obey-robots.txt
21 September 2018, 04:55
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Foutmelding bij portforwarding copperjet 1616-2p

pj
Als ik een poort open probeer te zetten krijg ik de volgende foutmelding: "webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0".

Ik heb een belkin router tussen mijn pc en de modem staan. Op de modem gaat het forwarden van poorten prima. Ook heb ik gewoon een statisch ip.

Dit is wat ik gedaan heb:

- Ik ben in firefox naar http://172.19.3.1/ om het configuratiescherm van de modem te openen.
- Ingelogd met gebruikersnaam admin en wachtwoord bb@l1cE322
- geklikt op Security en dan op Security Policy Configuration.
- geklikt op Port Filters (eerste regel bij External / Internal)
- gekllikt op Add TCP or UDP Filter en mijn poort ingevuld, (Tcp)

Dit lijkt gelukt maar bij het forwarden zelf gaat het alleen mis

- Weer terug naar het Security menu gegaan en geklikt op Advanced NAT Configuration (onder Security Interfaces).
- geklikt op Add Reserved Mapping.
- Bij Internal heb ik mijn statische IP ingevuld. Bij Transport heb ik voor TCP gekozen en ik heb weer mijn poort ingevoerd.
- Op "add reversed mapping" geklikt.

En toen kreeg ik dus de foutmelding.
Ik heb heb niet veel verstand van computers en eerlijk gezegd geen idee wat ik gedaan heb maar blijkbaar dus iets verkeerds.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe het wel moet. Ik kom er echt niet uit en ik zou graag weer van utorrent gebruik kunnen maken.

Yes
pj schreef:
Als ik een poort open probeer te zetten krijg ik de volgende foutmelding: "webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0".

Ik heb een belkin router tussen mijn pc en de modem staan. Op de modem gaat het forwarden van poorten prima. Ook heb ik gewoon een statisch ip.

Dit is wat ik gedaan heb:

- Ik ben in firefox naar http://172.19.3.1/ om het configuratiescherm van de modem te openen.
- Ingelogd met gebruikersnaam admin en wachtwoord bb@l1cE322
- geklikt op Security en dan op Security Policy Configuration.
- geklikt op Port Filters (eerste regel bij External / Internal)
- gekllikt op Add TCP or UDP Filter en mijn poort ingevuld, (Tcp)

Dit lijkt gelukt maar bij het forwarden zelf gaat het alleen mis

- Weer terug naar het Security menu gegaan en geklikt op Advanced NAT Configuration (onder Security Interfaces).
- geklikt op Add Reserved Mapping.
- Bij Internal heb ik mijn statische IP ingevuld. Bij Transport heb ik voor TCP gekozen en ik heb weer mijn poort ingevoerd.
- Op "add reversed mapping" geklikt.

En toen kreeg ik dus de foutmelding.
Ik heb heb niet veel verstand van computers en eerlijk gezegd geen idee wat ik gedaan heb maar blijkbaar dus iets verkeerds.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe het wel moet. Ik kom er echt niet uit en ik zou graag weer van utorrent gebruik kunnen maken.

Ik heb alleen je tweede actie hier als volgt hoeven uit te voeren:
- Advanced NAT Configuration (onder Security Interfaces).
- Add Reserved Mapping.
- Bij Internal het IP adres van je router.
- Bij Transport type All
- Alle poorten (start/end) op 0 gezet

Vervolgens moet je ervoor zorgen dat je op je router alle poorten weer doorforward naar het ip adres van je client pc.

Dat met die port filters wat jij in de eerste stap doet was voor mij niet nodig, om alle verkeer via mijn router/firewall naar mijn client PC's te leiden.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

antrag
kijk bij Port forwarding voorbeeld: Modem - Router - PC geschreven door ryoga. daar staat precies hoe je het moet doen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Foutmelding bij portforwarding copperjet 1616-2p', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief