obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 04:07
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wie heeft ppp problemen

pocoloco
Ik heb al dik 3,5 weken geen internetverbinding meer. De telefoon werkt wel. Het modem staat bij PPP connection op "attempting to connect" en probeert dat al dik 3 wekenShock
Bij Alice zeggen ze dat het probleem bij BBNed ligt en dat er veel meer mensen dit probleem hebben. Ik vraag het me af, zoveel lees ik er hier nou ook weer niet over.

Gisteren hadden ze 4 "oplossingen" Shock voor mij:
Netwerkkaart uit/inschakelen
DHCP service uit/inschakelen
Qos pakket planner uit/inschakelen
De netwerkkaart op half duplex zetten

Tegen beter weten in heb ik dat gedaan maar volgens mij heeft dat er toch geen FUCK mee te maken. Ik heb wel verbinding pc-modem maar krijg geen verbinding naar buiten (geen wan ip) en dan kan ik instellen op de pc wat ik wil dat helpt geen moer, maar ja leg dat die suckers van de helpdesk maar eens uit Shock

Als er meer mensen zijn met bovenstaand verbindingsprobleem reager dan eens Wink

kppk130
Hallo pocoloco,

sinds 21 december heb ik alice internet. Ik sluit het modem aan dat gaat allemaal goed. Internet werkt toen goed. Maar na twee minuten valt de verbinding steeds weg elke twee minuten. Ik dus even gebeld....Technische call word gemaakt. Internet op een andere modem getest en werkt goed... tot 31 december de dag voor het nieuwe jaar. 09:45 internet werkt goed 10:00 internet er uit. Attempting to connect (FCUK ZOOI!) . 10:05 gebeld.... nieuwe technische call wisten niet wat het was.... ok afwachtne en ik maar hopen dat het snel terug kwam. Nu is het 3 januari en mijn internet nog steeds niet terug... Bellen kan ik wel maar kan niet gebeld worden... Ik krijg dus geen WAN IP omdat ik geen connection krijg.Dus weer gebeld om de status als het goed is gaan ze er vandaag bij mij naar kijken ik ga zo bellen en houd jullie op de hoogte....

Groeten,

Kees

Ik ben het snel zat eigenlijk... mijn reden om het te nemen mijn broer had het ook en ging prima. Het is gewoon als het goed is tot dat je die lui nodig hebt Bah bah bah

hdpaddy
Hey Poco,

Zelf ben ik met oudjaar aangesloten na 3 wkn wachttijd door dezelfde problemen..
Inmiddels heb ik Alice in gebreke gesteld en Telfort aan gevraagd op mijn 2de aderpaar.
Mijn tel.nr is nog steeds niet geporteerd dus hopelijk raak ik die niet kwijt en kan ik het verhuizen naar Telfort.

ajh1999
Ikzelf ben sinds 18 december in blijde verwachting van een PPP connection. Alleen werkt bij mij ook de telefonie niet. Ben ook heel welwillende geweest om verschillende testjes te doen en dergelijke, maar werken doet het niet.

Heb inmiddels Telfort aangevraagd en Alice tot 8 januari gegeven om alles werkend te krijgen. Als het ze lukt kan ik nog steeds telfort annuleren namelijk.

pocoloco
Bedankt voor de reacties, goed te zien dat er al 2 mensen zijn die naar Telfort overgaan. Ik heb hetzelfde gedaan, Alice opgezegd en over naar Telfort. Nu maar hopen dat dat wel goed gaat. Ze hebben in ieder geval een ander netwerk en draaien al een tijdje mee dus minder kans op problemen (hoop ik...Wink)
Toch verbaast het me dat er niet meer reacties zijn....volgens helpdesk van Alice hebben heel veel klanten dit probleem. Ze schijnen een onderbezetting te hebben met een enorme achterstand. Ik heb BBned gebeld en die nemen mijn klacht in behandeling. Ze bellen me in ieder geval terug is beloofd. Op die manier kan ik checken of het verhaal van alice wel klopt.
Ik denk dat de mensen bij Alice beter ander werk kunnen gaan zoeken want op deze manier loopt iedereen op termijn wegSad

Zerobyte
Pocoloco

Ik wil toch even vermelden dat het niet aan het Bb-netwerk ligt maar aan de manier van inloggen op het netwerk,wat ik niet begrijp is dat ze nog steeds van het PPP protocol gebruik maken en niet via het bridge protocol van BBnet.

Ben jaren klant geweest van Fiberworld (ook BB-net)via een 10 mibs abo (download 1.04 MB )in al die jaren 2 storingen gehad die snel waren opgelost.
Ben 2 maanden klant geweest bij Alice waarin ik 3 storingen gehad hebdie 20 dagen duurde, en waarbij ik de eerste weken een klapperlijn had ben toen terug gezet naar 16 mibs lijn was toen stabiel download ongeveer 1.6 MB .

2 weken erna was het signaal er compleet vanaf geen adsl en telefoon meer weer 7 dagen wachten.
Daarna is de snelheid nooit meer terug gekomen en trainde het modem niet verder als 12/13 mibs download was nog maar 1.3 MB.

29-12-2007 PPP connectie er uit weer bellen en je snapt het al weer 5 dagen wachten met de nodige zondagen er tussen loopt dat snel op, ondertussen al ergens in December Fiberworld gebeld en gevraagd om me zo snel mogelijk terug te zetten naar hun 20 mibs abo.

2 januari ’08 Fiberworld nog maar eens gebeld en gevraagd hoe het er mee zat en wat schets mijn verbazing was net aan gesloten bij hun,modem traint nu weer 20 mibs zeer stabiel met een strakke download van 2.03 MB
2001659447535973820_fs
modem staat nu weer in bridge gebruik nog het Alice modem daar ik nog geen retour doos heb en mijn abo nog doorloopt tot 31-01-08 wat eigenlijk 02-01-08 afgesloten zou worden heb die afsluit brief voor me liggen.

Ik durf dan ook te stellen dat het 1 grote puinhoop bij Alice is,zolang je verbinding werkt is het ok maar owee als er zich problemen voor doen dan is Alice niet meer thuis en snapt ze er niks meer van.

Meer info Fiberworld + kosten zie

http://www.fiberw...

storing’s en ticket pagina zie
http://support.di...

Gegroet ,
Zerobyte

PS

1 ieder die wil overstappen naar een andere provider raad ik aan om het service id nummer aan tevragen en dat door tegeven aan je nieuwe provider .
Gewijzigd door Zerobyte op 04 januari 2008, 11:12

Bcool
Zerobyte schreef:
PS

1 ieder die wil overstappen naar een andere provider raad ik aan om het service id nummer aan tevragen en dat door tegeven aan je nieuwe provider .

Wat is dat service id nummer? Kan ik dat zo aanvragen bij Alice? Ik wil binnenkort graag naar Telfort migreren en dat zo makkelijk mogelijk afwikkelen.

Zerobyte
Elke lijn heeft een ander service id nummer,die je kunt na vragen bij je provider jij dus bij Alice.
Ik had hem binnen een paar uur en meteen in ticket bij fiberworld gezet.
By the way vandaag nieuwe modem binnen van Fiberworld SX762 nog sneller Smile nu op 2.40 MB

ADSL-lijn
Status:Kabel aangeslotenLijnmodus:
ADSL2+Maximale lijnsnelheid:23688 kbps (downstream) /
1337 kbps (upstream)
Ruismarge:5.9 dB (downstream) / 8.1 dB (upstream)
Lijndemping:18.9 dB (downstream) / 3.9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen:20.2 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

Grin

humajo
pocoloco schreef:
Ik heb al dik 3,5 weken geen internetverbinding meer. De telefoon werkt wel. Het modem staat bij PPP connection op "attempting to connect" en probeert dat al dik 3 wekenShock
Bij Alice zeggen ze dat het probleem bij BBNed ligt en dat er veel meer mensen dit probleem hebben. Ik vraag het me af, zoveel lees ik er hier nou ook weer niet over.

Gisteren hadden ze 4 "oplossingen" Shock voor mij:
Netwerkkaart uit/inschakelen
DHCP service uit/inschakelen
Qos pakket planner uit/inschakelen
De netwerkkaart op half duplex zetten

Tegen beter weten in heb ik dat gedaan maar volgens mij heeft dat er toch geen FUCK mee te maken. Ik heb wel verbinding pc-modem maar krijg geen verbinding naar buiten (geen wan ip) en dan kan ik instellen op de pc wat ik wil dat helpt geen moer, maar ja leg dat die suckers van de helpdesk maar eens uit Shock

Als er meer mensen zijn met bovenstaand verbindingsprobleem reager dan eens Wink

Die beruchte PPP-connectie doet Alice nog de das om. Ik heb ook bijna vier weken zonder verbinding gezeten, zonder ondanks al mijn pogingen ook maar één stap verder te zijn geholpen door Alice. Ondertussen zit ik bij Telfort. Een verademing! Ik raad je aan om ook over te stappen. Hoeft niet per se naar Telfort, áls je maar op de vlucht slaat voor Alice.

pieterb
Zelfde probleem met PPP connection hier in Utrecht (postcode 3531). Volgens helpdesk werkt het "binnen 5 werkdagen". Helpdesk wilde perse testen via cross kabel (via switch en met meerdere computers 'wordt niet ondersteund' terwijl http://www.alice.nl/nl/residential/resources/product_faq_comfort.html aangeeft dat een thuisnetwerk mag). Niet dat de crosscable iets uitmaakte, aangezien de verbinding naar de DSL router prima werkt (ik kon met user/user inloggen op http://172.19.3.1). Mijn probleem is de de PPP over ATM verbinding (ethernet en dsl lampje branden gewoon, en staan ook met succes in webinterface).

Ben benieuwd hoelang dit feest gaat duren...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wie heeft ppp problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Mail problemen Algemeen 1 14 juli 2011, 21:11
problemen met mail (webmail) Webcare Alice 14 03 juni 2011, 10:47
Storing in netwerk Deziweb daardoor laad problemen Eigen netwerk 3 14 maart 2011, 17:34
Nat type/Port forwarding problemen Alice IAD Eigen netwerk 1 10 oktober 2010, 21:34
Alice 5125 modem icm Sitecom 300N vragen/problemen WiFi 6 16 augustus 2010, 22:44
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief