obey-robots.txt
18 December 2017, 21:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken

Copperjet modem en CROSS kabel

arfo
Ik heb de Copperjet 1616-2P modem van Alice gekregen met een Cross kabel van 1,5 meter. Ik moet 15 meter overbruggen om naar mij pc te gaan. Weet iemand de volgorde van de Cross kabel???? (bvb 1-2-5-3-4) Alleen op deze wijza kan ik er 1 laten maken, de standaard Cross kabel voldoet niet dus zitten de aansluitingen in een andere volgorde. Ik heb getracht een router na het modem te zetten, de Cross kabel vanaf het modem in de router en vervolgens met een normale UPT kabel naar de pc maar dat werkt dus niet.

HELP !!!!!
Gewijzigd door arfo op 26 december 2007, 09:00

wise guy
arfo schreef:
Weet iemand de volgorde van de Cross kabel???? (bvb 1-2-5-3-4) Alleen op deze wijza kan ik er 1 laten maken, de standaard Cross kabel voldoet niet dus zitten de aansluitingen in een andere volgorde.
HELP !!!!!

Google eens op "cross cable maken"

Trouwens, had je zelf ook kunnen bedenken

Google is je vrind Wink

Suc6

arfo
Kan je vriend wel zijn maar geeft niet altijd overal antwoord op, hier dus ook niet, helaas
Gewijzigd door arfo op 26 december 2007, 09:27

wise guy
arfo schreef:
Kan je vriend wel zijn maar geeft niet altijd overal antwoord op, hier dus ook niet, helaas

Als IK Google op "cross cable maken" vindt ik dit "Resultaten 1 - 10 van circa 12100 voor cross cable maken (0.04 seconden"
Of mijn google is anders Smile

Nu ik toch al gezocht het kan je het hier vinden.

Suc7

arfo
Kopt maar daar staat niets over (verschillende) cross kabels... en niet specifiek voor het genoemde modem. Er schijnen verschillen aansluitingen (volgorde kabels) te worden gebruikt, een standaard Cross kabel werkt niet

arfo
Kan hiet iets te maken hebben met de netwerkkaart, deze zou auto-sensing moeten zijn, heb geen idee wat ik er in het zitten is geintregeerd op het moederbord van Asus P5B

antiheroic
Er bestaat maar 1 cross kabel, dus daarom zal je er ook maar 1 vinden!

Als jij de cross-kabel van je alice modem naar je eigen router doet dan zal dit gewoon moeten werken, misschien zal je het een en ander moeten instellen op je router (statisch ip adres) enzovoorts, en eventueel de dns servers overnemen uit de alice modem.

Ik heb ook mijn alice modem via de bijgeleverde cross-cable aangesloten op mijn router, en hierin zitten 4 eigen gemaakte netwerk kabels (non-cross) naar mijn 3 pc's en 1 ps3, die allemaal gewoon goed werken =)

Het kan wel inderdaad te maken hebben met auto sensing, ik weet bijvoorbeeld dat mijn laptop (van HP) en mijn media center pc (van acer) een auto sens poort hebben, maar mijn gewone computer met een DFI moederbord dus niet. Maar auto sensing heeft alleen te maken met het praten tussen de router en de pc, de cross-cable tussen jou modem en router moet werken, probeer anders een andere cross-cable, of een gewone kabel, en anders een pc direct op het modem met de cross-cable =)

ZeRo4u
antiheroic schreef:
Er bestaat maar 1 cross kabel, dus daarom zal je er ook maar 1 vinden!

Als jij de cross-kabel van je alice modem naar je eigen router doet dan zal dit gewoon moeten werken, misschien zal je het een en ander moeten instellen op je router (statisch ip adres) enzovoorts, en eventueel de dns servers overnemen uit de alice modem.

Ik heb ook mijn alice modem via de bijgeleverde cross-cable aangesloten op mijn router, en hierin zitten 4 eigen gemaakte netwerk kabels (non-cross) naar mijn 3 pc's en 1 ps3, die allemaal gewoon goed werken =)

Het kan wel inderdaad te maken hebben met auto sensing, ik weet bijvoorbeeld dat mijn laptop (van HP) en mijn media center pc (van acer) een auto sens poort hebben, maar mijn gewone computer met een DFI moederbord dus niet. Maar auto sensing heeft alleen te maken met het praten tussen de router en de pc, de cross-cable tussen jou modem en router moet werken, probeer anders een andere cross-cable, of een gewone kabel, en anders een pc direct op het modem met de cross-cable =)

Is het niet zo dat router <-> router = cross en modem <-> router = cross
maar pc <-> router en modem <-> pc = straight?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet modem en CROSS kabel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief