

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Black Tiger
Nee 15 euro, dat extra tientje wat ie vergat te tellen wordt gedoneerd aan het Alice forum om hier zijn foute berekening te mogen opschrijven.Grin
Greetings, Black Tiger

nl1gsd
gman schreef:
Niet goed gelezen nl1gsd...

Ik doelde eigenlijk niet zo zeer op jouw bericht maar dat van Black Tiger:

Download broncode  Code
Sjees man ik blijf dat toch duur vinden hoor, bij Tweakdsl was het toendertijd (2 jaar terug zoiets) nog 75 euro maar als je er 1 of 2 jaar abo was, dan was het kostenloos.

Overiges hanteerd TweakDSL in een aantal gevallen nog steeds dat bedrag. Maar dat zeggen ze er nog steeds niet bij.

yes schreef:
Als we dan toch rekensommetjes gaan maken, dan is het verschil tussen Ä 35,00 en Ä 10,00 toch niet Ä 15,00 maar Ä 25,00??

Ja klopt, maar gezien het tijdstip mag je ook niet verwachten dat ik alle rekensommetjes ga voor kauwen he :P *lol* Maartoch, ik denk dat in geval van prijsvergelijkingen Alice het lang zo slecht niet doet. Nu de service nog, die is nog ver onder de maat als je het mij vraagt... maar da's een ander verhaal ;)
Gewijzigd door nl1gsd op 02 oktober 2007, 18:46

nl1gsd
Black Tiger schreef:
Nee 15 euro, dat extra tientje wat ie vergat te tellen wordt gedoneerd aan het Alice forum om hier zijn foute berekening te mogen opschrijven

Doen we maar ff niet Wink
Gewijzigd door nl1gsd op 02 oktober 2007, 18:48

Black Tiger
Nja, ook goed, het was te proberen, niet? Grin
Greetings, Black Tiger

Yes
Ergens aan het begin van dit draadje stond er een vraag over VOIP via de Alice aansluiting.
Ook ik was nieuwsgierig naar de mogelijkheden.

Inmiddels heb ik mijn complete LAN (inclusief 2x Linksys SPA3000 ATA kastjes) overgezet en blijkt Alice (Alles;-) te werken.
Dus in mijn geval werkt VOIP via SIP protocol bij voipbuster.com zonder problemen.

Ik ben zelfs genoodzaakt deze constructie voorlopig aan te houden, i.v.m. problemen met Copperjet en dus ook het telefonie deel van Alice.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

scouser
Vergelijking ADSL+telefonie:

[code]
Huidig Fiberworld abbo:
snelheid: 2/1 mbit
inclusief voip-nummer exclusief bel kosten
na 1 jaar per maand opzegbaar
Opzeggingskosten bij verlaten BBNED-netwerk = 77 euro
abbo kosten: 23,90
Voip-Sip-kosten: 4 euro
Belkosten (gemiddeld): 6 euro

Alice:
snelheid: 20/1 mbit
inclusief VODSL-nummer, inclusief belkosten
per maand opzegbaar
Geen opzeggingskosten bij verlaten BBNED-netwerk
abbo kosten: 29,90
Voip-Sip-kosten: nvt
Belkosten: 0 (?)

Het stukje geen kosten bij verlaten bbnet daar heb ik zo mijn twijfels over gezien het volgende. zie 23.1 C

23.1 In geval van beŽindiging van de Overeenkomst, ongeacht de reden:
a. zal de Eindgebruiker het gebruik van de Dienst(en) en Voorzieningen op het moment van beŽindiging van de Overeenkomst onmiddellijk beŽindigen;
b. zal Alice direct na beŽindiging van de Overeenkomst de door haar verstrekte codes en passwords die in het kader van Overeenkomst zijn verstrekt, innemen en/of blokkeren tenzij anders is overeengekomen;
c. is Alice gerechtigd Eindgebruiker redelijke beŽindigingkosten in rekening te brengen;
d. zullen alle verplichtingen die ofwel expliciet ofwel krachtens hun aard van kracht dienen te blijven, onverkort van kracht blijven.

wise guy
scouser schreef:
Het stukje geen kosten bij verlaten bbnet daar heb ik zo mijn twijfels over gezien het volgende. zie 23.1 C

23.1 In geval van beŽindiging van de Overeenkomst, ongeacht de reden:
a. zal de Eindgebruiker het gebruik van de Dienst(en) en Voorzieningen op het moment van beŽindiging van de Overeenkomst onmiddellijk beŽindigen;
b. zal Alice direct na beŽindiging van de Overeenkomst de door haar verstrekte codes en passwords die in het kader van Overeenkomst zijn verstrekt, innemen en/of blokkeren tenzij anders is overeengekomen;
c. is Alice gerechtigd Eindgebruiker redelijke beŽindigingkosten in rekening te brengen;
d. zullen alle verplichtingen die ofwel expliciet ofwel krachtens hun aard van kracht dienen te blijven, onverkort van kracht blijven.

Zie FAQ van Alice;

Zijn er kosten bij het beŽindigen van het abonnement?
Nee, er zijn geen kosten voor het beŽindigen van het abonnement.

hjm
hwjr schreef:
Kan je qua software wel een sip client gebruiken, of zijn deze ports gesloten? (o.a. Betamax) Zodiende houd ik de keuze voor internationaal bellen.

Mvgr

Ja, dat kan. Heb hier een asteriskcentrale draaien ( http://www.pbxinaflash.com ) en dat werkt perfect naast de telefonie van Alice. ( Misschien nog wel beter, want ik krijg tenminste een nummer meegestuurd naar buiten )

Even de Copperjet in ZIPB zetten en poortjes forwarden op je eigen router. Ik heb zelfs een telefoon bij mijn moeder staan ( ook Alice ) en die logt gewoon hier in.Grin

hjm
Ik voel mij verplicht hetgeen ik hiervoor op 3 maart geschreven heb te rectificeren. SIP heeft een tijd probleemloos gewerkt, maar half maart ging het fout. Ik ben 8 weken aan het etteren geweest om het weer aan de gang te krijgen, maar het wilde niet lukken. Vandaag werd mijn XS4ALL lijn opgeleverd en zonder wat aan de asteriskcentrale te veranderen, loopt het weer als een zonnetje.Wink
Bedankt en tot ziens.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VOIP naast VODSL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
probleem met (VoDSL ) Algemeen 2 11 april 2012, 18:30
Pilmo cq voorheen Pilmo en voip modem. Eigen netwerk 2 04 februari 2011, 17:22
Ander modem met VoATM VoDSL mogelijkheid Alice met eigen modem 11 04 november 2010, 12:23
voip? Eigen telefoon netwerk 12 02 december 2009, 17:15
VOIP settings Alice Algemeen 3 25 september 2009, 16:43
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
LedenenquÍte
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
LedenenquÍte: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
LedenenquÍte: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
LedenenquÍte: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

EnquÍte-archief