obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

Nr. porteren lukt niet !

yoda747
Weet niet of ander hier ook dit probleem hebben gehad?

Omdat ik van Alice geen bericht kreeg dat ik geheel over was (internet en Tel.) ze maar een mail gestuurd met de vraag hoe het zit
p.s. zit vanaf 8 november 2007 bij Alice.

Kreeg dit toen als antwoord:

Alice:
Het klopt inderdaad dat uw nummer nog niet is geporteerd. We hebben dit alsnog voor u aangevraagd. Over ongeveer 10 dagen moet dit voltooid zijn. U dient KPN vooral niet op te zeggen omdat het nummer dan niet meer beschikbaar is voor ons om het te porteren. We hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

--------------------------------------------------------------------------
Toen ik hierop reageerde wie hiervan de oorzaak was (Alice of KPN) en ik dus nog steeds moet gaan betalen voor de KPN kreeg ik het volgende bericht terug.

Alice:

Wij hebben geconstateerd dat nummerporteren wederom niet goed lijkt te gaan, om voor ons niet geheel duidelijke reden. Schijnbaar wordt het porteren geblokkeerd door de KPN. Wij adviseren U contact op te nemen met de KPN (via 0900-0244 of bij een primafoon-winkel) om na te gaan of en zo ja waarom uw portering geen doorgang vindt. Indien U daarover duidelijkheid hebt, verzoeken wij U opnieuw contact op te nemen met de helpdesk, waarop wij verder actie kunnen ondernemen. Wij begrijpen dat uw telefonie wel reeds via Alice verloopt, daarom verschijnen deze kosten ook op de factuur van Alice. Indien U meent recht te hebben op creditering en/of schadevergoeding, vragen wij U een schriftelijk verzoek hiertoe in te dienen bij:

Alice - afdeling administratie
postbus 1404
6501BK, Nijmegen

Deze zal dan uw verzoek in overweging nemen.
--------------------------------------------------------------------------

Beetje vreemd allemaal, ze zeggen steeds dat je niet zelf moet opzeggen en dat Alice het verder verwerkt, nu schijnt het om een of andere reden niet te lukken en dan moet je als klant zelf maar gaan bellen.

Iemand anders op dit forum hetzelfde meegemaakt misschien?

update: gebeld met de KPN en die weet nergens van! je snap het misschien wel dat je dan tussen wal en schip kom te zitten.

gr,

Yoda747
Gewijzigd door yoda747 op 01 januari 2008, 14:42

Hoppy
Ik heb op dit moment zelf ook problemen met het porteren van mijn KPN nummer. Ik krijg eerst van KPN keurig een brief dat mijn nummer geporteerd gaat worden, maar als de datum zover is gebeurt er niets.

Navraag bij KPN laat weten dat KPN een annulering heeft ontvangen en om die reden de portering heeft gestopt. Op mijn vraag WIE er dan geannuleerd heeft zegt KPN dat Alice dit zelf heeft gedaan.

Vreemd verhaal natuurlijk want de portering had gewoon doorgang moeten vinden. Alice wederom gebeld, ook daar krijg ik geen duidelijk antwoord. Het moet door de technische dienst uitgevoerd en uitgezocht worden. Ik wacht op antwoord, gezien de feestdagen ligt de zaak vrijwel stil verwacht ik, dus misschien vanaf morgen meer nieuws hierover.

Porteren kan dus problemen geven ook al gaat het bij andere mensen juist weer wel goed.

wise guy
Hoppy schreef:
Ik heb op dit moment zelf ook problemen met het porteren van mijn KPN nummer. Ik krijg eerst van KPN keurig een brief dat mijn nummer geporteerd gaat worden, maar als de datum zover is gebeurt er niets.

Navraag bij KPN laat weten dat KPN een annulering heeft ontvangen en om die reden de portering heeft gestopt. Op mijn vraag WIE er dan geannuleerd heeft zegt KPN dat Alice dit zelf heeft gedaan.

Vreemd verhaal natuurlijk want de portering had gewoon doorgang moeten vinden. Alice wederom gebeld, ook daar krijg ik geen duidelijk antwoord. Het moet door de technische dienst uitgevoerd en uitgezocht worden. Ik wacht op antwoord, gezien de feestdagen ligt de zaak vrijwel stil verwacht ik, dus misschien vanaf morgen meer nieuws hierover.

Porteren kan dus problemen geven ook al gaat het bij andere mensen juist weer wel goed.

Hoppy had je misschien eerst Internet Plus Bellen van de KPN?
Als dat zo is zou daar een probleem kunnen liggen, met IPB heb je een digitale lijn DSLO-lijn en bij Alice heb je een DSL-lijn.
Toen ik nog bij de KPN werkte heb ik meegedaan met een pilot-project waar onze telefoonlijn ook digitaal is gemaakt, hierna wilden wij overstappen naar een andere provider en het heeft ons toen 10 maanden geduurd voordat wij weer een andere provider konden nemen. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van de KPN, maar het zal je maar gebeuren dat je 10 maand verstoken bent van telefonie en internet.

Het kan niet erger.", aldus de pessimist. "Jawel!", zei de optimist

Cage
Sinds 27-12-2007 is mijn telefoontoestel volledig aangesloten op het Alice modem. Nummerherkenning werkt voor binnenkomende gesprekken maar niet voor uitgaande gesprekken. Ik ben nog niet geporteerd (stand 13-1-2008). Email van Alice dd. 29-12-2007:
We hebben het verzoek ingediend om uw oude telefoonnummer mee te laten porteren, we kunnen u niet garanderen of dit gaat lukken.
Ik ben benieuwd of portering gaat lukken, want mijn "oude" telefoonnummer is een Voip telefoonnummer van de telefoon provider Optibel, daarvoor van UPC en daarvoor van KPN. Gesprekken naar mijn "oude" telefoonnummer laat ik nu doorschakelen naar mijn tijdelijk Alice telefoonnummer.

Status 12-2-2008: mijn oude voip nummer is vandaag correct geporteerd naar Alice (heeft in totaal 6 weken geduurd).
Gewijzigd door Cage op 12 februari 2008, 14:16

Hoppy
wise guy schreef:
Hoppy schreef:

Hoppy had je misschien eerst Internet Plus Bellen van de KPN?
Als dat zo is zou daar een probleem kunnen liggen, met IPB heb je een digitale lijn DSLO-lijn en bij Alice heb je een DSL-lijn.
Toen ik nog bij de KPN werkte heb ik meegedaan met een pilot-project waar onze telefoonlijn ook digitaal is gemaakt, hierna wilden wij overstappen naar een andere provider en het heeft ons toen 10 maanden geduurd voordat wij weer een andere provider konden nemen. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van de KPN, maar het zal je maar gebeuren dat je 10 maand verstoken bent van telefonie en internet.

Het kan niet erger.", aldus de pessimist. "Jawel!", zei de optimist

Nee, ik had een gewone analoge KPN lijn met nummer van KPN.
Dit nummer is uiteindelijk (na bijna 3 maanden) pas geporteerd.
Het werkt nu goed, behalve de uitgaande nummerweergave dan.

Ik vraag me toch af waarom Alice daar zoveel moeite mee heeft.

pieternel
Dit is voor mij niets nieuws SadSad
Ik heb medio november 2007 een aanvraag ingediend voor omzetting naar Alice. Ik heb hier in huis 2 analoge aansluitingen van KPN en maak al 8 jaar gebruik van een ADSL aansluiting via BBned.
Alice krijgt het niet voor elkaar mijn verzoek tot omzetting geregeld te krijgen. Elke keer als Alice een aanvraag doet komt er steevast het bericht van KPN Dat er GEEN lijn aanwezig is en dat er een aangelegd moet worden ShockShock

Nee dus. Er zijn zelfs 2 lijnen. Als ik informeer bij KPN staat alles goed in de administratie. Ik heb nu via de normale post een afschrift gestuurd van zowel de KPN nota als de factuur van mijn huidige ADSL leverancier. De helpdesk is het nog steeds aan het uitzoeken. Ik heb nog even geduld en dan geef ik het op. Een eerdere transfer (2 jaar geleden van een andere ADSL aanbieder naar mijn huidige leverancier) ging vlekkeloos en was binnen enkele dagen geregeld.
Ik snap niet waarom het nu allemaal zo moeizaam loopt FrownFrown

Het motief voor mijn voorgenomen portering is snelheidsverhoging en van de KPN lijn afkomen. Als ik het allemaal zo lees link en rechts, dan weet ik het nog niet.. Misschien moet in naar een andere leverancier omzien..??

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nr. porteren lukt niet !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Mail versturen via out.alice.nl met Niet-@Alice.nl-afzenderadres SMTP, POP3, NNTP etc... 14 16 februari 2012, 18:48
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief