obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:37
Navigatie
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Alice. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken

SMSen naar en van vaste telefoon

antrag
Ik heb een philips onyxvox 300
Bij de KPN konden wij met de telefoon zowel smsjes sturen als ontvangen. Dit werkt onder Alice niet. Navraag bij de helpdesk leert dat dit een service is van kpn. Zal vast zo zijn, maar de vraag is of anderen dit probleem ook kennen en een oplossing voor gevonden hebben.

wise guy
antrag schreef:
Bij de KPN konden wij met de telefoon zowel smsjes sturen als ontvangen. Dit werkt onder Alice niet. Navraag bij de helpdesk leert dat dit een service is van kpn. Zal vast zo zijn, maar de vraag is of anderen dit probleem ook kennen en een oplossing voor gevonden hebben.

Heb net een sms-je naar mijn vastelijn verzonden (15min. terug) maar komt niet binnen, terwijl dit bij de KPN altijd direct werkte.
Maarja, tis geen KPN. Angry

wise guy
wise guy schreef:
antrag schreef:

Heb net een sms-je naar mijn vastelijn verzonden (15min. terug) maar komt niet binnen, terwijl dit bij de KPN altijd direct werkte.
Maarja, tis geen KPN. Angry

Het werkt WEL!!!!Shock
Om 22.55 uur kreeg ik de sms op mijn alicenummer binnen.
Het is dus niet echt aan te bevelen want zo'n sms is dus bijna 2 uur onderweg.

antrag
Ok bericht kwam dus aan, maar kun je nu ook van je vaste toestel naar GSM smsen?? De truc zit hem volgens mij in het nummer van berichtencentrale, die je moet gebruiken. Via die van KPN lukt het volgens mij niet. Wat is jou ervaring?

wise guy
antrag schreef:
Ok bericht kwam dus aan, maar kun je nu ook van je vaste toestel naar GSM smsen?? De truc zit hem volgens mij in het nummer van berichtencentrale, die je moet gebruiken. Via die van KPN lukt het volgens mij niet. Wat is jou ervaring?

Ik kan dit niet proberen, omdat ik geen vaste-telefoon bezit welke dit ondersteunt.
Terwijl ik dit berichtje tik vraag ik mij af of dit technisch wel mogelijk is met de copperjet omdat deze (volgens mij) het FSK-protocol gebruikt.
KPN gebruikt als een van weinigen het DTMF-protocol.
Duitsland en de rest van Europa gebruikten het FSK-protocol.
En nu loop ik misschien verder vooruit dat dit ook voor velen de uitgaande nummerweergave niet werkt, maar moet ook eerlijk bekennen dat ik geen kundige ben op dit gebied.

Yes
wise guy schreef:

Het werkt WEL!!!!Shock
Om 22.55 uur kreeg ik de sms op mijn alicenummer binnen.
Het is dus niet echt aan te bevelen want zo'n sms is dus bijna 2 uur onderweg.

Ik heb ook een DECT toestel waarmee ik op het KPN netwerk SMS berichten kon versturen/ontvangen.
Als ik nu een SMS bericht naar mijn vast nummer stuur wordt het direct al door de mobiele provider afgekeurd. Ik ontvang eerst een verzendbevestiging gevolgd door het volgende beericht van de System Administrator:
The message you sent to 0XXXXXXXXXX was not delivered. Check that the address is correct and try sending the message again

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

wise guy
Yes schreef:
Ik heb ook een DECT toestel waarmee ik op het KPN netwerk SMS berichten kon versturen/ontvangen.
Als ik nu een SMS bericht naar mijn vast nummer stuur wordt het direct al door de mobiele provider afgekeurd. Ik ontvang eerst een verzendbevestiging gevolgd door het volgende beericht van de System Administrator:
The message you sent to 0XXXXXXXXXX was not delivered. Check that the address is correct and try sending the message again

Waar ik het over had was dat ik van een KPN mobiel abonnement een SMS kon verzenden naar mijn vaste nummer van Alice.
Heb hier ook nog een prepaid liggen van T-mobile, morgenvroeg probeer ik nogmaals met beide toestellen een bericht te verzenden van mobiel naar vast van Alice, zal jullie morgen hierover berichten.
Gewijzigd door wise guy op 20 december 2007, 10:34

wise guy
wise guy schreef:
Waar ik het over had was dat ik van een KPN mobiel abonnement een SMS kon verzenden naar mijn vaste nummer van Alice.
Heb hier ook nog een prepaid liggen van T-mobile, morgenvroeg probeer ik nogmaals met beide toestellen een bericht te verzenden van mobiel naar vast van Alice, zal jullie morgen hierover berichten.

Heb net eerst via mijn KPN-mobiel een sms-je verzonden naar mijn Alice-nummer, binnen 5sec rinkelde de telefoon dat ik via de KPN!! een sms-bericht had. Hierna een sms-je via mijn T-Mobile naar het Alice-nummer verzonden, binnen 10 sec rinkelde de telefoon, wat schetst mijn verbazing dit gaat ook via KPN.

Yes
wise guy schreef:
wise guy schreef:

Heb net eerst via mijn KPN-mobiel een sms-je verzonden naar mijn Alice-nummer, binnen 5sec rinkelde de telefoon dat ik via de KPN!! een sms-bericht had. Hierna een sms-je via mijn T-Mobile naar het Alice-nummer verzonden, binnen 10 sec rinkelde de telefoon, wat schetst mijn verbazing dit gaat ook via KPN.

Knap dat jij uit mijn bericht kon opmaken dat ik het via T-Mobile heb geprobeerd Wink Het was overigens geen prepaid, maar een T-Mobile abonnement. Maar goed, ik laat me niet voor 1 gat vangen, dus ook ik probeer het even via mijn KPN mobiel abonnement :p Helaas blijft het ook gewoon vanuit mijn KPN mobieltje stil. Ik ben erg benieuwd via welke SMS centrale jouw sms-jes verzonden worden.
Of heb je misschien nog een niet helemaal (van KPN naar Alice) geporteerde aansluiting, waardoor KPN nog wat verkeer voor je afhandelt?

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

wise guy
Yes schreef:
Knap dat jij uit mijn bericht kon opmaken dat ik het via T-Mobile heb geprobeerd Wink

Knap hé :p

Ik ben erg benieuwd via welke SMS centrale jouw sms-jes verzonden worden.

06-53131313

Of heb je misschien nog een niet helemaal (van KPN naar Alice) geporteerde aansluiting, waardoor KPN nog wat verkeer voor je afhandelt?

Ben al een tijdje volledig geporteerd van athome naar Alice

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SMSen naar en van vaste telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
Van het kastje naar de muur... Storing 10 20 juli 2012, 23:34
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief