obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:34
Navigatie
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Alice. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken

Pluim voor Alice (en zeker telefonie!)

ArtMan
Hi Allen,

Als nieuwe gebruiker van Alice wil ik na het lezen van veel negatieve berichten op dit forum ook een positieve indruk achterlaten over Alice. (Ik heb geen aandelen en ik werk er ook niet Wink )

Sinds vandaag werd op eens mijn nummer geporteerd. In eerdere communicatie hadden ze me wel verteld dat dat over 2 weken zou gebeuren maar een mailtje vooraf had ik dat toch wel netjes gevonden. Verschillende mensen die ik vanavond gebeld heb geven me een pluim wat betreft de geluids/gesprek kwaliteit van Alice.

Voorheen zat ik bij Tiscali en sinds die naar Telfort migreren werd mijn kwaliteit van telefonie stukken minder! Gelukkig kon ik mijn abonnement voortijdig beëindigen omdat de overstap naar Telfort een verandering in voorwaarden betekent. In dat geval mag je volgende de Nederlandse wet je abonnement beëindigen. Scheelde mij toch weer een half jaar ergernis Frown

Al met al ben ik erg tevreden over Alice. Prima communicatie, prima belkwaliteit en een simpele maar betrouwbaar modem. (ja ik heb negatieve verhalen hierover gelezen maar ik spreek uit eigen ervaring met andere BBned gebruikers) Bovendien is Allieddata een gerenommeerd merk.

Wat ik jammer vind is dat het me niet lukt een tweede toestel op poort 2 aan te sluiten. Ik wil graag dat beide toestellen overgaan op het moment als ik gebeld wordt. (ik heb dit nu opgelost door een 2 poorts verloopstukje) Ook moet ik nog uitzoeken hoe ik mijn uitgaande nummer herkenning aan krijg.

Nee, na het hele traject snap ik niet waarom er af en toe zo lovend wordt gesproken over telfort..... Mijn ervaringen zijn anders.

Alex
Natuurlijk zijn er ook tevreden gebruikers van Alice. Die hebben geen noodzaak om op zoek te gaan naar oplossingen en raad. Als je echter problemen hebt en zoekt naar oplossingen dan kom je o.a. op dit forum uit. Wink
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

mem512b
Over telefonie van Alice ben ik ook tevreden. Er waren 2 keer een verbroken verbinding geweest, maar geluidskwaliteit van telefonie is echt prima.Grin

Het probleem is alleen:

1. nog geen modem ontvangen. Ik wacht al meer dan 2 weken na de officiele datum.

2. klantenservice beantwoordt netjes mijn vraag (mail) binnen 48 uur. Die doet het echter meestal alleen een per keer. Ik heb in mijn mail 3 vragen gesteld, een antwoord gekregen. ander mail 2, alleen 1 antwoord gekregen. Maar ook 2 vragen en 2 antwoorden ontvangen Wink

3. geen 3e bevestiging ontvangen, dus nog geen mail

Geduldig zitten wij te wachten...Smile
Gewijzigd door mem512b op 08 januari 2008, 21:31

Colin
Ik ben ook best blij met internet en telefonie bij Alice, alleen zou ik het prettig vinden om uitgaande nummerherkenning te hebben...

Yes
ArtMan schreef:
[knip]

Wat ik jammer vind is dat het me niet lukt een tweede toestel op poort 2 aan te sluiten. Ik wil graag dat beide toestellen overgaan op het moment als ik gebeld wordt. (ik heb dit nu opgelost door een 2 poorts verloopstukje) Ook moet ik nog uitzoeken hoe ik mijn uitgaande nummer herkenning aan krijg.

Nee, na het hele traject snap ik niet waarom er af en toe zo lovend wordt gesproken over telfort..... Mijn ervaringen zijn anders.

Ook ik ben tot nu toe redelijk tevreden met mijn Alice aansluiting. Ik moet wel toegeven in het begin een overstap te hebben overwogen, maar dat is nu niet direct meer aan de orde.

Wat de telefoonaansluitingen op het modem betreft:
1. Vanuit Alice wordt slechts 1 poort aangestuurd, dus jouw voorlopige oplossing zou wel eens een permanente kunnen zijn.
2. Ik wacht (en met mij nog heel wat anderen) al weken op uitgaande nummerherkenning, ondanks de belofte dat het binnen enkele dagen zou werken. Sad

Overigens is de geluidskwaliteit van de telefoonaansluiting wat mij betreft inderdaad dik in orde! Wink

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

ArtMan
ShockShock ik heb dus ook geen uitgaande nummerherkenning maar wel een ingaande. Ik ga morgen maar eens bellen. ShockShockShock
XMS Amersfoort-Nieuwland op glasvezel vrijwilliger.
In 2008 100mBit ;-)

ArtMan
Gisteren gebeld met de helpdesk van Alice. Ik had ze binnen 7 minuten aan de lijn (Belde s'avonds)

Ik kreeg een redelijke vreindelijke helpdeskmedewerker die onomstoten toe gaf dat uitgaande nummerherkenning een groot probleem is. Ze hebben het nog steeds niet kunnen tekkelen en hij beweerde dat dit soort technische zaken via Italie geregeld worden. Dat is ook de reden dat het zo lang duurt volgens hem.

Ironisch genoeg kreeg ik vandaag de brief dat ik geporteerd was (had ik liever van te vooren gehad) en dat uitgaande nummerherkenning aan stond Frown
XMS Amersfoort-Nieuwland op glasvezel vrijwilliger.
In 2008 100mBit ;-)

Hoppy
ArtMan schreef:
Gisteren gebeld met de helpdesk van Alice. Ik had ze binnen 7 minuten aan de lijn (Belde s'avonds)

Ik kreeg een redelijke vreindelijke helpdeskmedewerker die onomstoten toe gaf dat uitgaande nummerherkenning een groot probleem is. Ze hebben het nog steeds niet kunnen tekkelen en hij beweerde dat dit soort technische zaken via Italie geregeld worden. Dat is ook de reden dat het zo lang duurt volgens hem.

Ironisch genoeg kreeg ik vandaag de brief dat ik geporteerd was (had ik liever van te vooren gehad) en dat uitgaande nummerherkenning aan stond Frown

Een groot probleem? Ja, als het niet werkt kun je dat wel een probleem noemen. Dat heeft niets met Italie te maken, maar alles met Alice in Nederland zelf.
Uitgaande nummerherkenning moet gewoon kunnen werken, jarenlang werkt het al, want andere BBned providers hebben dit al eerder gebruikt en getest. (VoDSL, ik bedoel geen VoIP)
Zo nieuw is het dus niet.

Als uitgaande nummerherkenning bij meer mensen werkt kan het dus geen algemeen probleem zijn.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Pluim voor Alice (en zeker telefonie!)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief